WRC - Αμπιτεμπούλ: «Το αυτοκίνητο θα είναι σκ@τ@ με τους νέους κανονισμούς»

WRC - Αμπιτεμπούλ: «Το αυτοκίνητο θα είναι σκ@τ@ με τους νέους κανονισμούς»
Ο επικεφαλής της Hyundai Motorsport πιστεύει πως η αλλαγή των κανονισμών του WRC θα έχει αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να μην είναι τόσο ανταγωνιστικά όσο τώρα.

Ο Σίριλ Αμπιτεμπούλ, επικεφαλής της Hyundai Motorsport στο WRC, δεν έχει και την καλύτερη γνώμη για τους νέους κανονισμούς που θα ισχύουν από του χρόνου. Ο Γάλλος ισχυρίζεται ότι μετά από προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν για να δει η ομάδα πώς θα λειτουργεί το αυτοκίνητο από το 2025, τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά, καθώς η επίδοση του Hyundai i20N Rally1 θα επηρεαστεί προς το χειρότερο. Συγκεκριμένα ο Αμπιτεμπούλ δήλωσε:

«Το αυτοκίνητο του 2025 το βρήκαμε πολύ περίεργο λόγω της απώλειας της αεροδυναμικά παραγόμενης κάθετης δύναμης, επομένως αλλάζει μαζικά όλη την ισορροπία του. Αυτό πάει να πει ότι θα αλλάξει η κατανομή βάρους αλλά και η μηχανική και αεροδυναμική ισορροπία προς το χειρότερο. Θα είναι ένα πολύ σκ@τ@ αυτοκίνητο και η μεγαλύτερη ανησυχία μας είναι ότι στο τέλος της μέρας έχουμε την ευθύνη να διασφαλίσουμε ένα αυτοκίνητο που θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικό. Είναι λίγο γελοίο να πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις μία τόσο μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς και να απαιτείς από τους κατασκευαστές να φτιάξουν ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Θα δείτε κιόλας ότι και οι οδηγοί είναι πολύ δυσαρεστημένοι με τον τρόπο που πρέπει να κατασκευαστεί το νέο αυτοκίνητο. Δεν νομίζω ότι τα αγωνιστικά του 2025 θα ανταποκρίνονται στα πρότυπα αυτού του πρωταθλήματος. Αυτός είναι ο λόγος που αποφασίσαμε να μην ασχοληθούμε με το αυτοκίνητο το 2025 αλλά να επικεντρωθούμε στο αυτοκίνητο που έχουμε τώρα».

Hyundai i20 N Rally1

H Toyota Gazoo Racing είναι η μόνη ομάδα που μέχρι στιγμής έχει δημιουργήσει και έχει τεστάρει αυτοκίνητο φτιαγμένο με βάση τους κανονισμούς του 2025. Ο οδηγός που τέσταρε το τροποποιημένο Toyota Yaris GR Rally1 ήταν ο Έλφιν Έβανς, ο οποίος πήρε μία μικρή γεύση από το μέλλον κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών πριν το Ράλλυ Κροατίας, τον περασμένο μήνα. Η γνώμη του 35χρονου δεν ήταν και η καλύτερη, καθώς όταν ρωτήθηκε για την γνώμη πάνω στο αυτοκίνητο δήλωσε ότι ήταν «αδιάφορο».

 

Evans

«Μπορώ να σας πω με σιγουριά ότι ήταν αδιάφορο, όπως το περίμενα. Ξεκίνησα και τελείωσα τη δοκιμή μου, οπότε αν θεωρείτε ότι αυτός είναι ο ορισμός του ευκολοδήγητου αγωνιστικού, τότε ναι τι να πω υποθέτω ότι ήταν», ανέφερε εμφανώς απογοητευμένος ο Άγγλος οδηγός της Toyota.

Evans

Η Hyundai αλλά και η Toyota με την M-Sport-Ford, έχουν δηλώσει ανοιχτά ότι είναι αντίθετες με αυτό που πάει να κάνει η FIA στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Η τελική απόφαση πρόκειται να ανακοινωθεί στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στις 11 Ιουνίου.

Επόμενος αγώνας του WRC το Ράλλυ Ιταλίας στη Σαρδηνία (30 Μαΐου - 2 Ιουνίου).

Photo credits: @Grouve_Sport/X, @HMSGOfficial/X, @ElfynEvans/X

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!