Λεωφόρος Κύμης: Μην περιμένετε να λυθεί σύντομα το κυκλοφοριακό

Λεωφόρος Κύμης: Μην περιμένετε να λυθεί σύντομα το κυκλοφοριακό
Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης έως τον κόμβο Καλυφτάκη θα έδινε μία σημαντική ανάσα - Πού έχει κολλήσει το έργο.

Παρά τα κατά καιρούς δημοσιεύματα για «τη σήραγγα που θα σώσει την Αθήνα από την κίνηση», η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης παραμένει ένα έργο σε... κίνδυνο. Η πρώτη από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού - που τόσο έχει ανάγκη το Λεκανοπέδιο - έχει κόστος άνω των 350 εκατ. ευρώ, όχι όμως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Το project, με ανάδοχο σχήμα την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, αφορά έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 3,5 χλμ. που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό, μέσω των κόμβων Κύμης και Καλυφτάκη. Όταν - ή σωστότερα αν - κατασκευαστεί, θα ανακουφίσει τόσο την λεωφόρο Κύμης όσο και την Αττική Οδό που παρουσιάζει καθημερινά συμφόρηση στον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Για τα προβλήματα που συνοδεύουν την επέκταση της λεωφόρου Κύμης και τους λόγους για τους οποίους ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μίλησε στο gMotion by Gazzetta ο Δήμαρχος, Νίκος Μπάμπαλος. «Το τελευταίο έτος προέκυψε το γεγονός ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για την κατασκευή του έργου. Ακόμα και αν ο Δήμος Ηρακλείου αποσύρει σήμερα την προσφυγή του, ακόμα και αν το ΣτΕ έβγαζε μία απόφαση που δικαίωνε το Υπουργείο, δεν υπάρχουν τα χρήματα. Στη συνάντηση που είχε γίνει πριν λίγους μήνες με τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Ταχιάο είχε ειπωθεί ότι θα πρέπει το Υπουργείο να βρει τη σχετική χρηματοδότηση. Αν πριν από 4 χρόνια μας είχαν πει ότι τα χρήματα υπήρχαν και πριν από λίγους μήνες ο αρμόδιος Υφυπουργός μας είπε ότι θα πρέπει να αναζητήσουμε τη χρηματοδότηση, προφανώς δεν υπάρχουν τα χρήματα».

Νίκος Μπάμπαλος

 

Σύμφωνα με τον κ. Μπάμπαλο η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης κινδυνεύει να ματαιωθεί. «Με την κατάσταση που υπάρχει σήμερα δεν μιλάμε μόνο για θέμα καθυστέρησης, τίθεται εν αμφιβόλω η ίδια η διαδικασία εκτέλεσης του έργου. Όταν δεν έχεις κυκλοφοριακή μελέτη, όταν δεν έχεις καν περιβαλλοντική μελέτη». Ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής τόνισε ότι επιθυμία της δημοτικής αρχής είναι να γίνει το έργο, όμως ζητά να ληφθούν άμεσα αποφάσεις από το Υπουργείο.

Οι λόγοι προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου Αττικής στο ΣτΕ

Η εκδίκαση της προσφυγής στο ΣτΕ έχει πάρει νέα αναβολή, για τον Οκτώβριο του 2024, γεγονός που καθυστερεί και άλλο τις εξελίξεις στο έργο.

Κύριο αίτημα είναι η διάνοιξη της Κύμης να γίνει με σκεπαστό όλο το κομμάτι της νέας διαδρομής, ώστε να μην διχοτομηθεί η πόλη. «Τα πρώτα 340 μέτρα της επέκτασης της Κύμης προς τον κόμβο Καλυφτάκη, προβλέπεται να είναι σε όρυγμα, μέσα στον οικιστικό ιστό του Δήμου Ηρακλείου. Εμείς αντιδρούμε γιατί πρώτον δεν μπορείς να διχοτομείς μία πόλη, ανατολικά και δυτικά της Κύμης. Δεύτερον, θα πρέπει να υπάρχει μία επικοινωνία από τη μία πλευρά στην άλλη. Τρίτον, θα πρέπει να σκεπαστεί το τμήμα αυτό του ορύγματος, ώστε από πάνω να δημιουργήσουμε μία σειρά από κοινόχρηστους χώρους: πλατείες, παιδικές χαρές, χώρους άθλησης. Κάτι το οποίο δεν προβλέπεται και είναι κάτι που ζητήσαμε, γιατί μπορεί να λύνει το πρόβλημα του βόρειου τομέα, αν ποτέ κατασκευαστεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Ταυτόχρονα δεν μπορεί αυτό το έργο να υποβαθμίζει τη ζωή χιλιάδων κατοίκων του Ηρακλείου. Δεν μπορεί να λέμε "όχι" όταν ο μοναδικός λόγος είναι οικονομικός. Για ένα έργο 350 εκατ. ευρώ να διατεθούν μερικά εκατομμύρια επιπλέον για να σκεπαστεί η Λεωφόρος Κύμης. Ένας από τους λόγους για τους οποίους προσέφυγε στο ΣτΕ ο Δήμος Ηρακλείου είναι και αυτός», τονίζει ο κ. Μπάμπαλος.

Τα χαρακτηριστικά της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ο οδικός άξονας είναι μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων. Θα ξεκινάει από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά. Δεν θα περιλαμβάνει επιπλέον διόδια για τα οχήματα που έχουν ήδη εισέλθει στην Αττική Οδό.

Στο έργο περιλαμβάνεται μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και άλλη μία 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover, αλλά και ένα ανοικτό κομμάτι.

Η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί μία μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων.

επέκταση λεωφόρου Κύμης

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!