Διακοπές με το ηλεκτρικό Dacia Spring (μέρος 1ο)

Διακοπές με το ηλεκτρικό Dacia Spring (μέρος 1ο)

Διακοπές με το ηλεκτρικό Dacia Spring (μέρος 1ο)
Αυτό το καλοκαίρι βάζουμε ως στόχο να διαπιστώσουμε αν ένα μικρό ηλεκτρικό με αυτονομία 200 χλμ. μπορεί να γίνει το όχημα διακοπών μίας τετραμελούς οικογένειας.

Το Dacia Spring είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς. Αυτό συνεπάγεται αυτόματα ορισμένους περιορισμούς: όσον αφορά τις διαστάσεις, το μέγεθος της μπαταρίας (και κατ΄ επέκταση την αυτονομία), την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα. Όσοι το αγοράζουν γνωρίζουν ότι έχει ως αποστολή να γίνει το δεύτερο αυτοκίνητο μίας οικογένειας, αυτό με το οποίο θα πας τα παιδιά στο σχολείο ή τις δραστηριότητες, θα κάνεις τα ψώνια της εβδομάδας, θα βγεις για βραδινή έξοδο χωρίς να αγχώνεσαι αν θα βρεις θέση στάθμευσης. Μέχρι και για μία κοντινή κυριακάτικη εκδρομή. Μέχρι εκεί.

Το δεύτερο αυτοκίνητο μπορεί όμως να γίνει αυτό με το οποίο θα πας οικογενειακές διακοπές, ενώ μάλιστα είναι και ηλεκτρικό; Θελήσαμε να το διαπιστώσουμε, περνώντας μαζί του τρεις εβδομάδες τον Αύγουστο στη νότια Εύβοια.

Καταρχάς, λόγω της περιορισμένης αυτονομίας δεν είναι για μακρινό προορισμό που απαιτεί πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Μπορεί όμως να σε πάει σε ένα νησί, όπου το ζητούμενο είναι ένα όχημα μικρών διαστάσεων και οι καθημερινές διαδρομές δεν ξεπερνούν τα 150-200 χιλιόμετρα.

Το Spring, μήκους 3,73 μέτρων, διατίθεται στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Extreme, ενώ εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 65 ίππων και ροπής 113 Nm. Η Dacia ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 13,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ/ώρα. Το μικρό του βάρους το οποίο δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά, κάνει το Spring πιο σβέλτο από όσο περιμένει κάποιος από ένα αυτοκίνητο με αντίστοιχη ισχύ.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι χωρητικότητας 27,4 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 220 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και έως 310 χλμ. στην πόλη. Παράλληλα, με το καλώδιο της έκδοσης Extreme η πλήρης φόρτιση (0-100%) μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13,5 ώρες μέσω μια απλής οικιακής παροχής ρεύματος, χρόνος που πέφτει σε κάτι λιγότερο από 60 λεπτά, αν αξιοποιηθεί η προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC), για μέχρι και το 80% φόρτισης της μπαταρίας.

Dacia Spring

Μπορεί το εσωτερικό του Dacia Spring να δείχνει λιτό, όμως ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα πλοήγησης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα για όλους τους επιβάτες και σύνδεση με smartphone. Έχει χώρους για 4 επιβάτες και πορτμπαγκάζ με όγκο 290 λίτρα, τα οποία – όπως διαπιστώσαμε στη φόρτωση των αποσκευών – μπορούν υπό προϋποθέσεις να καλύψουν τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων.

Το Dacia Spring είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς (δεν περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά τετράκυκλα που ανήκουν σε άλλη κατηγορία), καθώς οι τιμές του αρχίζουν από τα 17.950 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι η έκδοση Extreme Plus Colour, με τον ειδικό χρωματισμό που πωλείται προς 18.861 ευρώ (με την επιδότηση).

Αφού περάσουμε την πρώτη εβδομάδα μαζί του και κάνουμε καθημερινές εκδρομές προς παραλίες με συνεχή χρήση του κλιματισμού, θα επανέλθουμε με πιο ασφαλή συμπεράσματα για την πρακτικότητά του και την μέση κατανάλωση ενέργειας.

Μείνετε συντονισμένοι στο gMotion.

Dacia Spring

Photo Credits: Gazzetta

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!