Triumph Daytona 660: Αναμενόμενη επιστροφή (vid)
Είναι γεγονός, οι σπορ μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού επανέρχονται στο προσκήνιο και πλέον ο υποψήφιος αγοραστής έχει πολλές επιλογές στη διάθεσή του. Μία εξ αυτών το νέο Triumph Daytona 660, η τελευταία προσθήκη στην κατηγορία, μια μοτοσυκλέτα που φλερτάρει με τον κόσμο των Supersport, πλην όμως με τον δικό της τρόπο. Και ποιός είναι αυτός; Μα είναι προφανές! Να πλασαριστεί στην αγορά σαν μια μοτοσυκλέτα με χαρακτήρα σπορ και διαθέσεις sport touring, όχι δηλαδή κάτι ακραίο σαν το Daytona 675 που ήταν μαζί μας από το 2006 έως το 2017.
Φωτογραφίες: Triumph
Αυτό σημαίνει πως το νέο Daytona 660 μπορεί να καλύψει πολλούς ρόλους, από το να γίνει ο καθημερινός μας σύντροφος μέχρι να το βάλουμε στην πίστα για ένα διασκεδαστικό Track Day. Παράλληλα, δείχνει ικανό να μας ταξιδέψει σε εθνικά και επαρχιακά δίκτυα, αρκεί να εξοπλιστεί με κάποια από τα 30 διαθέσιμα after market καλούδια που έχει ετοιμάσει ειδικά για αυτό η Triumph. Εμείς θα προτείναμε την εγκατάσταση του συστήματος πλοήγησης “turn by turn”, των θερμαινόμενων γκριπ, του συστήματος ένδειξης πίεσης ελαστικών και της θύρας USB. Και αν το αίμα σας βράζει, βάλτε του και το quickshifter για να ανεβοκατεβάζετε ταχύτητες χωρίς να κλείνετε το γκάζι και χωρίς να πατάτε τον συμπλέκτη.
Πλήρης η οικογένεια
Μετά το γυμνό Trident 660 και το διπλής χρήσης (που λέει ο λόγος) Tiger 660, ήρθε η ώρα του Daytona να μοιραστεί τα μηχανικά και περιφερειακά μέρη τους. Ο τρικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 660 κυβικών στροφάρει πλέον 1.000 σ.α.λ. παραπάνω, με αποτέλεσμα να αποδίδει και 15 περισσότερους ίππους (95 έναντι 80). Αυξημένη βέβαια εμφανίζεται και η τιμή της ροπής, κατά 9% σύμφωνα με τον κατασκευαστή, που εγγυάται ομαλή, άμεση και γραμμική απόδοση από πολύ χαμηλά. Η Triumph δεν μας αποκαλύπτει το είδος των βελτιώσεων που έχει κάνει, πέραν του ότι εφάρμοσε μια τελείως νέα εξάτμιση, με πλέον μεθυστικό ήχο. Για τους αναβάτες που ξεκινούν τη βόλτα τους πάνω στο Daytona με δίπλωμα A2, ένα αξεσουάρ κιτ μετατροπής επιτρέπει τη συμμόρφωση, με ένα ανταλλακτικό γκριπ γκαζιού και μια μοναδική ρύθμιση κινητήρα, που μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί ή να επαναφερθεί στο στάνταρ, από έναν ντίλερ της Triumph.
Φωτογραφίες: Triumph
Αναβάθμιση στα φρένα
Με μόνη αλλαγή στην ανάρτηση της Showa οι μικρότερες διαδρομές που προσφέρει στους τροχούς, έρχεται η βελτίωση στα φρένα που αξίζει ο κόπος να σημειωθεί. Οι απλές δαγκάνες των Trident και Tiger έχουν αντικατασταθεί με ανώνυμες (by Brembo μάλλον) ακτινικές τετραπίστονες, οι δίσκοι έχουν διάμετρο 310 χιλιοστά, τα σωληνάκια είναι μεταλλικά υψηλής πιέσεως και το δικάναλο ABS προέρχεται από την Continental, χωρίς να έχει δυνατότητα πλήρους ή μερικής απενεργοποίησης. Τέλος, για καλύτερη οδική συμπεριφορά, τα ελαστικά είναι πλέον τα νέα Power 6 της Michelin.
Φωτογραφίες: Triumph
Τα ηλεκτρονικά
Εδώ δεν υπάρχουν αλλαγές, πέραν ενός νέου συστήματος προειδοποίησης επιβράδυνσης έκτακτης ανάγκης, το οποίο ενεργοποιεί τα φώτα κινδύνου για να ειδοποιήσει τα οχήματα που ακολουθούν κατά τη διάρκεια έντονης πέδησης (φρενάρισμα πανικού). Κατά τα λοιπά, το Daytona είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό γκάζι (ride-by-wire), τρία προγράμματα οδήγησης (Sport, Road, Rain) και φωτιστικά σώματα LED, με τους διπλούς προβολείς να διαθέτουν στο κέντρο τους εισαγωγή αέρα. Τα πολυλειτουργικά όργανα διαθέτουν μια έγχρωμη οθόνη TFT, η οποία είναι ενσωματωμένη σε μια αντίστοιχη LCD! Με απέριττη σχεδίαση, όλες οι πληροφορίες είναι ευανάγνωστες και σε κάθε συνθήκη φωτισμού (λέει η Triumph). Αυτή η μονάδα είναι συμβατή με το αξεσουάρ My Triumph Connectivity, που επιτρέπει την πλοήγηση στροφή προς στροφή και την αλληλεπίδραση τηλεφώνου και μουσικής. Όλες οι λειτουργίες εμφανίζονται στην οθόνη TFT και ελέγχονται μέσω ενός τοποθετημένου στο τιμόνι κέρσορα, εννοείται με όφελος στην ευκολία χρήσης κατά την οδήγηση.
Φωτογραφίες: Triumph
Oι δηλώσεις
Ο Στιβ Σάρτζεντ, Chief Product Officer της Triumph, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Το 660 έχει όλη τη συμπεριφορά και την ευελιξία που θα περίμενε κανείς από το όνομα Daytona και φέρνει μαζί του τη συναρπαστική, εύχρηστη, για πραγματικές συνθήκες απόδοση και ολοήμερη άνεση που αναζητούν οι αναβάτες σήμερα. Είμαστε ενθουσιασμένοι με τον αντίκτυπο που θα έχει το Daytona 660 στον αυξανόμενο κόσμο των σπορ μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού».
Φωτογραφίες: Triumph
Πότε με το καλό;
Το νέο Daytona 660 θα βρίσκεται στα καταστήματα από τα τέλη Μαρτίου 2024 και σε άγνωστη -για την ώρα- τιμή. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να μάθουν περισσότερα στην ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας.
Φωτογραφίες: Triumph
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!