Οδηγήσαμε την QJMotor SVT 650 με τον V2 κινητήρα και την προκλητική τιμή

Οδηγήσαμε την QJMotor SVT 650 με τον V2 κινητήρα και την προκλητική τιμή
Σε μια περίοδο κατά την οποία στη μεσαία κατηγορία μοτοσικλετών συναντάς σχεδόν μόνο δικύλινδρους εν σειρά κινητήρες, η QJMotor SVT 650 ακολουθεί διαφορετικό δρόμο. Ας δούμε αν είναι ο σωστός.

Η QJMotor SVT 650 είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μοτοσικλέτες στην κατηγορία των μεσαίων adventure bikes για δύο λόγους. Ο πρώτος αναφέρθηκε ήδη και έχει να κάνει με τον κινητήρα της. Ο δεύτερος εστιάζει στην εξαιρετικά προσιτή τιμολόγηση, η οποία πέραν από το θετικό της αποτύπωμα, δημιουργεί και κάποιες υπόνοιες για συμβιβασμούς στα πεδία της ποιότητας, της τεχνολογίας και του εξοπλισμού. Ας δούμε όμως αν ισχύει κάτι τέτοιο.

QJMotor SVT 650

Αισθητική προσέγγιση

Η QJMotor SVT 650 χαρακτηρίζεται από μοντέρνο σχεδιασμό, με κυρίαρχα στοιχεία το μεγάλο κάθετο όγκο που δημιουργεί το σύνολο του ρεζερβουάρ και του φέρινγκ, τη χαμηλή σχετικά σέλα και τους κάθετους LED προβολείς του εμπρός μέρους. Αν εξαιρεθεί η κοιλότητα της σέλας στη θέση του οδηγού, η μοτοσικλέτα μοιάζει με rally εκδοχή, πολύ περισσότερο από τον ανταγωνισμό της. Και αυτό είναι κάτι καλό, στην εποχή που όλες οι adventure μοτοσικλέτες θέλουν να μοιάζουν όσο το δυνατόν πιο δυναμικές, αλλά ταυτόχρονα να είναι όσο το δυνατόν πιο ήπιες λειτουργικά, ώστε να μπορούν να οδηγηθούν από ένα τεράστιο εύρος αναβατών.

QJMotor SVT 650

 

Σε επίπεδο χρωματισμών, αρκετά εφευρετικός και ιδιαίτερος είναι ο συνδυασμός μαύρου, λευκού κίτρινου και ολίγου από χρυσαφί στις ζάντες, που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή. Όταν το γράφεις ακούγεται υπερβολικό, όταν το βλέπεις όμως έχει συνάφεια και ένα όμορφο αποτέλεσμα. Επίσης, η ματ υφή του μαύρου χρώματος προσδίδει μια επιπρόσθετη ποιοτική αίσθηση. Στην έκδοση της δοκιμής (υπάρχει και η X με ακτινωτές ζάντες), οι τροχοί έχουν διάμετρο 19 ίντσες εμπρός και 17 πίσω με ελαστικά πλάτους 150 και 110 χλστ. αντίστοιχα.

QJMotor SVT 650

Στο λάκκο των λεόντων

Με τις μεσαίες adventure μοτοσικλέτες να παρουσιάζονται με συχνότητα μανιταριών σε δρυοδάσος το φθινόπωρο, η έλευση της QJMotor SVT 650 συνοδεύεται από έναν πολύ έντονο ανταγωνισμό. Αυτό το πρόβλημα η υλοποίηση της QJMotor το λύνει εν μέρει με το χαμηλό της κόστος, το οποίο τιμολογιακά την τοποθετεί απέναντι σε μικρότερου κυβισμού και λιγότερο ισχυρές προτάσεις. Έτσι προσφέρει «περισσότερη μοτοσικλέτα» για ίδια χρήματα σε αυτή την περίπτωση και «ίδια μοτοσικλέτα» για λιγότερα χρήματα όταν συγκρίνεται με τον άμεσο ανταγωνισμό της.

QJMotor SVT 650

Βάσει προδιαγραφών, απόδοσης στα χαρτιά και εξοπλισμού, η QJMotor SVT 650 θα μπορούσε να ανακηρυχθεί η ευκαιρία της χρονιάς, εσείς να την αγοράσετε και εμείς να σταματήσουμε να κοπανάμε το πληκτρολόγιο. Η μοτοσικλέτα έχει έναν κινητήρα copy paste από την Suzuki V-Strom 650, οπότε εγνωσμένης αξίας και δυναμικής, δικύλινδρο σε διάταξη V, με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών, οκταβάλβιδο, με 4 εκκεντροφόρους επικεφαλής και ακριβή χωρητικότητα κυλίνδρων στα 645 κ.εκ. Με τη βοήθεια συστήματος ψεκασμού στην τροφοδοσία αποδίδει ισχύ 76,2 ίππων στις 9.000 σ.α.λ. και ροπή 65 Nm στις 8.000 σ.α.λ. Εδώ να σημειώσουμε ότι τα πολύ κοντινού κυβισμού Yamaha Tenere 700 και Aprilia Tuareg 660 αποδίδουν 73,4 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. με 68 Nm ροπή στις 6.500 σ.α.λ. και 80 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. με 70 Nm ροπή στις 6.500 σ.α.λ. αντίστοιχα.

QJMotor SVT 650

Έχουμε λοιπόν περίπου ταυτόσημες αποδόσεις για την SVT 650 με τον πιο άμεσο ανταγωνισμό, ωστόσο εκεί που θεωρητικά ένας V2 θα κέρδιζε εύκολα τους εν σειρά δικύλινδρους, δηλαδή στην απόδοση ροπής, δεν υπάρχει -θεωρητικό πάντα- όφελος, αλλά το αντίθετο. Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα κιβώτιο έξι σχέσεων και συμπλέκτη χωρίς υδραυλική υποβοήθηση.

Revoil

Το πλαίσιο της μοτοσικλέτας είναι ατσάλινο με αλουμινένιο ψαλίδι, ενώ από το τελευταίο υλικό είναι κατασκευασμένοι και οι τροχοί. Για τις αναρτήσεις η επιλογή είναι ένα ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός με καλάμια διαμέτρου 43 χλστ. και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς, ενώ πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ και ελατήριο, ενώ οι διαθέσιμες ρυθμίσεις αφορούν μόνο στην προφόρτιση του ελατηρίου.

QJMotor SVT 650

Για τα φρένα έχει επιλεγεί η διάσημη και αξιόπιστη λύση της Brembo, με δίσκους διαμέτρου 320 χλστ. εμπρός και τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες. Στον πίσω τροχό, ο δίσκος είναι 260 χλστ. διαμέτρου με δαγκάνα μονού εμβόλου. Το σύνολο επικουρείται από ABS δύο καναλιών της Bosch.

QJMotor SVT 650

Πλούσια είναι τα ελέη σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης, με θερμαινόμενη σέλα και γκριπ -χωρίς όμως ρυθμιζόμενη ένταση- ψηφιακά όργανα με οθόνη TFT 7'', χειροκίνητα ρυθμιζόμενη καθ' ύψος ζελατίνα φέρινγκ, μεγάλη ποδιά προστασίας κινητήρα, φώτα LED, χούφτες προστασίας χεριών στο τιμόνι με ενίσχυση αλουμινίου, ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου και συμπλέκτη και τέλος αλουμινένια σχάρα. Να σημειώσουμε ότι τόσο στο βασικό όσο και στον προαιρετικό εξοπλισμό της μοτοσικλέτας δεν υπάρχουν προγράμματα οδήγησης, traction control και cruise control.

QJMotor SVT 650

Πως αποδίδει σε κάθε δρόμο

Το μεγάλο στοίχημα για την ισορροπημένη απόδοση κάθε οχήματος και πολύ περισσότερο μιας μοτοσικλέτας, αφορά τη συνεργασία των μερών της και την αλληλεπίδρασή τους με τον αναβάτη, που αποτελεί ενεργό μέρος της. Στην QJMotor SVT 650 η πρώτη αίσθηση είναι θετική όσον αφορά τη θέση οδήγησης, τις γωνίες των χεριών, το μοχλό του τιμονιού και την εργονομία. Το μόνο αρνητικό σημείο, τουλάχιστον για το μέγεθος των δύο αναβατών που οδήγησαν τη μοτοσικλέτα, ήταν η απόσταση ανάμεσα στα μαρπσιέ και στη σέλα, που δημιουργούν μια αρκετά οξεία γωνία στα πόδια. Αυτό όμως έχει άμεση σχέση και με το ύψος -στην προκειμένη περίπτωση ήταν από 1,78 έως 1,85.

QJMotor SVT 650

Εξόχως θετικό είναι το ύψος της σέλας από το έδαφος στα 85 εκατοστά, το οποίο επιτρέπει σχεδόν σε κάθε αναβάτη να πατά με σιγουριά τα πόδια του στο έδαφος. Η οθόνη που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων έχει επαρκές μέγεθος, μέτρια σε αισθητική γραφικά και ευανάγνωστες ενδείξεις, εκτός αυτής του στροφόμετρου στα δεξιά της, που έχει πολύ πυκνή βαθμονόμηση.

Ο κινητήρας έχει ωραίο ήχο, στρωτή λειτουργία και μεστό τράβηγμα. Οι σχέσεις μετάδοσης είναι αρκετά «μακριές» με αποτέλεσμα το ταξίδι να γίνεται άνετα και η μέγιστη ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα στην ένδειξη του κοντέρ. Από την άλλη πλευρά, το τράβηγμα ειδικά σε χαμηλές και μεσαίες στροφές δεν είναι τόσο μεστό όσο -για παράδειγμα- στο Suzuki V-Strom 650 αλλά και στα Tenere και Tuareg.

QJMotor SVT 650

Παρά το μεγάλο βάρος των 236 κιλών, που σίγουρα αποτελεί ένα θέμα σε επιτόπου ελιγμούς και στάθμευση, η μοτοσικλέτα έχει χαμηλά τη μάζα της, είναι ευέλικτη και δεν κουράζει ακόμα και στην κίνηση της πόλης. Η στιβαρότητα είναι αρκετά καλή, ενώ τα ελαστικά της MAXXIS, τουλάχιστο στη στεγνή και ζεστή άσφαλτο, αποδίδουν πολύ καλά και χωρίς εκπλήξεις.

Οι αναρτήσεις έχουν σωστή λειτουργία και μέσω των ρυθμίσεων ανταποκρίνονται σε ένα αρκετά μεγάλο εύρος χρήσεων, αλλά οι σχετικά μικρές διαδρομές τους δεν ενδείκνυνται για εκτός δρόμου αναζητήσεις, πέραν της απλής διάσχισης κάποιων βατών χωματόδρομων. Τα φρένα κυριολεκτικά τα ξεχνάς, γεγονός που αποτελεί πλεονέκτημα, καθώς η λειτουργία τους είναι γραμμική, αρκούντως ισχυρή όταν απαιτηθεί και η λειτουργία του ABS ταχύτατη, όταν εμπλακεί.

QJMotor SVT 650

Στο ταξίδι η κάλυψη από τον αέρα είναι αρκετά καλή, η θέση του συνεπιβάτη άνετη, η ισχύς επαρκής και το QJMotor SVT 650 αποδεικνύεται μια εξαιρετική λύση, ανεξαρτήτως τιμής, για τέτοια χρήση. Από την άλλη πλευρά, στα συνεχή ανοίγματα και κλεισίματα του γκαζιού μέσα στην πόλη με χαμηλές στροφές, παρουσιάζεται ένα «μπέρδεμα» του ψεκασμού ή κάποια υστέρηση της απόκρισης της εντολής από το γκάζι στον ψεκασμό, που οδηγεί σε ακούσια άνοδο ή μείωση στροφών για απειροελάχιστο διάστημα. Κάτι όχι προβληματικό σε επίπεδο χρήσης, αλλά πολύ ενοχλητικό σε επίπεδο αίσθησης.

Σε επαρχιακές διαδρομές με μεγάλη συχνότητα στροφών, η μοτοσικλέτα είναι σταθερή και ταυτόχρονα αλλάζει κατεύθυνση χωρίς προσπάθεια, ενώ χαρακτηριστική είναι η ευστάθειά της μέσα στη στροφή. Αν οδηγηθεί με ροή, μπορεί να πάρει αρκετά μεγάλη κλίση χωρίς να τρομάζει και να αποφέρει υψηλές μ.ω.τ. χωρίς άγχος και υπερβολική καταπόνηση του αναβάτη.

QJMotor SVT 650

Στον τομέα της κατανάλωσης η μοτοσικλέτα απαιτεί λίγο περισσότερο καύσιμο από τον άμεσο ανταγωνισμό της -και συγκεκριμένα περίπου 6.0 λίτρα/100 χλμ.- και αρκετά περισσότερο από τη μέση κατανάλωση των 4,3 λίτρων/100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Με ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 20 λίτρων ωστόσο η αυτονομία ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα, υποστηρίζοντας ακόμα περισσότερο τον ταξιδιωτικό χαρακτήρα της.

Η ώρα της αποτίμησης

Κατ' αρχάς αυτή η μοτοσικλέτα έρχεται να τοποθετηθεί σε ένα κομβικό σημείο της ελληνικής αγοράς. Μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός μεγάλου μέρους αναβατών που δεν θέλουν να συμβιβαστούν με τη χαμηλή ισχύ των δικύλινδρων adventure της κατηγορίας των 450 – 550 κ.εκ. αλλά επίσης δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να διαθέσουν 10+ χιλιάδες ευρώ για να ανέβουν στα 800 – 900 κ.εκ.

Σταθμίζοντας λοιπόν την τιμή αγοράς των 6.595 ευρώ και την απόδοση της QJMotor SVT 650 στην πράξη, μπορούμε με βεβαιότητα να υποστηρίξουμε ότι η κατηγορία των μεσαίων adventure εμπλουτίστηκε με μια εξαιρετική πρόταση. Οι συμβιβασμοί που απαιτεί η μοτοσικλέτα και ήδη αναφέραμε είναι σχετικά λίγοι, συγκριτικά με αυτά που προσφέρει ως σύνολο.

Τέλος δεν θα πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός ότι η QJMotor αντιπροσωπεύεται από την Γκοργκόλης Α.Ε., η οποία έχει εδραιώσει κυριαρχική παρουσία στην ελληνική αγορά μοτοσικλέτας και διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο πωλήσεων και συντήρησης. Με αποτέλεσμα σιγουριά στην κάλυψη όποιας ανάγκης εγγύησης ή συντήρησης προκύψει μετά την πώληση.

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!