ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις - Όσα πρέπει να ξέρετε για τα υβριδικά αγωνιστικά (vid)
Αρκετά χρόνια μετά την F1 ο εξηλεκτρισμός εισήλθε και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, καθώς από το 2022 τα κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα του WRC, αυτά της κατηγορίας Rally1, διαθέτουν τόσο θερμικό, όσο και ηλεκτρικό κινητήρα. Πιο συγκλεκριμένα, το υβριδικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει ένα τετρακύλινδρο turbo σύνολο βενζίνης με χωρητικότητα 1.6 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων.
Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος ξεπερνά τους 500 ίππους και η ροπή τα 500 Nm. Η μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh φορτίζεται εν κινήσει κατά το φρενάρισμα των αγωνιστικών, αλλά και στο service park. Επίσης, τα αγωνιστικά Rally1 καταναλώνουν βιοκαύσιμο, περιορίζοντας περαιτέρω το αποτύπωμα του θεσμού στο περιβάλλον.
Πιο συγκεκριμένα, το Toyota GR Yaris Rally 1 διαθέτει θερμικό κινητήρα που αποδίδει 386 ίππους, οπότε η συνολική του ισχύς ανέρχεται στους 522 ίππους και η ροπή πλέον των 500 Nm. Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν σειριακά κιβώτια μόλις πέντε σχέσεων -καθώς το ζητούμενο δεν είναι η μέγιστη ταχύτητα- τα οποία δεν απαιτούν τη χρήση συμπλέκτη στις αλλαγές, τόσο στα ανεβάσματα, όσο και στα κατεβάσματα. Με βάρος μόλις 1.260 κιλά και προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, κινούνται εξαιρετικά γρήγορα προσφέροντας πρωτόγνωρο θέαμα.
Καθώς λοιπόν μετράμε αντίθετα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, μην χάσετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τις ειδικές διαδρομές, αφού ενημερωθείτε μέσα από τον πληρέστατο Οδηγό Θεατών του gazzetta. Για όσες και όσους δεν επιθυμούν να πάρουν τα βουνά, υπάρχει και η λύση της υπέρ-ειδικής διαδρομής, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο ΣΕΑ «Σείριος» και θα βρείτε όλες τις πληροφορίες εδώ.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο πώς λειτουργεί η υβριδική τεχνολογία στα αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!