Η Honda NC 750X DCT στο μικροσκόπιο της VOM (vid)
H NC δεν αποτελεί κάτι νέο για τη Honda, καθώς ως 700 έχει ήδη πολυετή παρουσία. Από την NC 700, ο δικύλινδρος κινητήρας της αναβαθμίστηκε, καθώς αυξήθηκε ο κυβισμός του κατά 50 κ.εκ. πηγαίνοντας στα 745, ενώ η ροπή και η δύναμη του μεγάλωσαν, αποδίδοντας 57,8 ίππους και 7 κιλά ροπής στις 4.750 σ.α.λ., με προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Το σημείο όμως που είναι καθοριστικό και αλλάζει όλη τη φιλοσοφία της NC 750X, είναι το αυτόματο κιβώτιό της με τον διπλό συμπλέκτη, το γνωστό DCT (Dual Clutch Transmission).
Μοναδικό το DCT στον κόσμο της μοτοσικλέτας
H Honda με αυτό το κιβώτιο παίρνει άριστα, προσφέροντας άνεση και αμεσότητα τόσο στην καθημερινή μας μετακίνηση, όσο και σε ταξίδια εκτός πόλης. Αυτή η καινοτομία δίνει την δυνατότητα να μην χρειάζεται πια η μανέτα του συμπλέκτη στο τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων στο κιβώτιο. Όλα πλέον γίνονται αυτόματα. Η απουσία τους αυτή σε πρώτη αίσθηση κάνει τον αναβάτη της στην αρχή να ψάχνει την αόρατη μανέτα, κάνοντας μηχανικά την κίνηση να πατήσει τον αόρατο λεβιέ ταχυτήτων. Η δύναμη της συνήθειας βλέπετε.
Όλα αυτά όμως σταματούν πατώντας το ειδικό κουμπί με την ένδειξη D (Drive) στη δεξιά πλευρά του τιμονιού, κάτω από το μπουτόν της μίζας. Αμέσως κουμπώνει η πρώτη ταχύτητα εντελώς αυτόματα και η μοτοσυκλέτα μπορεί να κινηθεί αβίαστα και εντελώς ξεκούραστα. Όλα γίνονται πολύ απλά, ανοίγοντας μόνο το γκάζι. Ανάλογα με το πόσο ανοίγει το γκάζι ο αναβάτης της NC 750X, γίνονται και οι αλλαγές των 6 ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο, σε διαφορετικό εύρος στροφών του κινητήρα της. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα να αλλάζουν οι ταχύτητες χειροκίνητα με τη βοήθεια των δύο μπουτόν + και – που βρίσκονται με την σειρά τους στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Η κλιμάκωση τους έχει αλλάξει και αυτή, με πιο κοντές τις πρώτες 1η , 2η, 3η, και με πιο μακριές τις 4η , 5η , 6η.
Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα της Honda, δίνει ακόμα την επιλογή σε δύο επιπλέον προγράμματα, ένα για σπορ οδήγηση και ένα για βροχή. Την οδήγηση της με ασφάλεια, την διευκολύνουν το Traction control και το ABS που υπάρχουν στον στάνταρτ εξοπλισμό της.
Μετά τον κινητήρα, ακολουθεί το νέο βελτιωμένο πλαίσιο της και η νέα σχεδίαση του αποθηκευτικού της χώρου, ο οποίος στην NC 750X βρίσκεται μπροστά από τον αναβάτη (κεί που παραδοσιακά υπάρχει το ρεζερβουάρ στις άλλες μοτοσυκλέτες) και αυξήθηκε στα 22 λίτρα.
Γεγονός που το καθιστά πολύ χρήσιμο είτε για τη μεταφορά διαφόρων αντικειμένων ή για την αποθήκευση ενός full face κράνους όταν φτάσει ο αναβάτης της στον προορισμό του. Το ρεζερβουάρ με τη σειρά του, έχει τοποθετηθεί στο πίσω της μέρος και για την πλήρωση των 14.1 λίτρων απλά πρέπει να ανασηκωθεί το κάθισμα του συνεπιβάτη.
Νέα είναι και η σχεδίαση των Led φωτιστικών σωμάτων, στο μπροστά και στο πίσω μέρος της NC 750X, με πιο αεροδυναμική εμφάνιση. Ενώ και η ζελατίνα πάνω από το μπροστινό ρύγχος της, ψήλωσε κατά 7 πόντους για καλύτερη προστασία από τον αέρα, ιδιαίτερα χρήσιμο όταν η ταχύτητα ανέβει και τα χιλιόμετρα αρχίζουν να γράφουν τριψήφια νούμερα, στην νέα ψηφιακή οθόνη LCD.
Το ύψος της σέλας μειώθηκε στα 800 χιλιοστά από τα 830 χιλ. της προηγούμενης έκδοσης, βοηθώντας με τη σειρά της τη μοτοσικλέτα να είναι πιο φιλική ακόμα και σε μικρόσωμους αναβάτες. Η θέση της πλέον είναι τέτοια που κάθεσαι μέσα στη μοτοσυκλέτα, συμβάλλοντας και ο αναβάτης με τη σειρά του, στην ευελιξία και στην σταθερότητα της NC 750X.
Περνώντας στις αναρτήσεις η Honda φέρνει ακόμη μια καινοτομία. Στο εμπρόσθιο τμήμα στο συμβατικό πιρούνι της Showa υπάρχει το Dual Bending Valve System συνδυάζοντας ένα μηχανικό ημι-ενεργητικό σύστημα που σκληραίνει ανάλογα με την πίεση που δέχεται. Τόσο μπροστά όσο και πίσω, η αίσθηση των αναρτήσεων είναι σφικτή, που σκληραίνει όσο αυτές βυθίζονται, περισσότερο. Η διαδρομή τους αν και μειώθηκε και βρίσκεται στα 120 χιλιοστά τόσο εμπρός όσο και πίσω, τις καθιστά ιδανικές για μικτή χρήση σε πόλη και ταξίδι.
Περνώντας στα φρένα της, που είναι δυνατά με καλή αίσθηση, το ABS της μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε όχι τόσο παρεμβατικό, ιδανικό για την κίνηση μέσα στην πόλη. Αν όμως οι ταχύτητες ανέβουν, ο όγκος και τα κιλά της NC 750X σε συνδυασμό με την παρατεταμένη χρήση τους, θα εξυπηρετούνταν καλύτερα από δύο δίσκους στον εμπρός τροχό.
Ο ένας μόνο δίσκος μπροστά δεν υστερεί σε δύναμη, αλλά δεν επιβραβεύει την επιθετική οδήγηση. Η Honda ακολούθησε τον κανόνα της χρυσής τομής : βάρους, κόστους και για αυτό το λόγο θεώρησε την τοποθέτηση ενός μόνο δίσκου στον εμπρός τροχό αρκετή. Το θετικό είναι ότι το συνολικό βάρος μειώθηκε, κατά 6 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο, καθιστώντας το έργο των φρένων πιο εύκολο.
Οδηγώντας καθημερινά την NC 750X ο αναβάτης απολαμβάνει μια πολύ ισορροπημένη μοτοσικλέτα. Αν κινείσαι σε ήρεμους ρυθμούς οι αλλαγές γίνονται ιδανικά ανάμεσα στις 3.000-4.000 σ.α.λ. και όσο αυξάνεται η ταχύτητα της κουμπώνουν και οι 6 ταχύτητες. Αν θέλεις να επιταχύνεις με πιο γρήγορες αλλαγές, απλά ανοίγεις τέρμα το γκάζι και αυτόματα οι ταχύτητες αλλάζουν στις 6.500 σ.α.λ. με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ και σε ανοιχτό πεδίο να ξεπερνούν τα 190 χλμ./ώρα.
Η άνεση και η πολυτέλεια την χαρακτηρίζουν και όπου περνάει, η νέα της σχεδίαση βοηθάει στο να τραβάει τα βλέμματα. Είναι μια καλή λύση στην καθημερινή μετακίνηση και τα 230 κιλά της δεν φαίνονται ακόμα και σε μποτιλιάρισμα. Η έλλειψη μανέτας συμπλέκτη βοηθά στο να κινείται σαν σκούτερ, ενώ η σχεδίαση και η λειτουργία της είναι μοτοσυκλέτας. Μέσα στην πόλη ο αναβάτης θα πρέπει να προσέχει αν έχει την κακή συνήθεια να ανεβαίνει σε πεζοδρόμια, καθώς το ύψος από το έδαφος είναι σχετικά χαμηλό.
Η κατανάλωση της σε καύσιμο είναι περιορισμένη και κυμαίνεται από 4.5-6.0 λίτρα/100 χλμ. Η οδήγηση της είναι πολύ εύκολη και απλά χαίρεσαι να διανύεις χιλιόμετρα, αφού οι αποστάσεις μικραίνουν με αυτό τον τρόπο. Η ψηλότερη ζελατίνα βοηθάει στην μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα, ενώ στα ταξίδια δεν λέει όχι.
Προσωπικά μας άρεσε πάρα πολύ η συμβίωση μαζί της, ιδιαίτερα δε το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να χαλάς τα αριστερά σου παπούτσια, αφού ο λεβιές ταχυτήτων απλά δεν υπάρχει. Λόγω της ύπαρξης του αυτόματου κιβωτίου, το χειρόφρενο αριστερά στο τιμόνι είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίο σε στάση και δεν πρέπει να αγνοείται η χρήση του, ειδικά σε οδούς με κλίση.
Η τιμή της τέλος, η οποία στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ελάχιστα ξεπερνά τις 10.000 ευρώ, είναι απόλυτα λογική για όλα όσα προσφέρει η NC 750X. Ταυτόχρονα, υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση με κλασικό κιβώτιο έξι σχέσεων και κόστος 9.050 ευρώ. Οι εποχές στην μετακίνηση με μοτοσυκλέτα αλλάζουν και η NC 750X αποτελεί τον προπομπό τους.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!