Ιαπωνική συμμαχία στο υδρογόνο
Γνωρίζουμε καλά ότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές μοτοσικλέτας, αλλά και αυτοκινήτου, δεν βλέπουν με πολύ θετικό μάτι την ηλεκτροκίνηση. Σε πολλές περιπτώσεις έχουν εκφράσει ανοιχτά την άποψη ότι οι θερμικοί κινητήρες έχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης για να γίνουν πιο «καθαροί», ενώ συνεχώς ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης της βιώσιμης κινητικότητας.
Το πιο πρόσφατο βήμα προς τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης έγινε με την συνάντηση των Honda, Yamaha, Suzuki και Kawasaki. Στόχος της συνάντησης ήταν το υδρογόνο και πως θα μπορέσουν οι κατασκευαστές να το φέρουν με ασφάλεια σε μικρούς κινητήρες αστικής κινητικότητας.
Μετά από την συνάντηση, οι τέσσερις κατασκευαστές συμφώνησαν και πήραν έγκριση από το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας να ξεκινήσουν έρευνα πάνω στην εξέλιξη κινητήρων μικροκινητηκότητας με υδρογόνο. Το πρόγραμμα ονομάζεται HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology).
Στόχος του προγράμματος είναι ο κάθε κατασκευαστής να αναλάβει να εξελίξει διάφορους τομείς της υδρογονοκίνησης τα επόμενα χρόνια. Οι προκλήσεις είναι αρκετές όπως η γρήγορη καύση, η μεγάλη περιοχή ανάφλεξης, η αστάθεια της καύσης και πολλά ακόμα. Κάθε κατασκευαστής θα αναλάβει μια συγκεκριμένη εργασία, για παράδειγμα η Honda θα αναλάβει την εξέλιξη κινητήρων με βάση το υδρογόνο, η Suzuki θα αναλάβει να εξετάσει την απόδοση και την αξιοπιστία τους, η Yamaha θα αναλάβει τους σταθμούς ανεφοδιασμού και η Kawasaki μαζί με την Toyota θα αναλάβουν το σύστημα τροφοδοσία και δοχείων υδρογόνου.
Ο Κέντζι Κομάτσου, Πρόεδρος της επιτροπής HySE και Επικεφαλής του Τεχνικού Κέντρου Έρευνας της Yamaha, τόνισε: «Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την προγραμματισμένη σύσταση της επιτροπής. Υπάρχουν πολλές προκλήσεις στην ανάπτυξη κινητήρων που κινούνται με υδρογόνο, αλλά ελπίζουμε να δούμε τις δραστηριότητες της ένωσης να προωθούν τη θεμελιώδη έρευνα προκειμένου να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις. Δεσμευόμαστε σε αυτήν την προσπάθεια με την αίσθηση της αποστολής να διατηρήσουμε τη χρήση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, που αποτελούν την επιτομή των μακροχρόνιων προσπαθειών που έχουν επενδύσει οι προκάτοχοί μας».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!