Η Volkswagen προτείνει περικοπές μισθών για να διατηρήσει ανοιχτά τα εργοστάσιά της στη Γερμανία
- Η ανησυχία των εργαζομένων και οι απαιτήσεις του συνδικάτου
- Οι προκλήσεις και οι οικονομικές πιέσεις της Volkswagen
- Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται
Η Volkswagen παρουσίασε στους εργαζομένους της στη Γερμανία ένα νέο σχέδιο μείωσης κόστους που έχει στόχο να αποτρέψει το κλείσιμο εργοστασίων στη χώρα, παρά τις μεγάλες οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Το σχέδιο, το οποίο ανακοινώθηκε από την επικεφαλής διαπραγματευτή της εταιρείας, Άρνε Μάισβινκελ, περιλαμβάνει μείωση μισθών κατά 10% και αλλαγές στο σύστημα μπόνους.
Το τελευταίο διάστημα, η Volkswagen αντιμετωπίζει δυσκολίες σε πολλές αγορές, κυρίως στην Ευρώπη όπου η ζήτηση παραμένει χαμηλή, και στην Κίνα, όπου ο ανταγωνισμός από τοπικούς κατασκευαστές εντείνεται. Με το νέο αυτό σχέδιο, η Volkswagen προσπαθεί να ενισχύσει την οικονομική βιωσιμότητα του ονόματος της στη Γερμανία, χωρίς ωστόσο να αποκλείει το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων, σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.
«Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε συζήτηση για να επιτύχουμε τους οικονομικούς μας στόχους», δήλωσε η Μάισβινκελ μετά τις διαπραγματεύσεις με την ένωση IG Metall, τη μεγαλύτερη ένωση εργαζομένων στη Γερμανία και επισήμανε πως οι μισθοί στην Volkswagen παραμένουν ελκυστικοί, ακόμα και με τις περικοπές.
Η ανησυχία των εργαζομένων και οι απαιτήσεις του συνδικάτου
Το σχέδιο της Volkswagen παρουσιάστηκε λίγο μετά την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων που έδειξαν τη χειρότερη κερδοφορία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, ενισχύοντας την επιχειρηματολογία της διοίκησης για την ανάγκη δραστικών μέτρων μείωσης του κόστους.
Οι εργαζόμενοι, ωστόσο, ανησυχούν ότι η προτεινόμενη μείωση μισθών και το αβέβαιο μέλλον των εργοστασίων θα επηρεάσουν σημαντικά τις συνθήκες εργασίας τους. Η IG Metall, με επικεφαλής την Ντανιέλα Καβάλο, χαρακτήρισε την πρόταση ως «ένα πρώτο μικρό σήμα προόδου», αλλά ξεκαθάρισε πως η πιθανότητα λουκέτων δεν έχει απομακρυνθεί και ότι οι εργαζόμενοι παραμένουν σε κατάσταση ανησυχίας.
Ο επικεφαλής διαπραγματευτής της IG Metall, Τόρστεν Γκρέγκερ, επισήμανε ότι η Volkswagen άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων για το μέλλον όλων των εργοστασίων, χωρίς να αποκλείει απολύσεις, ωστόσο δήλωσε πως η Volkswagen «εξέφρασε τη βούληση να συζητήσει τις μελλοντικές προοπτικές των γερμανικών εργοστασίων και την ασφάλεια των θέσεων εργασίας».
Οι προκλήσεις και οι οικονομικές πιέσεις της Volkswagen
Η Volkswagen αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις στις κύριες αγορές της. Η ζήτηση στην ευρωπαϊκή αγορά έχει μειωθεί κατά 2 εκατομμύρια οχήματα σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ οι πωλήσεις στην Κίνα πιέζονται από τον ανταγωνισμό και τις μειωμένες αποδόσεις, ιδιαίτερα στις χαμηλότερες κατηγορίες τιμών. Στο πλαίσιο αυτό, η κερδοφορία της μάρκας Volkswagen έχει περιοριστεί, με μόλις 2,1% περιθώριο λειτουργικού κέρδους κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.
«Δεν ξεχάσαμε πώς να κατασκευάζουμε εξαιρετικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Άρνο Άντλιτς, «αλλά το κόστος παραγωγής μας δεν είναι ανταγωνιστικό». Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, τα γερμανικά εργοστάσια είναι πιο δαπανηρά στη λειτουργία τους λόγω των υψηλών μισθών και των ενεργειακών εξόδων.
Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων επιμένουν πως η διοίκηση της Volkswagen έχει ευθύνες για το σημερινό οικονομικό αδιέξοδο, λόγω λανθασμένων αποφάσεων και παραβίασης της συναινετικής προσέγγισης που διατηρούνταν στο παρελθόν στις εργασιακές σχέσεις. Οι απαιτήσεις της IG Metall περιλαμβάνουν αύξηση μισθών κατά 7%, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν προειδοποιήσει πως θα καταφύγουν σε απεργίες, αν δεν αποκλειστεί το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων.
Η επόμενη φάση των διαπραγματεύσεων έχει προγραμματιστεί για τις 21 Νοεμβρίου, με την προθεσμία που έχουν δώσει οι εργαζόμενοι να τελειώνει στο τέλος του μήνα και τις προειδοποιητικές απεργίες να ξεκινούν από την 1η Δεκεμβρίου.
Φωτογραφίες: Volkswagen
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!