Honda CB650R 2024: To Ε- Clutch κάνει τη διαφορά (vid)
Aπό το 2019 που παρουσιάστηκε, το CB650R δέχεται τη δεύτερη αναβάθμισή του και οι άνθρωποι της Honda αισθάνονται ιδιαίτερα περήφανοι για την ενσωμάτωση μιας νέας τεχνολογίας. Αυτής του E-Clutch, που σε απλά ελληνικά μεταφράζεται σε αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του (υπάρχοντος) συμπλέκτη. Οι ίδιοι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι πρόκειται για μια πρωτιά σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς επιτρέπει στον αναβάτη να εκκινεί, να ακινητοποιεί τη μοτοσυκλέτα και να αλλάζει σχέση χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη. Να είσαι δηλαδή σταματημένος στο φανάρι με σχέση στο κιβώτιο και να μην έχεις πατημένο το συμπλέκτη! Όπως τα παπιά ένα πράγμα, που έτσι κι αλλιώς δεν έχουν, συμπληρώνουμε εμείς χαριτολογώντας...
Φωτογραφίες: Honda
Υβριδικό το σύστημα
Το Honda E-Clutch δανείζεται στοιχεία από τα quickshifters, τους χειροκίνητους συμπλέκτες και το κιβώτιο διπλού δυμπλέκτη DCT της εταιρείας, αποτελώντας ένα μοναδικό υβρίδιο αυτών των δοκιμασμένων λύσεων. Το όλο σύστημα είναι ιδιαίτερα συμπαγές και ζυγίζει μόνο 2 κιλά, ενώ τα επιμέρους εξαρτήματα που απαρτίζουν το συμπλέκτη και το κιβώτιο δεν διαφέρουν από εκείνα μιας συμβατικής μοτοσυκλέτας. Η μανέτα του συμπλέκτη δεν χρειάζεται επίσης ούτε κατά την εκκίνηση ή ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας. Το σύστημα ενεργοποιείται αμέσως μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας και διαχειρίζεται ομαλά και τα δύο σενάρια (χρήση - μη χρήση της μανέτας). Παράλληλα, εξαλείφει την πιθανότητα να σβήσει ο κινητήρας ενώ λειτουργεί, προσφέροντας ξεγνοιασιά όταν η οδήγηση περιλαμβάνει συχνές εκκινήσεις και στάσεις (στην πόλη δηλαδή).
Φωτογραφίες: Honda
Πέρα από άνεση και ευκολία, το E-Clutch προσφέρει και απόλυτη ευελιξία. Αν ο αναβάτης το επιθυμήσει, θα μπορεί να χειριστεί τη μανέτα του συμπλέκτη κανονικά και ανά πάσα στιγμή. Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα θα ενεργοποιηθεί ξανά σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, πάνω από ορισμένες στροφές του κινητήρα, μετά από 5 δευτερόλεπτα σε χαμηλότερες στροφές. Aν ο αναβάτης θελήσει να απενεργοποιήσει το σύστημα σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, αυτό είναι επίσης δυνατό μέσω ενός διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Η αλλαγή σε χειροκίνητη (manual) λειτουργία υποδεικνύεται με το γράμμα ‘M’ στον πίνακα οργάνων. Το E-Clutch επιτρέπει επίσης στον αναβάτη να παραμετροποιήσει την αίσθηση που λαμβάνει κατά τη λειτουργία του συστήματος, ρυθμίζοντας τη δύναμη που απαιτείται να ασκήσει στο λεβιέ για μία αλλαγή σχέσης. Διατίθενται τρεις ρυθμίσεις: Hard, Medium και Soft, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιλεγεί ανεξάρτητα για το ανέβασμα και το κατέβασμα των σχέσεων. Το σύστημα θα υποδείξει επίσης στον αναβάτη να κατεβάσει σχέση -μέσω ενός σχετικού συμβόλου στον πίνακα οργάνων- εάν ανιχνεύσει ότι έχει επιλεχθεί λάθος σχέση για μια συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης.
Φωτογραφίες: Honda
Και κάτι μικροαλλαγές
Πέραν του ηλεκτρονικού συμπλέκτη, το νέο CB650R έχει δεχθεί ένα μικρό φρεσκάρισμα όσον αφορά στη σχεδίαση του (κεκλιμένου πλέον) προβολέα, των των καλυμμάτων του ψυγείου, της ουράς, του πίσω φωτιστικού σώματος και της σέλας, που πλέον είναι ψηλότερη στη θέση του συνεπιβάτη. Μια ολοκαίνουργια οθόνη TFT 5 ιντσών προσφέρει συνδεσιμότητα Honda RoadSync (εφαρμογή που για την ώρα δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας) και χειρισμό από ένα νέο φωτιζόμενο διακόπτη 4 κατευθύνσεων. Μέσω αυτής ο αναβάτης θα μπορεί να απολαμβάνει πλοήγηση, πλέον των άλλων smartphone λειτουργιών. Για την κατασκευή της έχει χρησιμοποιηθεί ειδική τεχνολογία, προκειμένου να βελτιώσει την ευκρίνεια στο έντονο ηλιακό φως. Το κενό μεταξύ του εξωτερικού γυάλινου καλύμματος και της οθόνης TFT σφραγίζεται με ρητίνη, με αυτό τον τρόπο η αντανάκλαση μειώνεται και η ευκρίνεια βελτιώνεται. Η εμφάνιση της οθόνης μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη μεταξύ των μοτίβων οθόνης Bar, Circle και Simple.
Φωτογραφίες: Honda
Τα υπόλοιπα ως είχαν
Οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένουν αμετάβλητες, με μέγιστη ισχύ 95,2Hp και μέγιστη ροπή 63Nm, ενώ υπάρχει διαθέσιμη έκδοση για κατόχους διπλώματος A2. Οι προδιαγραφές του πλαισίου περιλαμβάνουν ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες Nissin και συνδυασμό ελαστικών 120/70-ZR17 και 180/55-ZR17. Δύο ολοκαίνουργια χρώματα και δύο νέοι χρωματικοί συνδυασμοί αναδεικνύουν το μοντέρνο παρουσιαστικό της μοτοσικλέτας.
Η μοτοσικλέτα βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και η τιμή της καθορίστηκε στα 9.450€ για τη βασική έκδοση και στα 9.950€ για την έχουσα το σύστημα E-Clutch.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!