Η Σουζι Βολφ
30/03/2022

Σούζι Βόλφ: Στις φλέβες της κυλά βενζίνη υψηλών οκτανίων

Πάνος Σεϊτανίδης

Μετά την επιτυχημένη καριέρα της ως οδηγός, η Σκοτσέζα γνωρίζει επιτυχίες και στο ρόλο της διευθύντριας αγωνιστικής ομάδας αποδεικνύοντας πως εκτός από το να οδηγήσει, μπορεί και να… καθοδηγήσει!

Μετά την τεράστια επιτυχία του ντοκιμαντέρ του Netflix «Formula 1: Drive to Survive», το επίθετο «Βολφ» έγινε παγκοσμίως γνωστό μέσω του δαιμόνιου Τότο, του επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes που ήταν στο προσκήνιο της περυσινής συγκλονιστικής μάχης τίτλου ανάμεσα σε Μαξ Φερστάπεν και Λούις Χάμιλτον.

Όμως οι μυημένοι στα αγωνιστικά δρώμενα γνωρίζουν πως στο πλευρό του αφεντικού των ασημί βελών βρίσκεται μία εξίσου δυναμική, επιτυχημένη και… γρήγορη γυναίκα: η Σούζι Βολφ.

Παρότι ακόμα είναι μόλις 39 ετών, μία ματιά στο βιογραφικό της θα κάνει πολλές προσωπικότητες του motorsport να ζηλέψουν. Ανεξαρτήτως φύλου. Διότι έχει ξεχωρίσει οδηγώντας, όμως πλέον διαπρέπει και καθοδηγώντας έναν ολόκληρο αγωνιστικό οργανισμό – τη Venturi Racing που τρέχει στη Formula E!

Η Σούζι ΒολφΌπως και για πολλούς άλλους σε αυτό το χώρο, για τη Σκοτσέζα ισχύει το κλισέ που κάνει λόγο για οικογενειακό, αγωνιστικό DNA. Ο πατέρας της, Τζον Στόνταρτ, είχε μία επιτυχημένη αντιπροσωπεία μοτοσυκλετών, αξιοσημείωτη αγωνιστική καριέρα στους δύο τροχούς. Με τα γκάζια να αποτελούν κομμάτι της οικογενειακής καθημερινότητας, η εμπλοκή της Σούζι στο karting από τα οκτώ της χρόνια, μόνο έκπληξη δεν αποτέλεσε. Αυτό που ξάφνιασε, ήταν το πόσο ανταγωνιστική αποδείχθηκε πως ήταν!

Από το 1996 και για μία πενταετία κατακτούσε τον τίτλο της «Καλύτερης Γυναίκας Οδηγού Karting» της Μεγάλης Βρετανίας, με επιτυχίες εντός και εκτός συνόρων, ενώ η νέα χιλιετία τη βρήκε ως την «Κορυφαία Οδηγό Karting του Κόσμου». Είχε έρθει η ώρα για προαγωγή στον κόσμο των μονοθεσίων.

Πέρασε τέσσερις σεζόν στη Formula Renault και μία στη Βρετανική Formula 3, όπου πέτυχε βάθρα, κέρδισε βαθμούς και όλα αυτά αποτέλεσαν βασικό σκαλοπάτι για την πιο αποφασιστική κίνηση της καριέρας της: τη μετακίνηση στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, γνωστό ως DTM.

Εκεί συμμετείχε επτά σεζόν, οδηγώντας αρχικά για τη Mucke Motorsport κι εν συνεχεία για τη Persson Motorsport, καταγράφοντας 9 τερματισμούς στη δεκάδα και με καλύτερο πλασάρισμα σε τελική βαθμολογία τη 13η θέση του 2010. Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, στο grid του οποίου βρίσκονταν μερικά πραγματικά σπουδαία ονόματα των αγώνων. Στο τέλος του 2012 αποφάσισε να ρίξει τίτλους τέλους και να επικεντρωθεί στον ρόλο που είχε αναλάβει νωρίτερα εκείνη τη χρονιά: της οδηγού εξέλιξης της ιστορικής Williams στο μαγικό κόσμο της Formula 1.

Όταν στο Βρετανικό Grand Prix του 2014 οδήγησε στο FP1 του Σίλβερστον, έγινε η πρώτη γυναίκα που συμμετείχε σε επίσημη διαδικασία αγωνιστικού τριημέρου της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 1992 και την Ιταλίδα Τζιοβάνα Αμάτι.

Αγωνιζόμενη πλέον ως Σούζι Βολφ, αφού από τον Οκτώβριο του 2011 είχε ενωθεί με τα δεσμά του γάμου με τον Τότο, που τότε ήταν ακόμα μέτοχος της Williams. Κοινώς, έρωτας με την ταχύτητα, έρωτας και μέσω του κόσμου της ταχύτητας.

Η Σούζι ΒολφΣτο τέλος του 2015, έχοντας λάβει τέσσερις φορές μέρος σε ελεύθερες δοκιμές, γράφοντας μάλιστα ανταγωνιστικούς χρόνους, η Σούζι αποφάσισε να κρεμάσει τα αγωνιστικά της γάντια. Ένιωθε πως δεν υπήρχε κάτι περισσότερο που να μπορούσε να πετύχει. Ωστόσο, όπως συνήθως συμβαίνει με τους/τις οδηγούς αγώνων, δεν μπορούν να κρατηθούν πολύ καιρό μακριά από τις πίστες.

Είχε μεν δημιουργήσει τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «Dare to be Different» που άνοιξε το δρόμο για μελλοντικές δράσεις με στόχο την αύξηση της εμπλοκής των γυναικών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ωστόσο το να αποτελεί έμπνευση αποδείχθηκε πως δεν ήταν αρκετό. Ήθελε να ζήσει ξανά την αδρεναλίνη του ανταγωνισμού, να βιώσει τα συναισθήματα και τα αρώματα που μόνο στο pit lane μπορείς να συναντήσεις.

Έτσι το 2018 ανέλαβε το ρόλο της επικεφαλής της Venturi Racing, ομάδας που συμμετείχε στη Formula E – το παγκόσμιο πλέον πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων.

Αγωνιστικός στίβος αλλά σε θεσμό με διαφορετικά δεδομένα και τεχνολογίες. Ωστόσο, αγώνες είναι, τα κόκκινα φώτα σβήνουν κι όλοι κυνηγούν την καρό σημαία, αυτά τα στοιχεία διατηρούνται ανεξαρτήτως… καυσίμου.

Πέρασε λοιπόν τη φιλοσοφία της στην ομάδα, «φόρεσε» στα μονοθέσια κινητήριο σύνολο made by Mercedes (είναι καλό να είσαι η σύζυγος του αφεντικού) και η Venturi απόλαυσε τη σεζόν 2020-2021 την καλύτερη χρονιά της στο θεσμό! Ο Εντοάρντο Μορτάρα διεκδίκησε τον τίτλο, τον οποίο έχασε για μόλις 7 πόντους. Η Σούζι Βολφ, η μοναδική γυναίκα σε διευθυντικό ρόλο ομάδας στο θεσμό, είχε δείξει σε πολλούς καταξιωμένους και πολύπειρους αντιπάλους της πως γίνεται η δουλειά.

Η Σούζι Βολφ

Δεν απαιτούνται θαύματα αλλά είναι προαπαιτούμενο το πάθος. Δεν χρειάζονται μαγικά ή τρελά budget. Αρκεί ένα δαιμόνιο μυαλό, αγάπη για τους αγώνες σε κάθε τους μορφή και διαρκής δίψα για επιτυχία. Όπως είπαμε και στον τίτλο, να κυλά βενζίνη υψηλών οκτανίων στη φλέβα αντί για αίμα. Τότε, ιστορίες σαν αυτή της Σούζι Βολφ, δεν περιορίζονται στο σινεμά – συμβαίνουν και στις πίστες!

Ακολούθησε το GWomen στο instagram

Στείλε μας νέα, ιδέες, προτάσεις, απορίες για τον γυναικείο αθλητισμό στο [email protected]