Ρόμπερτ Ριντ στο Gazzetta: «Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις ήταν πιο δύσκολο από ποτέ»

Κώστας Μπιτσικώκος
Ρόμπερτ Ριντ στο Gazzetta: «Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις ήταν πιο δύσκολο από ποτέ»
Μιλώντας στο Gazzetta, ο Αντιπρόεδρος της FIA βαθμολόγησε το φετινό Rally Acropolis και σχολίασε τόσο το νέο βαθμολογικό σύστημα στο WRC όσο και το ενδιαφέρον νέων κατασκευαστών για είσοδο στο θεσμό.

Το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος της FIA, της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, που βρέθηκε φέτος στην Ελλάδα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ήταν ο Ρόμπερτ Ριντ. Κατέχει τη θέση του Αντιπροέδρου με ευθύνη όλες τις αγωνιστικές δραστηριότητες, από Formula 1 και WRC έως WEC και Formula E.

Οι παλαιότεροι θα τον θυμούνται ως συνοδηγό του αείμνηστου Ρίτσαρντ Μπερνς, με τον οποίον κατέκτησαν τον παγκόσμιο τίτλο στο WRC το 2001, ως πλήρωμα της Subaru. To Gazzetta συνάντησε στην Λαμία τον 58χρονο Βρετανό, ο οποίος δήλωσε ότι δίκαια το Ράλλυ Ακρόπολις βρίσκεται στο πρόγραμμα του WRC.

Ο Ριντ σχολίασε την υπερειδική διαδρομή στο ΣΕΑ Σείριος, το πολύπλοκο φετινό σύστημα βαθμολόγησης στο WRC, αλλά και το ενδεχόμενο να εισέλθουν στο θεσμό νέοι κατασκευαστές.

Πώς θα βαθμολογούσατε το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις;

 

Έχω λάβει μέρος ως συνοδηγός στο Ράλλυ Ακρόπολις δίπλα στον Ρίτσαρντ Μπερνς. Για μένα αποτελούσε πάντα μία τεράστια πρόκληση. Μιλώντας με τα πληρώματα, διαπίστωσα ότι ο φετινός αγώνας ήταν μεγαλύτερη πρόκληση από ποτέ άλλοτε. Αντιμετωπίσαμε μάλιστα καταιγίδες, με κεραυνούς και πλημμύρες το βράδυ του Σαββάτου στην Λαμία. Στα θετικά η παρουσία 10.000 θεατών στην υπερειδική διαδρομή στην εθνική οδό, ήταν καινοτόμος η επιλογή ενός ΣΕΑ. Από οργανωτικής πλευράς, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις δίκαια έχει μία θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

WRC
O Ρόμπερτ Ριντ (αριστερά) με τον Ρίτσαρντ Μπερνς, παγκόσμιοι πρωταθλητές στο WRC το 2001

Υπήρξαν ορισμένα παράπονα από τα πληρώματα για την μεγάλη απόσταση της απλής διαδρομής από την υπερειδική μέχρι το service park στην Λαμία.

Η σύγχρονη μορφή των ράλλυ έχει αρκετά μεγάλο κόστος για τις ομάδες και πρέπει να βρουν το αναγκαίο μπάτζετ. Είναι δύσκολο όλος ο αγώνας να διεξάγεται σε έναν δήμο, θα πρέπει να απλωθούν οι ειδικές διαδρομές. Ειδικά οι ειδικές στο Λουτράκι είναι φανταστικές. Θα ήταν άρα κρίμα να διεξαγόταν ο αγώνας μόνο σε μία περιοχή.

Το φετινό σύστημα βαθμολόγησης στο WRC είναι πολύπλοκο. Ακόμα και εμείς οι δημοσιογράφοι δυσκολευόμαστε να το εξηγήσουμε στους αναγνώστες μας. Ποια είναι η γνώμη σας;

Μέχρι πέρσι όλοι έκαναν παράπονα ότι η Κυριακή στα ράλλυ ήταν βαρετή (σ.σ. επειδή όλοι οδηγούσαν προσεκτικά για να τερματίσουν). Δεν έχω ακούσει παράπονα φέτος ότι η Κυριακή είναι βαρετή. Οπότε θεωρώ ότι λύσαμε το πρόβλημα. Είναι η τέλεια λύση; Ίσως όχι, υπάρχει όμως η ευκαιρία - καθώς επεξεργαζόμαστε τους κανονισμούς για το 2025 - να κάνουμε μικροβελτιώσεις. Ακόμα όμως και αυτοί που αρχικά χαρακτήρισαν το νέο βαθμολογικό σύστημα "καταστροφή", πλέον παραδέχονται ότι προσέφερε κάτι. Έλυσε το πρόβλημα του "κυριακάτικου ρυθμού οδήγησης", όπως το αποκαλούσαν.

WRC

Όταν άρχισα να παρακολουθώ το WRC, στα τέλη της δεκαετίας του '80, υπήρχαν 6-7 ομάδες, ικανές να κερδίσουν κάθε αγώνα. Πλέον έχουμε φθάσει σε 2,5 - ουσιαστικά - εργοστασιακές ομάδες.

Θεωρώ άδικο να χαρακτηρίζουμε την M-Sport Ford μισή εργοστασιακή ομάδα.

Έτσι την αποκαλούν ακόμα και οι αντίπαλοί της.

Το γνωρίζω. Όμως πληρούν τις προδιαγραφές μίας εργοστασιακής ομάδας. Όταν αγωνιζόμουν με τη Subaru στις αρχές της δεκαετίας του '90, υπήρχαν αγώνες στους οποίους συμμετείχαν μόνο δύο ομάδες. Άρα δεν υπήρχαν πάντα πολλές εργοστασιακές ομάδες. Και στην αρχή της δεκαετίας του 2000 οι εργοστασιακές ομάδες έφθασαν και πάλι τις 7. Οι δύο δεν είναι αρκετές, οι 7 είναι πολλές. Μπορεί οι θεατές να λάτρευαν τόσες πολλές ομάδες, όμως δεν πλήρωναν αυτοί τα έξοδα. Αν έχεις 7 κατασκευαστές που συμμετέχουν σε 12 ράλλυ, τότε ουσιαστικά οι περισσότεροι δεν έχουν πιθανότητα να κερδίσουν τον τίτλο. Τουλάχιστον τώρα κάθε κατασκευαστής έχει κερδίσει τίτλο. Έχεις ένα crossover, ένα city car και ένα πεντάθυρο hatch, όλα με δυνατότητα να κερδίσουν. Άρα θεωρώ ότι υπάρχουν αρκετά θετικά όσον αφορά τους τεχνικούς κανονισμούς και την ανταγωνιστικότητα του πρωταθλήματος. Κατά την άποψή μου, ο ιδανικός αριθμός εργοστασιακών ομάδων είναι από 3 έως 5.

Πέρυσι από εδώ στην Λαμία, ο Πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ, είχε δηλώσει ότι ενδέχεται η Subaru να επιστρέψει στο WRC.

Μία από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε έχει να κάνει με την απόφαση να διατηρήσουμε τις προδιαγραφές των αγωνιστικών αυτοκινήτων έως και το 2026. Κανείς λοιπόν δεν θα εισέλθει στο WRC πριν το τέλος του 2026, γιατί τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν. Όλοι περιμένουν για τους νέους κανονισμούς, που θα γίνουν γνωστοί στα τέλη του 2024 για τα αγωνιστικά του 2027. Δεν περιμένω από κάποιον κατασκευαστή να δεσμευτεί πριν ανακοινωθούν οι νέοι κανονισμοί.

FIA
O Ρόμπερτ Ριντ με τον Πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ

Photo Credits: ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, FIA

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!