Ο Βασίλης Ορφανός οδηγεί το Piaggio Beverly 400

Βασίλης Ορφανός
Ο Βασίλης Ορφανός οδηγεί το Piaggio Beverly 400
Γρήγορο, ευέλικτο και με πολύ καλά φρένα, το Piaggio Beverly 400 σε πάει παντού.

Το scooter της δοκιμής μας είναι το νέο Piaggio Beverly 400, που έρχεται ξανασχεδιασμένο και με βελτιώσεις στα σημεία, στη συνέχεια της εξέλιξης μιας ομολογουμένως επιτυχημένης πορείας (βάσει πωλήσεων), μέσα σε μια χρονική διάρκεια 20 χρόνων από την πρώτη παρουσίαση του.

beverly 400

Ξεκινώντας από την καρδιά του νέου Beverly, τον καινούργιο κινητήρα με προδιαγραφές Euro 5, έχουμε αύξηση της χωρητικότητας από το προκάτοχο του κατά 50 κυβικά εκατοστά, φτάνοντας αισίως στα 399 κ.εκ. Το γεγονός αυτό έχει αποτέλεσμα τη βελτίωση της ιπποδύναμης και της ροπής του: 35 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. και 37,7 Nm. ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Αντίστοιχα.

Ντιζάιν από το μέλλον

Με νέο ντιζάιν και χαρακτηριστικά νέα φωτιστικά σώματα στο εμπρός και πίσω μέρος του, που παραπέμπουν σε διαστημική εποχή, με βελτιώσεις στο μεγαλύτερο αποθηκευτικό του χώρο κάτω από τη σέλα, που χωράει πλέον δύο ανοιχτά ή ένα full face κράνος, το νέο Beverly επανασχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο που μίκρυνε σε διαστάσεις, προσφέροντας ευελιξία με άνεση ταυτόχρονα.

 

beverly 400

Κατά την παραλαβή του Beverly από γνωστό Dealer του Piaggio Group στην Αθήνα για την δοκιμή μας, αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει πλέον κλειδαριά και αντίστοιχα κλειδί προκειμένου να ξεκλειδωθεί και να τεθεί σε λειτουργία. Ένα ενιαίο σύνολο ηλεκτρονικού συστήματος με τα αντίστοιχα κουμπιά τοποθετημένα σε μια ηλεκτρονική πλακέτα (keyless) εκτελεί ό,τι χρειάζεται ο αναβάτης, προκειμένου τεθεί σε λειτουργία το νέο Beverly. Αρκεί να το έχεις είτε στην τσέπη σου, είτε στον μπροστινό ντουλάπι αποθήκευσης.

beverly 400

Μόλις φέρεις κοντά το ηλεκτρονικό κλειδί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αυτόματα ενεργοποιείται ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος και μόλις γυρίσεις χειροκίνητα ένα κυκλικό διακόπτη που βρίσκεται δεξιά και κάτω από το τιμόνι, τότε ξεκλειδώνει και ανοίγει στη θέση on τις λειτουργίες του scooter της δοκιμής μας.

beverly 400

Με αυτόν τον τρόπο ενεργοποιείται η νέα LCD οθόνη των 5.5 ιντσών, εμφανίζοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης. Στροφόμετρο, ενδείξεις ρεζερβουάρ καυσίμου, θερμοκρασίας λειτουργίας κινητήρα κ.α. Ιδιαίτερα χρήσιμες για εμάς προσωπικά, είναι το ηλεκτρονικό ρολόι και το θερμόμετρο μέτρησης της εξωτερικής θερμοκρασίας περιβάλλοντος. Παράλληλα μπορεί να γίνει και σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο του αναβάτη αν αυτός το επιθυμεί.

Δυνατός και γραμμικός κινητήρας

Για να έρθει σε λειτουργία ο νέος κινητήρας του Beverly, αρκεί το ταυτόχρονο πάτημα της μανέτας φρένου και του διακόπτη της μίζας. Ανοίγοντας το γκάζι η κύλιση ξεκινά και το νέο Beverly μπορεί να σε πάει σε όποιο προορισμό του ζητήσεις, είτε εντός είτε εκτός πόλης. Επιταχύνει πολύ γραμμικά με θετικό τράβηγμα και είναι αρκετά γρήγορο. Ειδικά από φανάρι σε φανάρι είναι άπιαστο.

beverly 400

Η θέση οδήγησης του είναι ουδέτερη με το σώμα του αναβάτη να μην είναι ούτε χαμηλά, ούτε ψηλά τοποθετημένο, βοηθώντας τα πόδια να έχουν στα γόνατα μια ιδανική γωνία 90 μοιρών, προσφέροντας άνεση με μια πιο ξεκούραστη θέση. Η σέλα του, που έχει σαν εξωτερική επένδυση ένα κάλυμμα τύπου αλκαντάρα, είναι φαρδιά δίνοντας την απαραίτητη άνεση. Αν για κάποιο λόγο ο αναβάτης τοποθετηθεί λίγο πιο μπροστά της, τότε το μπροστινό της μυτερό εξόγκωμα ενοχλεί στον καβάλο.

beverly 400

Επίσης αν ο αναβάτης είναι μετρίου αναστήματος, κατεβάζοντας τα πόδια του, μετά από στάση σε φανάρι ή σε κάποιο άλλο σημείο που πρέπει να σταματήσει, τότε αυτά ανοίγουν περισσότερο, με αποτέλεσμα να βρίσκουν στην φαρδύτερη ποδιά. Αυτό οφείλεται στην μετακίνηση του ρεζερβουάρ πιο χαμηλά στο σκελετό, που βρίσκεται με τη σειρά του ανάμεσα στο ύψος των ποδιών.

Χαμηλό κέντρο βάρους

Οι σχεδιαστές της Piaggio το έκαναν αυτό με σκοπό να κατέβει και άλλο πιο χαμηλά το κέντρο βάρους για μεγαλύτερη ευστάθεια. Γεγονός που ότι πέτυχαν εκεί, στη συνέχεια το χάλασαν από το εμπρός ανεμοθραύστη που βρίσκεται σχεδόν κάθετα πάνω από το τιμόνι. Για να γίνουμε πιο κατανοητοί, όπως ήδη έχουμε αναφέρει λίγο πιο πριν, το τράβηγμα του κινητήρα είναι πολύ γραμμικό και η επιτάχυνση πολύ γρήγορη.

beverly 400

Μόλις η ταχύτητα ξεπεράσει τα 90 χ.α.ω. τότε παρατηρήσαμε το ακόλουθο φαινόμενο. Επειδή η θέση του αναβάτη και ιδιαίτερα κοντά στο μικρό αυτό φέρινγκ, δημιουργείται κενό αέρα μέσα από αυτό. Στη συνέχεια αυτή η υποπίεση έλκει μπροστά το κεφάλι με το κράνος και ο αναβάτης πρέπει να βάλει αντίσταση προς τα πίσω. Αυτό το γεγονός στη συνέχεια επηρεάζει την ευστάθεια του μπροστινού συστήματος διεύθυνσης. Ειδικά αν ο αναβάτης έχει ύψος στο 1.80 μ. τότε δυσκολεύεται και αρχίζει να παλεύει με το φέρινγκ. Κατά την διάρκεια των δοκιμών μας ο καιρός ήταν βροχερός, με αποτέλεσμα σε κάποιες μετακινήσεις μας στο κέντρο της πόλης μετά από ολιγόλεπτες στάσεις, η σέλλα μας να βραχεί. Ενώ την σκουπίσαμε επιστάμενά με στεγνό πανί, το εξωτερικό κάλυμμα της κράταγε υγρασία, που αυτή μετά, πέρασε κατά την οδήγηση μας στο παντελόνι.

beverly 400

Άλλη μια παρατήρηση που είχαμε κατά τη διάρκεια της βροχής αφορούσε τις διαγραμμίσεις στις διαβάσεις πεζών. Εκεί εντοπίσαμε κάποια γλιστρήματα, χωρίς όμως να οφείλονται στην πρόσφυση των ελαστικών της Mitas, από την οποία η Piaggio εφοδιάστηκε εξαιτίας του κορωνοϊού. Η μη σωστή βαφή με αντιολισθητική λευκή μπογιά σε όλες τις διαβάσεις των πεζών έχει σαν αποτέλεσμα αν και προσέχαμε, να παρατηρηθούν κάποια γλιστρήματα του εμπρός τροχού των 16 ιντσών. Πίσω η διατομή του τροχού αλλάζει στις 14 ίντσες. Σε στεγνό οδόστρωμα δεν υπάρχει το παραμικρό γλίστρημα ή υπόνοια γλιστρήματος εμπρός και πίσω, αποδεικνύοντας ότι δεν υστερούν τα ελαστικά αλλά η έλλειψη αντιολισθητικής μπογιάς.

Kαλά φρένα και ευελιξία

Περνώντας στα φρένα οι δαγκάνες είναι με δύο πιστόνια της Brembo, με δίσκους 300 χιλ. μπροστά και 240 χιλ. πίσω. Είναι εφοδιασμένα με σύστημα ABS και προσφέρουν όσο και αν τα πιέσαμε εξαιρετική συμπεριφορά και λειτουργία. Σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις της Showa που έχουν σκληρό σετάρισμα και αίσθηση, προσφέρουν άνεση και λειτουργικότητα σε ένα μεγάλο φάσμα οδικών συνθηκών. Γεγονός που αν θέλει ο αναβάτης του νέου Beverly να μπορεί να κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς μηδενίζοντας τις αποστάσεις εντός και εκτός αστικού περιβάλλοντος.

beverly 400

Μέσα στην κίνηση είναι πολύ ευέλικτο, με το τιμόνι να κόβει αρκετά αριστερά-δεξιά, βοηθώντας το έργο του αναβάτη του να περνάει με άνεση ακόμη και μέσα σε τυπικό μποτιλιάρισμα. Ειδικά το βράδυ τα νέα φανάρια Led είναι ιδιαίτερα φωτεινά με το μπροστά να κάνει τη νύχτα μέρα. Αν χρειαστεί να βάλεις και τη μεγάλη σκάλα τότε βλέπεις πολύ φωτεινά τα πάντα, γεγονός που προσφέρει μεγάλη ασφάλεια.

beverly 400

Πολύ χρήσιμο στην καθημερινή συμβίωση με το νέο Beverly 400 είναι το ειδικό άγκιστρο πάνω από την ποδιά για την συγκράτηση κάποιας τσάντας που την ασφαλίζει ιδανικά. Αν δεν χρειάζεται μπαίνει μέσα σε μια ειδική θήκη χωρίς να ενοχλεί καθόλου. Με μια αυτονομία που ξεπερνά τα 230 χιλιόμετρα με τα 12 λίτρα καυσίμου που χωράνε στο ρεζερβουάρ του με μικτή χρήση, κρίνεται οικονομικό.

Με τιμή στα 6.290 ευρώ και με δύο χρόνια εγγύηση αποτελεί μια συμφέρουσα αγορά με πολλαπλές χρήσεις. Β.Ο.

Mπορείτε να ακούσετε το Podgazzt και εδώ στο Spotify

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!