Ηλίας Πετρής, nrg: «Η αναλογία φορτιστών προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι 1 προς 7»

Κώστας Μπιτσικώκος
Ηλίας Πετρής, nrg: «Η αναλογία φορτιστών προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι 1 προς 7»
Ο Business Operations Manager της nrg μίλησε στο 8ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης για το δίκτυο ταχυφορτιστών αλλά και το σωστό προγραμματισμό που πρέπει να κάνουν οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Ο οδηγός θέλει να βρίσκει έναν φορτιστή, να φορτίζει και να φεύγει με ηρεμία και ασφάλεια. Αυτό είναι το βασικό μας ζητούμενο», ανέφερε ο Ηλίας Πετρής, Business Operations Manager της nrg, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που συνδιοργάνωσαν η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE) και το insider.gr.

Όπως ανέφερε, εδώ και 1,5 χρόνο η incharge έχει σε λειτουργία 10 ταχυφορτιστές των 360 kW, που είναι οι ταχύτεροι που υπάρχουν στην Ελλάδα. Παράλληλα, άνω του 70% των ταχυφορτιστών στις εθνικές οδούς είναι της incharge. «Προσπαθούμε να καλύψουμε και γεωγραφικά τη χώρα. Συνεπώς η incharge πέρα από πρωτοπόρος είναι και η εταιρεία με τα περισσότερα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα. Βρισκόμαστε πλέον σε όλους τους νομούς της χώρας, έστω και με έναν φορτιστή».

Η θέση της Ελλάδας στην αναλογία φορτιστών ανά ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Σύμφωνα με τον κ. Πετρή το ζητούμενο είναι η μετάβαση σε ακόμα πιο γρήγορους ταχυφορτιστές αλλά και η απλοποίηση των διαδικασιών για την ανάπτυξη του δικτύου. «Αυτή τη στιγμή η αναλογία φορτιστών προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι 1 προς 7. Δεν είναι κακή αναλογία, οι χώρες της Ευρώπης κινούνται ανάμεσα σε 1 προς 5 και 1 προς 10. Η διαφορά έχει να κάνει με την μετάβασή μας σε ακόμα πιο γρήγορους DC φορτιστές. Είναι σημαντικό, πέρα από τις πρωτοβουλίες που παίρνουμε εμείς ως ιδιωτικές εταιρείες, όλοι οι φορείς που εμπλέκονται σε αυτό το κομμάτι, όσον αφορά την αδειοδότηση και την απλοποίηση των διαδικασιών, να κοιτάξουν προς αυτή την κατεύθυνση. Να επιταχύνουμε τις διαδικασίες».

Το παράδειγμα της Αράχωβας και ο σωστός προγραμματισμός

Σχετικά με το περιστατικό της ακινητοποίησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα Χριστούγεννα στην Αράχωβα, ο κ. Πετρής σχολίασε: «Ακούστηκε πάρα πολύ η ηλεκτροκίνηση για λάθος λόγους. Ως οδηγοί πρέπει να είμαστε πάντοτε προσεκτικοί, συνετοί και να έχουμε προγραμματισμό στο ταξίδι μας και στον τρόπο που οδηγούμε. Είτε οδηγούμε ηλεκτρικό, είτε βενζινοκίνητο όχημα. Πολύ πρόσφατα είδα μία έρευνα, η οποία μιλάει για θερμοκρασία -10 βαθμών Κελσίου, η οποία δεν ήταν βέβαια η κατάσταση που επικρατούσε στην Αράχωβα. Στους -10 βαθμούς Κελσίου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν κατά μέσο όρο 15% της αυτονομίας που προσφέρει η μπαταρία τους. Συνεπώς ένας οδηγός που γνωρίζει τι αυτοκίνητο έχει και προγραμματίζει ένα ταξίδι, σε περίπτωση που ακινητοποιηθεί φταίει ότι δεν έκανε σωστό προγραμματισμό. Δεν έφταιγε ούτε ο καιρός ούτε ότι ήταν στην Αράχωβα. Φορτιστές στην Αράχωβα υπάρχουν, εμείς έχουμε φορτιστή 180 kW σε πρατήριο της AVIN στην Αράχωβα. Μπορώ να σας πω ότι έγιναν εκείνες τις ημέρες πολλές φορτίσεις, άρα κάποιος απλώς δεν προγραμμάτισε σωστά το ταξίδι. Θα μπορούσε να συμβεί με οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Το να ρίξουμε το φταίξιμο στα ηλεκτρικά δεν είναι λογικό. Αν πάω με ένα βενζινοκίνητο όχημα με το λαμπάκι αναμμένο και μείνω, δεν φταίνε τα αυτοκίνητα βενζίνης».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!