Test Drive Maxus MIFA 9: Όλα στο μάξιμουμ
Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα αποτελούν για τους περισσότερους ένα εξωτικό είδος, καθώς κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας μας ελάχιστα. Στην ουσία οι κατασκευαστές που απευθύνονται στο ευρύ κοινό μόλις που έκαναν την παρουσία τους στην Ελλάδα.
Πέραν αυτού, το MIFA 9 της Maxus είναι από μόνο του ένα πολύ προκλητικό αυτοκίνητο, αφενός με τον μεγάλο του όγκο και αφετέρου με την πολύ δυναμική του σχεδίαση. Τόσο στις εικόνες όσο και όταν το αντικρίζεις είναι εντυπωσιακό, με έναν τρόπο που ισορροπεί ανάμεσα στην κομψότητα και την υπερβολή.
Παρότι τόσο από τους Ευρωπαίους όσο και από τους Ιάπωνες κατασκευαστές συνηθίζεται τα πολυμορφικά μοντέλα τους να βασίζονται σε μάλλον βαρετά από σχεδιαστικής άποψης Van, η Maxus έρχεται να ανατρέψει αυτή την πρακτική και εντάσσει το δυναμισμό και τη θεατρικότητα του σχήματος στο portfolio ενός people carrier.
Ο σκοπός και το μέσο
Το Maxus 9 είναι ένα 8θέσιο επιβατικό αυτοκίνητο του οποίου ο σκοπός είναι να ενταχθεί στο στόλο εταιρειών VIP μετακινήσεων. Ευτυχώς, στην τουριστική Ελλάδα υπάρχουν μεγάλες ανάγκες αγοράς και χρήσης τέτοιων οχημάτων, τις οποίες έχουμε δει να καλύπτουν κυρίως προτάσεις της Mercedes και δευτερευόντως αρκετών ακόμα κατασκευαστών όπως Peugeot, Ford, Toyota, Fiat και Citroen.
Έρχεται λοιπόν η Maxus, η οποία ανήκει στον τεράστιο όμιλο της SAIC Motors, να σταθεί απέναντι σε εγνωσμένες δυνάμεις του χώρου, με πολυετή παρουσία, μεγάλη προσφορά τόσο σε καινούρια όσο και μεταχειρισμένα μοντέλα και ένα επίσης πυκνό δίκτυο υποστήριξης με ανταλλακτικά συνεργεία κ.λ.π. Είναι τρελοί αυτοί οι Κινέζοι;
Σαφώς όχι, τουναντίον. Γι' αυτό άλλωστε δεν έφτιαξαν το MIFA 9 με κινητήρα εσωτερικής καύσης και δη ντίζελ που κυριαρχεί σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, αλλά αμιγώς ηλεκτρικό μπαταρίας (BEV), ψάχνοντας ένα σαφώς μικρότερο αλλά ταυτόχρονα συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο.
Πολύ έξυπνα λοιπόν η Maxus δεν θέλει να παίξει μπάλα σε μια έδρα που οι υπόλοιποι γνωρίζουν άριστα εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες. Αντιθέτως, δημιουργεί ένα καινούριο γήπεδο που και αυτή γνωρίζει καλά: αυτό της ηλεκτροκίνησης.
Γκολ από τα αποδυτήρια
Πριν καλά – καλά το Maxus MIFA 9 έρθει στην Ευρώπη, πήγε μια βόλτα από τον τόπο βασανιστηρίων του Euro NCAP και αντιπαρήλθε θριαμβευτής. Δηλαδή με την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων στο παλμαρέ του και ποσοστά επιτυχίας στις επιμέρους δοκιμές του άτεγκτου ευρωπαϊκού οργανισμού, που θα έκαναν κάθε Ευρωπαίο και Ιάπωνα κατασκευαστή να υποκλίνεται εκστασιασμένος.
Από μόνη της αυτή η επιτυχία δείχνει χωρίς την παραμικρή αμφιβολία ότι οι Κινέζοι σχεδιαστές και μηχανικοί έχουν μάθει πολύ καλά το μάθημα της επιτυχούς απόβασής τους στην Ευρώπη και έχουν δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά δομικά χαρακτηριστικά και κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας. Η βάση λοιπόν υπάρχει, πάμε να δούμε πως αυτή ανταποκρίνεται σε όλα αυτά που ζητά ο ιδιοκτήτης ή ο χρήστης ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας.
Η μεγάλη σημασία των... διαστάσεων
Όπως και στον τομέα της ασφάλειας, έτσι και σε αυτόν των διαστάσεων η Maxus ρίχνει με το MIFA 9 ένα πολύ δυνατό χαρτί στο τραπέζι του εμπορικού πόκερ της κατηγορίας. Ίσως αρκετοί να μην το γνωρίζετε, αλλά καθώς τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας πρέπει να έχουν πρόσβαση στους χώρους στάθμευσης αεροδρομίων, εταιρειών και οργανισμών, είναι πολύ σημαντικό το ύψος τους να μην ξεπερνά τα 1,9 μέτρα. Εδώ λοιπόν η Maxus ρίχνει τον άσο του ύψους των 1,84 μέτρων, ενώ το μήκος των 5,27 μέτρων είναι το ιδανικό ανάμεσα στην ανάγκη για μέγιστη ευρυχωρία και ευελιξία. Το πλάτος των 2,0 μέτρων τέλος κρίνεται και αυτό ιδανικό για την εξισορρόπηση των διαθέσιμων χώρων και της προσβασιμότητας.
Με εκδόσεις 6, 7 ή 8 θέσεων -αυτή της δοκιμής ήταν η 8θέσια με το επίπεδο εξοπλισμού Luxury- το μοντέλο μπορεί να προσφέρει είτε τη μέγιστη χλιδή και άνεση, είτε τη μέγιστη χωρητικότητα ατόμων, χωρίς όμως εκπτώσεις και στη δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών. Έτσι λοιπόν ο χώρος αποσκευών στην 8 θέσια διάταξη έχει όγκο 375 λίτρα, ενώ μπορεί να φτάσει έως και στα 2.280 με την πτώση όλων των καθισμάτων.
Οι επιβάτες φιλοξενούνται σε τρεις σειρές καθισμάτων, 2 εμπρός, 3 στη μέση και 3 πίσω. Ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια, τους ώμους και τα κεφάλια τους είναι άπλετος και η εικόνα που εκλαμβάνουν πολυτελής. Το μόνο που δεν συνάδει με τη μέγιστη ευκολία και πρακτικότητα είναι η ανάγκη να διπλωθούν οι πλάτες στα δύο ακραία καθίσματα της μεσαίας σειράς και να διπλώσουν προς τα εμπρός με δύο κινήσεις αντί για μία, ώστε να είναι εύκολη η πρόσβαση στην τρίτη σειρά των καθισμάτων.
Ένα ακόμα μάλλον περίεργο χαρακτηριστικό είναι ότι η τρίτη σειρά καθισμάτων, που στα περισσότερα αυτοκίνητα του είδους είναι σταθερή, εδώ μπορεί να σύρεται, ενώ η μεσαία που συνήθως μπορεί να σύρεται να είναι σταθερή.
Πλούσια τα ελέη του
Μεγάλοι χώροι λοιπόν, κάπως μέτρια η ευκολία αναδίπλωσης στη μεσαία σειρά των καθισμάτων, αλλά εξαιρετικά εύκολη η πρόσβαση. Το Maxus MIFA 9 διαθέτει δύο και μάλιστα ηλεκτρικά συρόμενες θύρες εκατέρωθεν του αμαξώματος, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπαινοβγαίνουν πανεύκολα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοιγοκλείνει επίσης ηλεκτρικά και αφήνει ένα τεράστιο άνοιγμα με χαμηλό κατώφλι. Επίσης οι μεγάλες πόρτες οδηγού και συνοδηγού δημιουργούν μια εύκολη πρόσβαση στα εμπρός καθίσματα.
Η boxy υλοποίηση του αμαξώματος -εκ των ων ουκ άνευ σε αυτή την κατηγορία των αυτοκινήτων- συνθέτει μια ιδιαίτερα ευάερη και ευρύχωρη καμπίνα -με τη συμβολή της εκτεταμένης γυάλινης οροφής εμπρός και πίσω. Οι επιβάτες έχουν όλοι περσίδες αερισμού, το σύστημα κλιματισμού έχει δύο ζώνες, με αυτή για τους πίσω επιβάτες να διαθέτει και χωριστό χειριστήριο στην οροφή του αυτοκινήτου, ενώ ο φωτισμός με led σώματα είναι άφθονος.
Άφθονες είναι επίσης οι θέσεις για μπουκάλια, ποτήρια και μικροαντικείμενα. Τέλος, δεν λείπουν οι θύρες USB εμπρός και πίσω, όπως και η παροχή ρεύματος 220V. Κάτω από το εμπρός καπό τέλος υπάρχει ένας ακόμα μικρός χώρος αποθήκευσης, επονομαζόμενος και front trunk ή Frunk για συντομία, ο οποίος αποτελεί ιδανική λύση για τη φύλαξη των καλωδίων φόρτισης -ειδικά όταν στο πορτ μπαγκάζ υπάρχουν αποσκευές.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ηλεκτρικά καθίσματα εμπρός, ηλεκτρικά παράθυρα, keyless entry, ασύρματη φόρτιση κινητού, μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα απεικόνισης κάτοψης του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντα χώρου, ένα πολύ ευαίσθητο και παρεμβατικό σύστημα παρακολούθησης κόπωσης και προσοχής του οδηγού, καθώς και ένα multimedia με ψηφιακή οθόνη αφής, στα μενού του οποίου ενσωματώνονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Οι φυσικοί διακόπτες είναι οι απολύτως απαραίτητοι και η εργονομία της οθόνης των 12,3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό χρειάζεται κάποια περίοδο συνήθειας. Έχει όμως όλες τις γνωστές δυνατότητες συνδεσιμότητα και κυρίως τα Apple CarPlay και Android Auto
Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων για τον οδηγό, ο οποίος περιλαμβάνει βασικές πληροφορίες και είναι μικρός σε διαγώνιο, αλλά αυτό δεν αποτελεί μειονέκτημα καθώς πλέον βλέπουμε πολλές υλοποιήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων χωρίς καν... πίνακα οργάνων.
Η σχεδίαση του ταμπλό και γενικότερα του εσωτερικού είναι ευχάριστα αφαιρετική, τα υλικά πολύ καλά και γενικά στο αυτοκίνητο, παρά τα αρκετά χιλιόμετρα που είχε διανύσει, τίποτα δεν ενοχλούσε με τριγμό ή χτύπημα και τα πάντα λειτουργούσαν άψογα. Αυτή είναι μια ακόμα ένδειξη, αν όχι απόδειξη, ότι η Maxus έχει ανεβάσει τον πήχη στον τομέα της ποιότητας κατασκευής πολύ ψηλά.
Τίποτα στην τύχη
Μια εποπτική, υπερυψωμένη θέση οδήγησης και ένα πολύ άνετο και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα, δημιουργούν από την πρώτη στιγμή μια θετική διάθεση. Αυτή συνεχίζεται το δίχως άλλο με την επιλογή της μοναδικής σχέσης μετάδοσης εμπρός, που θέτει σε λειτουργία τον ηλεκτρικό κινητήρα των 245 ίππων, ο οποίος αποδίδει ροπή 350 Nm. Νούμερα που ξεπερνούν τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού σε πολλές περιπτώσεις και επίσης επαρκέστατα για άμεσες εκκινήσεις και σχετικά γρήγορες προσπεράσεις ακόμα και υπό πλήρες φορτίο.
Λόγω της μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς και του μεγάλου βάρους του αμαξώματος που φτάνει στους 2,5 τόνους, αν εξαντλήσει κανείς την αμεσότητα της παροχής ισχύος θα έχει μεγάλη απώλεια πρόσφυσης ακόμα και στο στεγνό, η οποία φυσικά λόγω των ESP και του traction control δεν έχει άλλες συνέπειες πέραν της αργής επιτάχυνσης. Με αυτό το δεδομένο και παρότι η ή ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα απόδοσης, τα Eco, Normal και Sport, δεν έχει λόγο να χρησιμοποιεί το τρίτο. Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου μάλιστα είναι ανέλπιστα υψηλή με βάση τα ειωθότα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς κορυφώνεται στα 180 χλμ./ώρα.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ ελαφρύ, γεγονός αναμενόμενο και μάλλον θετικό για όχημα αυτής της χρήσης, ενώ τα φρένα έχουν πολύ άμεση ενέργεια στην αρχή της διαδρομής του πεντάλ και γενικά αρκετή δύναμη και αντοχή. Η ανάρτηση είναι μαλακή, ενδοτική αλλά όχι χαλαρή, κάτι που βοηθά τόσο τον οδηγό, όσο και τους επιβάτες ώστε να μην τους πιάνει ναυτία στον ανοιχτό δρόμο.
Εξαιρετική είναι και η ποιότητα κύλισης, χωρίς θόρυβο από τη λειτουργία της ανάρτησης και με λογική εισροή αεροδυναμικών οχλήσεων στις μεγάλες ταχύτητες. Συνολικά η εμπειρία μετακίνησης είναι απρόσμενα θετική τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους αρκετούς επιβάτες.
Αυτονομία, ευκολία και συμπέρασμα
Με συστοιχία μπαταριών ονομαστικής χωρητικότητας 90 kWh και μέση κατανάλωση που κυμαίνεται από τις 22 – 26 kWh, το Maxus MIFA 9 μπορεί να καλύψει σε πραγματικές συνθήκες χωρίς άγχος περίπου 300 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο και λίγα λιγότερα από 400 στην πόλη, πριν ο οδηγός του αναζητήσει φορτιστή.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή και μετρήσεις με βάση το πρότυπο WLTP, σε μικτές συνθήκες το MIFA 9 έχει εμβέλεια με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του 435 χιλιόμετρα. Στην πόλη, με βάση τα ίδια δεδομένα, μπορεί να καλύψει έως και 580 χλμ. Αυτά όμως υπό ιδανικές συνθήκες.
Όσον αφορά στη φόρτιση, αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε μέσω πρίζας δικτύου αλλά θα διαρκέσει κάτι λιγότερο από 40 ώρες, είτε μέσω AC φορτιστή (εναλλασσόμενου ρεύματος) σε περίπου 8 και μισή ώρες, καθώς ο on board μετασχηματιστής του αυτοκινήτου επιτρέπει το μέγιστο των 11 kW. Σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC), το μέγιστο φορτίο που μπορεί να αντλήσει το MIFA 9 ανέρχεται σε 100 kW, οπότε αν η μπαταρία βρίσκεται στο 30% της χωρητικότητάς της, θα φτάσει έως το 80% σε περίπου μισή ώρα.
Με αυτά τα δεδομένα, είναι προφανές ότι ο Maxus MIFA 9 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα όσον αφορά σε επιδόσεις και εμβέλεια από τον ανταγωνισμό, το αντίθετο μάλιστα. Μπορεί να καλύψει άνετα αποστάσεις εκτός πόλης, ή να γυρίζει ολημερίς μέσα και γύρω από αυτή χωρίς την ανάγκη φόρτισης. Υπό αυτή την έννοια αποτελεί μια ρεαλιστική επιλογή.
Με το κόστος της βασικής έκδοσης Elite στις 69.000 ευρώ και αυτό της έκδοσης δοκιμής στα 74.500 ευρώ, το Maxus MIFA 9 προφανώς δεν... χαρίζεται. Δεν θα μπορούσε άλλωστε, καθώς με τέτοια δεδομένα απόδοσης και στοιχεία εξοπλισμού, μόνο ένα θαύμα θα μπορούσε να το καταστήσει αρκετά φθηνότερο. Αν το συγκρίνουμε με ένα ευρωπαϊκό μοντέλο όπως το Peugeot E-Traveller με τη μπαταρία των 75 kWh, που είναι η μεγαλύτερη διαθέσιμη, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως και ακριβό. Το Peugeot κοστίζει 67.800 ευρώ στην κορυφαία έκδοσή του, την VIP, όμως το MIFA 9 είναι πιο καλά εξοπλισμένο, έχει μεγαλύτερη αυτονομία και μεγαλύτερη ισχύ. Να σημειώσουμε τέλος ότι το μοντέλο έχει την υποστήριξη ενός μεγάλου και με μακροχρόνια παρουσία στην ελληνική αγορά Ομίλου όπως αυτός του Πέτρου Πετρόπουλου και συνοδεύεται από εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων για όλα τα μέρη του αυτοκινήτου. Ειδικά η μπαταρία έχει εγγύηση για 8 έτη ή 200.000 χιλιόμετρα.
Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!