Ducati: H νέα Panigale V4 είναι ένα μικρό μηχανολογικό θαύμα (vid)

Κώστας Παστρίμας
Ducati: H νέα Panigale V4 είναι ένα μικρό μηχανολογικό θαύμα (vid)
Ένα αριστούργημα τεχνολογίας και αεροδυναμικής παρουσιάστηκε από την Ducati.

Η Ducati Panigale V4 είναι μια από τις πιο αναγνωρίσιμες σούπερσπορ μοτοσυκλέτες στον κόσμο, συνώνυμη με την απόδοση, την καινοτομία και το ιταλικό στιλ. Από την πρώτη της εμφάνιση, η Panigale έχει θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία των σπορ μοτοσυκλετών, συνδυάζοντας κορυφαία τεχνολογία με εξαιρετική σχεδίαση. Με την νέα Panigale V4, η Ducati συνεχίζει αυτήν την παράδοση, ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο τον πήχη.

Ducati Panigale
Φωτογραφίες: Ducati

Η νέα Panigale V4 βελτιώνει την αναλογία ισχύος προς βάρος, φτάνοντας το 1:15 hp/Kg, χάρη στη μείωση βάρους και τον ισχυρό κινητήρα που εγγυάται μεγάλες συγκινήσεις και αδρεναλίνη. Ταχύτερη στην πίστα, πιο διασκεδαστική και λιγότερο κουραστική για αναβάτες κάθε επιπέδου, από ερασιτέχνες έως επαγγελματίες.

Υψηλή τεχνολογία και αεροδυναμική

Η αεροδυναμική και η απόδοση καθοδήγησαν το Centro Stile Ducati στη δημιουργία του νέου σχεδίουΤεχνολογίες που προέρχονται από το MotoGP είναι στη διάθεση κάθε ενθουσιώδη αναβάτη, για να ζήσει τις οδηγικές αισθήσεις επαγγελματιών αναβατών.

Στο Μιζάνο (Ρίμινι, Ιταλία), η Ducati με τη νέα Panigale V4 ξεπερνά τα όρια των σούπερσπορ μοτοσυκλετών δρόμου. Γεννημένη από την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike για δύο συνεχόμενα έτη, η νέα Panigale V4 έχει υποστεί πλήρη αναθεώρηση σε σχεδιασμό, τεχνική βάση και εργονομία. Μια ανάπτυξη που εκμεταλλεύεται πλήρως τα οφέλη από την εξέλιξη των ελαστικών, της αεροδυναμικής και των ηλεκτρονικών, χάρη και στην εμπειρία του Ducati Corse.

 
Ducati Panigale
Φωτογραφίες: Ducati

Η συνεχής αναζήτηση της απόδοσης, χαρακτηριστική του κόσμου των αγωνιστικών ανταγωνισμών, επηρέασε βαθιά την εξέλιξη του σχεδιασμού των μοτοσυκλετών. Στην νέα Panigale V4, το στιλ και η τεχνολογία συγχωνεύονται τέλεια, με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης. Μια μοτοσυκλέτα που προκαλεί θαυμασμό με την πρώτη ματιά και η αίσθηση αυτή εντείνεται όταν ανεβαίνεις στη σέλα, χάρη στις τεχνικές λύσεις που σχεδιάστηκαν από τους μηχανικούς της Ducati.

Αποχαιρετισμός στο μονόμπρατσο

Κάτι που διαφοροποιούσε τις Panigale από τον ανταγωνισμό, ήταν πάντα το μονόμπρατσο ψαλίδι της Ducati στον πίσω τροχό, που υπάρχει εκεί ανελλιπώς από το 2007, όταν επέστρεψε στη 1098. Ήταν κάτι σαν trademark. Στη νέα Panigale V4 όμως δεν υπάρχει πλέον. Στη θέση του βρίσκουμε ένα «κλασικό» διπλό ψαλίδι, όπως σε όλες τις άλλες μοτοσικλέτες υψηλών επιδόσεων.

Η Ducati πήρε την απόφαση να επιστρέψει στο δίμπρατσο ψαλίδι για δεύτερη φορά τα τελευταία 30 χρόνια, για σοβαρούς λόγους. Το μονόμπρατσο ψαλίδι, αν και αρχικά σχεδιάστηκε για γρήγορες αλλαγές ελαστικών στους αγώνες, είναι βαρύτερο και προκαλεί ασυμμετρίες στην κατανομή βάρους και στη δυναμική του πλαισίου. Αυτό το καθιστά τεχνικά πιο περίπλοκο.

Ducati Panigale
Φωτογραφίες: Ducati

Το νέο, συμβατικό ψαλίδι της Panigale V4 ζυγίζει 3,8 κιλά λιγότερο από το μονόμπρατσο και αυξάνει τη στρεπτική ακαμψία κατά 37%. Στο MotoGP και το WSBK, όλες οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν δίμπρατσο ψαλίδι, καθώς τα πλεονεκτήματά του είναι αδιαμφισβήτητα.

Η Ducati προσαρμόστηκε, φροντίζοντας το νέο ψαλίδι να έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες, όπως η ειδική διαμόρφωση για να περάσουν οι αυλοί της εξάτμισης. Αυτή η αλλαγή δείχνει την εξέλιξη της τεχνολογίας και των προτεραιοτήτων της Ducati.

Ride like a pro

Η νέα Panigale V4 επιτρέπει στους αναβάτες να βιώσουν τις αισθήσεις ενός επαγγελματία, χάρη σε τεχνολογίες που προέρχονται κυρίως από το MotoGP. Λύσεις όπως ο κινητήρας V4 με δεσμοδρομική κατανομή και αντίστροφα περιστρεφόμενο άξονα, ή το πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά που είναι πιο κοντά σε αυτά των επίσημων Desmosedici GP. Μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να ενισχύσει τις οδηγικές δεξιότητες του αναβάτη, επαγγελματία ή ερασιτέχνη, προσφέροντάς του την αυτοπεποίθηση να πιέσει τα όρια του στην πίστα.

Ducati Panigale
Φωτογραφίες: Ducati

Η νέα Panigale V4 S ζυγίζει μόλις 187 κιλά, δύο λιγότερα από το προηγούμενο μοντέλο, και κερδίζει 0,5 ίππους παρά την πιο αυστηρή προδιαγραφή Euro5+. Ο κινητήρας Desmosedici Stradale παράγει 216 ίππους στις 13,500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 12,3 kgm στις 11,250 σ.α.λ., ενώ σε αγωνιστική διαμόρφωση με την εξάτμιση Ducati Performance της Akrapovič, η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 228 ίππους. Οι τεχνολογικές καινοτομίες με τις οποίες είναι εξοπλισμένη, σε συνδυασμό με αυτές τις βελτιώσεις, επέτρεψαν σε ένα πάνελ αναβατών διαφορετικών ικανοτήτων να μειώσουν τον καλύτερο χρόνο τους κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια ενός συγκριτικού τεστ που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Κρεμόνα.

Η Ducati συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τη νέα Panigale V4, συνδυάζοντας υψηλή τεχνολογία, αεροδυναμική και εργονομία, προσφέροντας μια μοτοσυκλέτα που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τόσο των επαγγελματιών όσο και των ερασιτεχνών αναβατών.

Φωτογραφίες: Ducati

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!