Toyota Mobility for All: Ο συναρπαστικός κόσμος της ελευθερίας επιλογής
- Η υβριδική τεχνολογία στο επίκεντρο
- Πλήρης γκάμα ηλεκτρικών
- Μπαταρίες νέας γενιάς για ασύλληπτη αυτονομία
- Υδρογόνο
- Ατόφια απόλαυση με το αγωνιστικό DNA της Toyota
Οι τεχνολογικοί δρόμοι που ακολουθεί η Toyota είναι πολλοί: υβριδικά οχήματα, αμιγώς ηλεκτρικά, υδρογόνου με κυψέλες καυσίμου. Όμως ο προορισμός είναι κοινός: η μηδενικών ρύπων κινητικότητα, προσιτή για όλους. Ένας παγκόσμιος κολοσσός με λύσεις που ταιριάζουν σε κάθε αγορά. Ειδικά για την Ευρώπη αναπτύσσει τεχνολογίες που καθιστούν πραγματικότητα το όραμα «Mobility for All».
H Toyota Motor Europe έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη της πλήρους ανθρακικής ουδετερότητας μέχρι το 2040. Αυτό περιλαμβάνει τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη και τις εγκαταστάσεις παραγωγής οχημάτων (έως το 2030), τις πωλήσεις νέων οχημάτων (2035) και τις εφοδιαστικές αλυσίδες και logistics (2040).
Η υβριδική τεχνολογία στο επίκεντρο
Ως πρωτοπόρος στην τεχνολογία Hybrid Electric, η Toyota έχει αναπτύξει άκρως αποδοτικά συστήματα. Με 27 χρόνια καινοτομίας στην υβριδική τεχνολογία και περισσότερα από 15 εκατομμύρια οδηγούς να απολαμβάνουν τα οφέλη της, παρέχει ιδανικές λύσεις κινητικότητας μέχρι την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Από το 1997 και το Prius με την πρώτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας, έως τα σύγχρονα υβριδικά πέμπτης γενιάς, η Toyota παρέχει πλήρη γκάμα full hybrid και plug-in hybrid μοντέλων. Δεν είναι τυχαίο ότι το μερίδιο των εξηλεκτρισμένων μοντέλων στις συνολικές πωλήσεις της Toyota στην Ευρώπη ξεπερνά το 70%. Κάτι που αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota αλλά και την αποδοχή του κοινού.
Πλήρης γκάμα ηλεκτρικών
Ο δρόμος που ακολουθεί η Toyota στην ηλεκτροκίνηση έχει ξεκάθαρο ορίζοντα: τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. «Η κατάσταση στην αγορά της Ευρώπης παρουσιάζει ποικιλομορφία. Όμως ο στόχος είναι η 100% ανθρακική ουδετερότητα έως το 2040. Είναι κάτι για το οποίο έχουμε δεσμευτεί», τονίζει ο αντιπρόεδρος της Toyota Motor Ευρώπης, Αντρέα Καρλούτσι.
Η Toyota Motor Europe θα έχει πλήρη γκάμα από 6 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) έως το 2026, προσφέροντας πλήθος επιλογών στους πελάτες της. Μέχρι εκείνο το έτος η Toyota στοχεύει σε 250.000 πωλήσεις BEV ετησίως στην Ευρώπη, με το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών να ξεπερνά το 20%.
Το bZ4X που κυκλοφορεί ήδη θα πλαισιωθεί από τις εκδόσεις παραγωγής των concept Compact SUV, Urban SUV και Sport Crossover, αλλά και δύο αυτοκίνητα που θα παρουσιαστούν σύντομα. Το μήκους 4,54 μέτρων bZ Compact SUV Concept ξεχωρίζει από το δυναμικό, γεμάτο ακμές αμάξωμα και το πλήρως ψηφιακό εσωτερικό. Το Toyota Urban SUV Concept έχει μήκος 4,3 μέτρα και τοποθετείται στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, όπου κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια το Yaris Cross. Θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις μπαταρίας, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες και όσων θέλουν να κινούνται μακριά από τις πόλεις. Επίσης θα διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση. Το Sport Crossover Concept είναι ένα μεγάλο crossover 4,9 μέτρων, με άκρως αεροδυναμική fastback σιλουέτα.
Μπαταρίες νέας γενιάς για ασύλληπτη αυτονομία
Οι τεχνολογίες επόμενης γενιάς που αναπτύσσει η Toyota θα καταστήσουν την κινητικότητα μηδενικών ρύπων εφικτή και προσιτή σε όλους. Σε αυτές περιλαμβάνονται μία σειρά από μπαταρίες, οι οποίες εξασφαλίζουν έως διπλάσια αυτονομία και μείωση του κόστους κατά 40% σε σχέση με τις τωρινές.
Η Toyota θα κινηθεί προς δύο κατευθύνσεις: αφενός θα συνεχίσει να εξελίσσει τις τωρινές μπαταρίες με υγρούς ηλεκτρολύτες και αφετέρου θα δημιουργήσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
Στην πρώτη κατηγορία, οι μπαταρίες θα διαβαθμίζονται ως εξής:
- Performance (ιόντων λιθίου), με λανσάρισμα το 2026 και αυτονομία άνω των 800 χλμ. Θα έχουν 20% μικρότερο κόστος παραγωγής (σε σχέση με αυτές του bZ4X BEV) και θα φορτίζουν από 10% σε 80% εντός 20 λεπτών ή λιγότερο.
- Popularisation (φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου), με λανσάρισμα το 2026-2027 και αυτονομία άνω των 600 χλμ. Θα έχουν 40% μικρότερο κόστος παραγωγής (σε σχέση με αυτές του bZ4X BEV) και θα φορτίζουν από 10% σε 80% εντός 30 λεπτών ή λιγότερο.
- High-Performance (ιόντων λιθίου), με λανσάρισμα το 2027-2028 και αυτονομία άνω των 1.000 χλμ. Θα έχουν 10% μικρότερο κόστος παραγωγής (σε σχέση με τις Performance) και θα φορτίζουν από 10% σε 80% εντός 20 λεπτών ή λιγότερο.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης επιτρέπουν την ταχύτερη κίνηση των ιόντων και την αντοχή σε υψηλή τάση και θερμοκρασία.Από το 2027-2028 που θα κυκλοφορήσουν, θα έχουν τα τα εξής χαρακτηριστικά.
- Οι μπαταρίες Solid-State 1 (2027-2028) θα προσφέρουν αυτονομία άνω των 1.000 χλμ. και θα φορτίζουν από 10% σε 80% εντός 10 λεπτών ή λιγότερο.
- Οι μπαταρίες Solid-State 2 (λανσάρισμα σε μεταγενέστερο στάδιο) θα προσφέρουν αυτονομία άνω των 1.200 χλμ.
Υδρογόνο
Παράλληλα με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες (BEV), η Toyota εξελίσσει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου (fuel cells), ως έναν ακόμα πυλώνα στον οποίο θα βασιστεί η ανθρακική ουδετερότητα. Από το 2014, όταν παρουσίασε το Mirai πρώτης γενιάς, η Toyota έδειξε το δρόμο για το ρόλο που μπορεί να έχει η χρήση του υδρογόνου στις «πράσινες» μεταφορές.
Στρατηγικής σημασίας είναι το Hydrogen Factory Europe, το οποίο θα είναι υπεύθυνο για την παραγωγή ενός ολοένα και αυξανόμενου αριθμού συστημάτων κυψελών καυσίμου και για την υποστήριξη εμπορικών συνεργασιών. Η τεχνολογία fuel cell θα εφαρμοστεί σε ευρεία γκάμα οχημάτων, από επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά έως βαρέα φορτηγά, λεωφορεία και πλοία.
Η επόμενη γενιά της τεχνολογίας της Toyota θα λανσαριστεί το 2026, παρέχοντας διευρυμένο κύκλο ζωής, αυξημένη αυτονομία κατά 20% για τα οχήματα και σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Ατόφια απόλαυση με το αγωνιστικό DNA της Toyota
Η τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η Toyota στους αγώνες αυτοκινήτου, μέσω της Toyota Gazoo Racing, μεταφέρεται με αποδοτικό αλλά και... απολαυστικό τρόπο σε μοντέλα παραγωγής. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το GR Yaris, το οποίο αντλεί στοιχεία όπως η υβριδική τεχνολογία από το αγωνιστικό που μεσουρανεί στο WRC.
Στο νέο GR Yaris η ισχύς από τον τρικύλινδρο turbo των 1.618 κ.εκ. αυξήθηκε από τους 261 στους 280 ίππους και η ροπή από τα 360 στα 390 Nm. Πλέον υπάρχουν δύο επιλογές κιβωτίων, καθώς δίπλα στο μηχανικό 6 σχέσεων προσφέρεται η δυνατότητα του 8τάχυτου αυτόματου GAZOO Racing Direct Automatic Transmission.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και μόνιμη τετρακίνηση GR-FOUR εξασφαλίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και απολαυστική συμπεριφορά ακόμα και στα πιο ολισθηρά τερέν. Τα δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen καθορίζουν την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς. Ο οδηγός του GR Yaris μπορεί να επιλέξει την λειτουργία της τετρακίνησης μέσω του διακόπτη 4WD. Στην λειτουργία normal η κατανομή είναι 60:40, στην Track περνά περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα έως 30:70 και στην Gravel είναι 53:47.
Mobility for All και στο Παρίσι 2024
Η υπόσχεση «Κινητικότητα για Όλους» έγινε πράξη στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι το 2024. Ως επίσημος πάροχος οχημάτων, η Toyota δημιούργησε μία σειρά από εξελιγμένες λύσεις κινητικότητας για αθλητές, διοργανωτές, εθελοντές αλλά και άτομα με κινητικά προβλήματα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!