KTM 990 DUKE R 2025: Αυτήν τη φορά έρχεται σαν τιμωρός (vid)
Έτσι το παρουσιάζει το Αυστριακό εργοστάσιο και συνεχίζοντας μας λέει ότι το νέο KTM 990 Duke R θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών της μεσαίας κατηγορίας. Βασισμένο στην υπάρχουσα πλατφόρμα του 990 Duke έχει ακονιστεί προκειμένου από “νυστέρι” να μετατραπεί σε έναν τιμωρό πιο βάναυσο από ποτέ.
Καλό δώρο για εορτάζοντα
Η KTM γιόρτασε τα 30 χρόνια Duke το 2024 και το πιο πρόσφατο μοντέλο R στη σειρά έρχεται με τη μέγιστη απόδοση σε κάθε τομέα. Η αυξημένη ισχύς και η πιο εστιασμένη τοποθέτηση καθιστούν το νέο Duke R ως το πιο επιθετικό μοντέλο της κατηγορίας, που εγγυάται στους αναβάτες το πλεονέκτημα τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Η λευκή του επένδυση και τα γραφικά με ματ ασπρόμαυρες πινελιές, μαζί με ένα Electronic Orange γυαλιστερό πλαίσιο, εμπνέονται από διάφορα μοντέλα της προηγούμενης γενιάς 990 Super Duke R, ειδικότερα από αυτό της δεύτερης γενιάς (2011-2013). Το γράμμα R στο ρεζερβουάρ είναι αυτό που σηματοδοτεί DNA επόμενου επιπέδου και χωρίς συμβιβασμούς.
Οθόνη που ψαρώνει
Τα χαρακτηριστικά τεχνολογίας νέας γενιάς είναι premium στη φύση τους και προσφέρουν ηλεκτρονική λειτουργικότητα που δεν έχουμε ξαναδεί. Μια νέα οριζόντιας διάταξης οθόνη TFT 8,88 ιντσών με λειτουργία αφής κάνει το ντεμπούτο της με επαγωγική τεχνολογία, διαθέτοντας λειτουργία διαχωρισμού οθόνης με βελτιωμένη αναγνωσιμότητα και βελτιστοποιημένη πληροφόρηση. Για περισσότερες πληροφορίες σε βάθος σχετικά με την ολοκαίνουργια TFT, κάντε κλικ εδώ. Οι αναβάτες του νέου Duke R θα επωφεληθούν επίσης από μια νέα διάταξη των διακοπτών σε μορφή κύβου, μονάδα συνδεσιμότητας, σύστημα πλοήγησης και προσαρμόσιμες λειτουργίες οδήγησης, μαζί με την εισαγωγή των Sport ABS και Supermoto+ ABS για αναβάτες που απαιτούν να σπάσουν τα όρια.
Συν 7 τα άλογα
Σε σύγκριση με το 990 Duke που παρουσιάστηκε πέρυσι, ο κινητήρας 947cc της έκδοσης R διαθέτει πλέον επιπλέον 7 ίππους (130 από 123), ενώ διατηρεί τη ροπή των 103Nm στις 10.500rpm. Η αυξημένη ισχύς είναι ευγενική προσφορά μίας βελτιωμένης χαρτογράφησης που πραγματικά απελευθερώνει τη δύναμη του κινητήρα LC8c. Το βάρος παρέμεινε στα 190 kg, με τη νέα εργονομία να έχει ως αποτέλεσμα ελαφρώς υψηλότερο κέντρο βάρους. Τόσο το ύψος της σέλας όσο και η απόσταση από το έδαφος είναι 15mm υψηλότερα, γεγονός που είναι αποτέλεσμα μεγαλύτερης διαδρομής της ανάρτησης με πιο “απότομη” γωνία του ψαλιδιού, το οποίο επιτρέπει περίπου 3 μοίρες μεγαλύτερη γωνία κλίσης. Το πλαίσιο και το ψαλίδι έχουν επίσης αναβαθμιστεί, επιτρέποντας στον αναβάτη να τολμά το κάτι παραπάνω στην επιθετική οδήγηση.
Ανάρτηση και φρένα ποίημα
Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση WP APEX απαρτίζεται από ένα νέο πιρούνι Open Cartridge με διαδρομή 143mm. Με διάμετρο καλαμιών στα 48mm (από 43mm στο απλό 990) είναι 34% πιο άκαμπτο και οι αναβαθμισμένες ρυθμίσεις έχουν στόχο να προσφέρουν πιο σπορ αίσθηση. Η μοτοσυκλέτα αποκτά καλύτερο κράτημα και έλεγχο χωρίς να θυσιάζεται η ευκινησία. Επιπλέον, το νέο αμορτισέρ WP APEX στο πίσω μέρος ενσωματώνει αναβαθμίσεις στο μοχλικό σύστημα, προσφέροντας διαδρομή μειωμένη κατά 10mm (συνολικά 140mm), ενώ απέκτησε και νέο ελατήριο για ακόμα πιο γραμμική λειτουργία και σε κάθε συνθήκη, σε δρόμο ή/και πίστα.
Συστήματα πέδησης υψηλής απόδοσης χρησιμοποιούνται και στα δύο άκρα, με μεγαλύτερους δίσκους (320mm έναντι 300mm), μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema και κύριο κύλινδρο Brembo MCS, έτσι να διασφαλιστεί ακριβής αίσθηση και καλύτερη απόδοση στο φρενάρισμα . Τέλος, τα ελαστικά Michelin Power Cup 2 έχουν τοποθετηθεί με σκοπό να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό κράτημα, με τις πορτοκαλί ζάντες να προέρχονται από το 1390 Super Duke R.
Το νέο 990 Duke R θα είναι διαθέσιμο σε εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της KTM στις αρχές του 2025. Για περισσότερες ππληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της ΚΤΜ.
Φωτογραφίες: ΚΤΜ
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!