BMW F 800 GS 2024: Στο σωστό το δρόμο (vid)
Η BMW κινείται έξυπνα σε μια κατηγορία που μονοπωλεί το αγοραστικό ενδιαφέρον και συνεχίζει να φέρνει στην επιφάνεια προτάσεις για κάθε γούστο και βαλάντιο. Παράλληλα με τον ερχομό των «χωμάτινων» και -τιμολογιακά- ακριβότερων εκδόσεων F 900 GS και F 900 GS Adventure, το βαυαρικό εργοστάσιο παρουσίασε και την πλέον ασφάλτινη και αρκετά φθηνότερη 800 GS, σε μια σοφή κίνηση να προσεγγίσει ένα διαφορετικό κοινό. Και εύλογα θα αναρρωτηθείτε, ποιό είναι αυτό το κοινό;
Απλά τα πράγματα
Η κατηγορία των μεσαίων On/Off έχει πάρει φωτιά τα τελευταία 4-5 χρόνια, πλην όμως οι κατασκευαστές έχουν δώσει έμφαση σε μοντέλα με διπλής χρήσης ελαστικά, μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση, ακτινωτές ζάντες και τροχό 21” μπροστά. Τρανά παραδείγματα τα Aprilia Tuareg 660, KTM 790 Adventure, Honda Transalp 750, Suzuki V-Strom 800 DE και Yamaha Tenere 700. Κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών είναι η μη ύπαρξη παράλληλων εκδόσεων με περισσότερο ασφάλτινο προορισμό και εδώ είναι που η BMW εξακολουθεί να διακρίνεται.
Γιατί έχει καταλάβει ότι υπάρχουν εκεί έξω πελάτες που αδιαφορούν για την εκτός δρόμου οδήγηση, προτιμώντας μια μοτοσυκλέτα που θα καλύψει από τις καθημερινές τους ανάγκες μέχρι τις σύντομες αποδράσεις ή/και τα μακρινά τους ταξίδια. Μια μοτοσυκλέτα που αν χρειαστεί θα τους πάει και έξω από την άσφαλτο, αρκεί να αφορά σε βατούς χωματόδρομους χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Μια μοτοσυκλέτα, τέλος, που στα χέρια ενός έμπειρου αναβάτη θα διακριθεί σε κάθε είδους έδαφος. Έτσι λοιπόν, με χαμηλότερο ύψος σέλας, μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων, χυτές ζάντες και τροχό 19” μπροστά, το νέο F 800 GS φαντάζει σαν το ιδανικό μέσο μετακίνησης σε κάθε περίπτωση, ειδικά στην καθημερινή αστική χρήση.
Νέος (και γνωστός) ο κινητήρας
Μην απορήσετε, αλλά ο νέος κινητήρας του 800 είναι ο ίδιος σε χωρητικότητα με αυτόν των δύο εκδόσεων 900 και προέρχεται από τα street naked F 900 R και street adventure F 900 XR. Στα 895 κυβικά (από 853 των προηγούμενων εκδόσεων), διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες, χρονισμό ανάφλεξης στις 270 μοίρες και αποδίδει 87Hp, δηλαδή 18 λιγότερους απ' ότι στα 900. Ουχί ευκαταφρόνητη ιπποδύναμη, μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού και σίγουρα πάνω από το μέσο όρο. Οπότε, μην ακούσουμε παράπονα, 87 άλογα δεν τα λες και λίγα.
Καλός ο εξοπλισμός
Όλα τα νέα μοντέλα GS της σειράς F προσφέρουν ήδη στάνταρ τις δύο λειτουργίες Rain και Road στα riding modes. Το δυναμικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης DTC, το cornering ABS Pro και το πίσω φως φρένων πανικού είναι επίσης στάνταρ. Με το πρόγραμμα riding modes Pro, που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου F 800 GS μπορούν να αξιοποιηθούν ακόμη περισσότερο χάρη στα συστήματα engine drag torque control και Dynamic Brake Control DBC.
Η ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic ESA διατίθεται επίσης προαιρετικά, ενώ σαν στάνταρ προσφέρονται προβολείς, φλας και ενδεικτικές λυχνίες τεχνολογίας LED. Η αναλογική οθόνη έχει αντικατασταθεί από μια έγχρωμη TFT 6,5 ιντσών που προσφέρει μεγάλη ποικιλία πληροφοριών και συνδεσιμότητα με δυνατότητα πλοήγησης. Τέλος, θερμαινόμενα γκριπ, χούφτες τιμονιού, φυμέ ζελατίνα προβολέα και σχάρα Vario Case συμπληρώνουν τη λίστα του βασικού εξοπλισμού.
11.690 €
Αυτό είναι το ποσό που πρέπει να καταβληθεί για την αγορά του νέου 800 και κρίνεται σαν απόλυτα ανταγωνιστικό, όντας χαμηλότερο από την πλειοψηφία των υπόλοιπων συναφών και επώνυμων μοντέλων της κατηγορίας. Η τιμή έχει ήδη αναρτηθεί στον ιστότοπο της BMW Motorrad Hellas και η μοτοσυκλέτα αναμένεται στη χώρα μας τον Ιανουάριο του 2024. Οι εκδόσεις είναι τρεις και διαφοροποιούνται από τη βαφή τους και μόνο. Η βασική είναι σε απλή βαφή Lightwhite, η Sport σε Racing Blue (αυτή των φωτογραφιών του άρθρου) και η Triple Black σε Blackstorm metallic.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!