Toyota C-HR: To oδηγήσαμε στην Ισπανία

Toyota C-HR: To oδηγήσαμε στην Ισπανία

Κώστας Παστρίμας
Toyota C-HR: To oδηγήσαμε στην Ισπανία
Η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς ιαπωνικού SUV είναι βελτιωμένη παντού και έχει πολύ μεγάλες φιλοδοξίες - Αποστολή στην Ίμπιζα: Κώστας Παστρίμας

Σε έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης, στην Ίμπιζα της Ισπανίας, βρεθήκαμε για να δοκιμάσουμε το νέο μικρομεσαίο SUV της Toyota, το ολοκαίνουριο C-HR. Πρόκειται για τη 2η γενιά ενός πολύ επιτυχημένου μοντέλου, που ενσαρκώνει τον σύγχρονο σχεδιασμό και την δυναμική αίσθηση οδήγησης που θέλει να του δώσει η Toyota.

Toyota C-HR

Το Toyota C-HR έχει ήδη αποδειχθεί ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της εταιρίας. Από το 2017, όταν κυκλοφόρησε στις ευρωπαϊκές αγορές, ως ένα SUV με σχεδιασμό που συνδυάζει τις γραμμές ενός coupe, έφερε μια νέα νεανική αίσθηση στη μάρκα, η οποία θεωρούνταν αρκετά συντηρητική. Μετά από περίπου 840.000 πωλήσεις C-HR, όμως, δεν υπάρχουν αμφιβολίες για την επιλογή των Ιαπώνων.

Διαχρονικός και σύγχρονος σχεδιασμός

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της επιτυχίας του C-HR είναι ο εντυπωσιακός του σχεδιασμός. Στο νέο μοντέλο η Toyota ανανέωσε αυτήν την επιτυχημένη συνταγή. Το αυτοκίνητο που αγαπήθηκε από όλους διατηρεί τις ίδιες αναλογίες και τον χαρακτήρα του, αλλά έχει υποστεί μικρές αλλαγές στον εξωτερικό και εσωτερικό του σχεδιασμό. Παρουσιάζει μια νέα ταυτότητα και διαθέτει ένα ισχυρό υβριδικό σύστημα με κινητήρες χωρητικότητας 1,8 και 2,0 λίτρων, ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται και ως Plug-in υβριδικό μοντέλο.

 

Toyota C-HR

Το C-HR διατηρεί τον σχεδιασμό που διαχρονικός. Η αρχική συνταγή παραμένει αναλλοίωτη πάνω στην ίδια GA-C πλατφόρμα, με νέα LED φωτιστικά σώματα μπροστά (με σχεδιασμό που θυμίζει καρχαριοειδές), ελαφρώς μικρότερη εμπρός πρόβολο κατά 25 χιλιοστά και ευρύτερο αμάξωμα κατά 35 χιλιοστά.

Toyota C-HR

Το πίσω μέρος διακρίνεται επίσης με τη φωτεινή επιγραφή του μοντέλου και την λεντοταινία που το καθιστά απολύτως μοντέρνο. Άλλες λεπτομέρειες που πρέπει να επισημανθούν είναι οι νέες, χωνευτές και αναδυόμενες χειρολαβές των πορτών (για πρώτη φορά σε μοντέλο της Toyota), αλλά επίσης η διατήρηση του μικρού μεγέθους των πίσω παραθύρων. Οι διαστάσεις του νέου C-HR είναι 4,36 μέτρα σε μήκος, 1,83 μέτρα σε πλάτος και 1,56 μέτρα σε ύψος, με μεταξόνιο 2,64 μέτρα.

Toyota C-HR

Αντίθετα με την τάση της πλειονότητας των κατασκευαστών, στην Toyota επέλεξαν το νέο μοντέλο να είναι ελάχιστα μικρότερο από το προηγούμενο σε μήκος, ενώ κράτησαν το ίδιο μεταξόνιο. Ήταν μια συνειδητή επιλογή, καθώς στο επίκεντρο του νέου C-HR βρίσκονται η εμφάνιση και η δυναμική οδική συμπεριφορά ενώ όσοι αναζητούν τη μέγιστη πρακτικότητα μπορούν να αποτανθούν στην άλλη πρόταση της εταιρείας στην κατηγορία, την Corolla Cross.

Νέο, ποιοτικό και αναβαθμισμένο εσωτερικό

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου δείχνει επίσης εντελώς ανανεωμένο. Η σχεδίαση επικεντρώνεται στην αύξηση του πλάτους, με ένα κυρτό ταμπλό που φιλοξενεί έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μια οθόνη πολυμέσων επίσης 12,3 ιντσών - ή 8 ιντσών για τις βασικές εκδόσεις. Το περιβάλλον προσφέρει πολλά συστήματα άνεσης και ασφάλειας, με τον ψηφιακό βοηθό myT και το Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει 14 συστήματα, από τα οποία 9 είναι νέα. Το περιβάλλον είναι εργονομικό και πρακτικό, με πολλά βιώσιμα υλικά που δεν χρησιμοποιούν αληθινό δέρμα.

Toyota C-HR

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι παρόμοιοι με τον προκάτοχο, αλλά η συνολική αίσθηση ποιότητας έχει αναβαθμιστεί. Αξίζει να σημειώσουμε ότι κατά την παρουσίαση του νέου C-HR, η εταιρία έθεσε έμφαση στη χρήση βιώσιμων υλικών, όπως ανακυκλωμένα μπουκάλια για τα υφάσματα του εσωτερικού, βιώσιμες μεθόδους συναρμολόγησης και βαφής, καθώς και στην εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας.

Αναβάθμιση και στο δρόμο

Στον τομέα της μηχανολογίας, το C-HR διαθέτει περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής στις κεντρικές κολόνες για μεγαλύτερη δομική ακαμψία, νέα ρύθμιση για τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, βελτιωμένη αεροδυναμική για ήσυχη κύλιση, και νέα αμορτισέρ FSD με προσαρμόσιμη απόσβεση για τις εκδόσεις GR Sport. Η υβριδική τεχνολογία της 5ης γενιάς υπόσχεται απόδοση και χαμηλή κατανάλωση, με νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου που είναι πιο ελαφριές και αποδοτικές κατά 14%. Υπάρχουν δύο επιλογές κινητήρων, ένας 1,8 λίτρων και ένας 2,0 λίτρων, καθώς και μια έκδοση με τετρακίνηση και μια Plug-in έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία 66 χιλιομέτρων.

Toyota C-HR

Όσον αφορά την οδήγηση, η Toyota υπόσχεται ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης και ακριβή και διασκεδαστική οδική συμπεριφορά. Οι μηχανικοί της Toyota έχουν επενδύσει πολύ στη μελέτη των δεδομένων και των μοτίβων οδήγησης για να δημιουργήσουν μια πιο γραμμική απόδοση κινητήρα και κιβωτίου. Το κιβώτιο προσφέρει ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου με μείωση κατά 500 σ.α.λ. στο ρυθμό περιστροφής του κινητήρα για αυξημένη ησυχία και οικονομία.

Toyota C-HR

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην Ίμπιζα ήταν όλες τις εκδόσεις διαθέσιμες για οδήγηση, εκτός από την plug-in hybrid, που θα αρχίσει να παράγεται τον προσεχή Ιανουάριο. Στην πολύ καλή ισπανική άσφαλτο η πρώτη αίσθηση είναι ότι το νέο Toyota C-HR έχει κάνει βήματα εμπρός στον τομέα της ποιότητας κύλισης αλλά και στη δυναμική του συμπεριφορά.

Τι είδαμε στην Ίμπιζα

Η έκδοση με τον 1,8 λίτρων βενζινοκινητήρα και τους 140 ίππους είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο, που τα βγάζει πέρα σε όλες τις συνθήκες. Η μετάδοση με το CVT κιβώτιο διατηρεί τη γνωστή αίσθηση και όταν ο βενζινοκινητήρας ανεβάζει στροφές γίνεται αντιληπτός από τον -όχι ιδιαίτερα ευχάριστο- θόρυβο που παράγει. Ωστόσο, το υβριδικό σύστημα της 5ης γενιάς της Toyota παραμένει κορυφαίο και η διαχείριση στο πότε και πώς διαμοιράζεται η ενέργεια είναι άριστη. Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου σε συνθήκες ανοιχτού δρόμου, όπου δεν γινόταν ιδιαίτερη ανάκτηση ενέργειας, είδαμε τιμές που απλώς ακούμπησαν τα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι στην Αθήνα για παράδειγμα η κατανάλωση θα είναι σημαντικά χαμηλότερη.

Toyota C-HR

Η έκδοση των 2,0 λίτρων με τους 200 ίππους είναι σαφώς πιο «ζωντανή» και εν τέλει και πιο ήσυχη, αφού ο κινητήρας χρειάζεται να πιέζεται λιγότερο και έτσι δουλεύει σε χαμηλότερες στροφές. Η κατανάλωση επίσης δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από του 1,8 αλλά δεν το πιέσαμε ιδιαίτερα στους ισπανικούς δρόμους με τα αυστηρά όρια. Η νέα τετρακίνηση, με τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα να είναι 5 φορές πιο ισχυρός, σχεδόν δεν φαίνεται σε κανονικές συνθήκες.

Toyota C-HR

Εκείνο όμως που έκανε τη διαφορά είναι η πίσω ανάρτηση με τα αμορτισέρ προσαρμόσιμης απόσβεσης FSB. Το νέο Toyota C-HR είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει πολύ καλά το κράτημα με την άνεση ακόμα και με τις συμβατικές αναρτήσεις, αλλά στις εκδόσεις GR Sport, που εφοδιάζονται με τα προαναφερθέντα αμορτισέρ, οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται ακόμα καλύτερα. Οι Ιάπωνες έχουν πλησιάσει στη «χρυσή τομή» με αυτό το σύστημα και θα ήταν τρομερό ατού για το μοντέλο αν υπήρχε σε όλες τις εκδόσεις.

Για νέες νίκες

Το νέο Toyota C-HR σχεδιάστηκε για την Ευρώπη, με δεδομένο ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι οι πιο απαιτητικοί στον κόσμο. Είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολλές αναβαθμίσεις και βελτιώσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του και αναμένεται να είναι δημοφιλές στην αγορά. Στην Toyota γνωρίζουν πόσο δύσκολο είναι να παρουσιάσεις τη 2η γενιά ενός μοντέλου που έκανε τόσο μεγάλη αίσθηση όταν παρουσιάστηκε και δούλεψαν σκληρά για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες. Δεν είναι άλλωστε ότι οι άνθρωποι της Toyota Ελλάδας έχουν τεράστια αυτοπεποίθηση για την επιτυχία του C-HR και θεωρούν ότι μαζί με την Corolla Cross θα κάνουν το 1-2 στην κορυφή της λίστας των πωλήσεων των C-SUV.

Toyota C-HR

Το νέο Toyota C-HR είναι διαθέσιμο για παραγγελία και είναι ζήτημα ημερών -αν όχι ωρών- τα πρώτα αυτοκίνητα να βρεθούν στις εκθέσεις. Στο σχετικό θέμα που έχουμε ήδη δημοσιεύσει μπορείτε να δείτε τον πλήρη τιμοκατάλογο του νέου C-HR για όλες τις εκδόσεις του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!