Ράλλυ Σουηδίας: Άλλος κέρδισε, άλλος πήρε τους περισσότερους βαθμούς

Κώστας Μπιτσικώκος
Ράλλυ Σουηδίας: Άλλος κέρδισε, άλλος πήρε τους περισσότερους βαθμούς
Το παράδοξο με τη βαθμολογία των οδηγών στο Ράλλυ Σουηδίας οφείλεται στο νέο σύστημα που ισχύει από φέτος στο WRC.

Στο Ράλλυ Σουηδίας ο Εσαπέκα Λάπι σημείωσε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο WRC και πρώτη μετά από 6,5 χρόνια! Και ενώ ανέβηκε δικαίως στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, δεν πήρε και τους περισσότερους βαθμούς του αγώνα. Συγκέντρωσε 19 βαθμούς, ενώ ο δεύτερος της τελικής κατάταξης Έλφιν Έβανς πήρε 24 βαθμούς!

WRC

Πώς γίνεται αυτό; Οφείλεται στο νέο και μάλλον δύσκολο να κατανοηθεί από τους θεατές, σύστημα βαθμολογίας που εφαρμόζεται από φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στον ανωτέρω πίνακα, οι οδηγοί πήραν τρεις βαθμολογίες τις οποίες προσθέτουν: μία με βάση τη θέση τους το βράδυ του Σαββάτου, μία με το τι κάνουν στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής και άλλη μία με την επίδοσή τους στην Power Stage (είναι η τελευταία ειδική κάθε αγώνα). Π.χ. ο Λάπι ήταν πρώτος μετά τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα και πήρε 18 βαθμούς. Στις ειδικές όμως της Κυριακής ήταν μόλις 7ος, με αποτέλεσμα να πάρει 1 βαθμό. Ενώ δεν πήρε βαθμό στην Power Stage. Αντίθετα ο Έβανς ήταν ταχύτερος την Κυριακή και σημείωσε το δεύτερο καλύτερο χρόνο στην Power Stage. Έτσι συγκέντρωσε 13+7+4 βαθμούς, σύνολο 24.

 

Στόχος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας με το νέο σύστημα ήταν να αποκτήσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον οι ειδικές διαδρομές του τελευταίου σκέλους, αυτού της Κυριακής. Με τις διαφορές μεταξύ των πρώτων πληρωμάτων να είναι σημαντικές το πρωί της Κυριακής, σχεδόν όλοι οδηγούσαν συντηρητικά ενόψει της Power Stage που έδινε βαθμούς στους πέντε πρώτους. Πλέον όμως η κατάταξη της Κυριακής έχει τη δική της βαθμολογία για τα επτά πρώτα πληρώματα (από 7 έως 1 βαθμό).

Τι ισχύει για το διήμερο Παρασκευή-Σάββατο

Η πρώτη βαθμολογία σε κάθε ράλλυ του WRC δίνεται με βάση την γενική κατάταξη το βράδυ του Σαββάτου. Βαθμολογούνται οι 10 πρώτοι οδηγοί ως εξής:

1ος: 18 βαθμοί
2ος: 15 βαθμοί
3ος: 13 βαθμοί
4ος: 10 βαθμοί
5ος: 8 βαθμοί
6ος: 6 βαθμοί
7ος: 4 βαθμοί
8ος: 3 βαθμοί
9ος: 2 βαθμοί
10ος: 1 βαθμός

Σημείωση: Για να κατακτήσει ένα πλήρωμα αυτούς τους βαθμούς θα πρέπει να πάρει κατάταξη το απόγευμα της Κυριακής, στο τέλος του αγώνα. Αν π.χ. εγκαταλείψει την Κυριακή, τότε τους βαθμούς του θα πάρει το επόμενο πλήρωμα στην κατάταξη του Σαββάτου κ.ο.κ.

Τι ισχύει για την Κυριακή

Με βάση την κατάταξη μόνο στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής απονέμονται βαθμοί στους επτά πρώτους (από 7 β. έως 1 β.).

1ος: 7 βαθμοί
2ος: 6 βαθμοί
3ος: 5 βαθμοί
4ος: 4 βαθμοί
5ος: 3 βαθμοί
6ος: 2 βαθμοί
7ος: 1 βαθμός

Τι ισχύει στην Power Stage

Το καθεστώς ξεχωριστής βαθμολογίας στην τελευταία ειδική του αγώνα (την λεγόμενη Power Stage) παραμένει ως έχει. Βαθμολογούνται δηλαδή οι πέντε πρώτοι ως εξής:

1ος: 5 βαθμοί
2ος: 4 βαθμοί
3ος: 3 βαθμοί
4ος: 2 βαθμοί
5ος: 1 βαθμός

Αυτό σημαίνει ότι η ανώτατη βαθμολογία που μπορεί να πάρει ένα πλήρωμα σε ράλλυ του WRC παραμένουν οι 30 βαθμοί: 18+7+5.

Photo Credits: Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!