Η Harley-Davidson γιορτάζει τα 115 χρόνια της, και εξαπολύει επανάσταση

Γιώργος Βαρίνος
Η Harley-Davidson γιορτάζει τα 115 χρόνια της, και εξαπολύει επανάσταση
Για να γιορτάσει την 115η επέτειο της, η Harley-Davidson, παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη custom επανάσταση με οκτώ ολοκαίνουργια μοντέλα Softail που συνδυάζουν τις δυναμικές επιδόσεις της σειράς Dyna® με το απαράμιλλο custom στυλ των Softail.

Σχεδιάστηκαν μέσα από το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανάπτυξης προϊόντων στην ιστορία της εταιρείας, με νέα μοντέλα που διαθέτουν ανθεκτικότερο και σημαντικά ελαφρύτερο πλαίσιο που τιθασεύει την υψηλή ροπή των κινητήρων Milwaukee-Eight 107 και 114. Με αναρτήσεις υψηλής απόδοσης με διπλή κεκλιμένη βαλβίδα στο πιρούνι, και κρυμμένο πίσω αμορτισέρ εύκολης ρύθμισης, τα επιθετικά μοντέλα Softail του 2018 είναι ταχύτερα, ελαφρύτερα και με καλύτερο κράτημα από όλους τους προγόνους τους της σειράς Big Twin cruiser.

Ο Πολ Τζέιμς, εμπορικός διευθυντής της Harley-Davidson αναφέρει σχετικά: «Οι νέες Softail είναι το αποτέλεσμα του μεγαλύτερου προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης στην ιστορία της εταιρείας. Χιλιάδες ώρες έρευνας και δοκιμών χρειάστηκαν για να δημιουργηθεί αυτή η πλήρως ανασχεδιασμένη σειρά των νέων cruisers. Στόχος μας ήταν να δώσουμε στον αναβάτη μια εμπειρία ανωτέρου επιπέδου, όπου η αυθεντικότητα, η παράδοση και η ψυχή συναντούν την αιχμή της σύγχρονης τεχνολογίας, και μια αίσθηση οδήγησης που πρέπει να βιώσεις για να την αντιληφθείς.» Ερμηνεύοντας την ιστορία των 115 ετών, την αυθεντικότητα και το σχεδιαστικό DNA της Harley-Davidson μέσα από ένα σύγχρονο πρίσμα, τα οκτώ νέα μοντέλα Softail διαθέτουν ολοκαίνουρια χαρακτηριστικά που τα διαφοροποιούν σημαντικά από τους προγόνους τους, αλλά και μεταξύ τους.

Και από άποψη εμφάνισης, άνεσης και επιδόσεων, οι εργοστασιακές custom cruisers νέας γενιάς μπορούν να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις κάθε ιδιοκτήτη. Και συμπηρώνει ο Μπραντ Ρίτσαρντς, αντιπρόεδρος σχεδιασμού της Harley-Davidson: «Η αυθεντικότητα σχεδιασμού των Harley-Davidson οφείλεται στην προσοχή στις λεπτομέρειες από την αρχή μέχρι το τέλος. Οι μοτοσικλέτες Harley-Davidson δεν είναι ευτελή προϊόντα. Είναι τρόπος ζωής που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Δίνουμε προσοχή σε κάθε βίδα και κάθε παξιμάδι της μοτοσικλέτας, σε κάθε φινίρισμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ο νέος σκελετός Softail είναι σαν ένα έργο τέχνης. Κάθε τι που αφαιρείς από τη μοτοσικλέτα, την ομορφαίνει ακόμη περισσότερο. Η εμφάνισή του αποτελεί την απόδειξη της ομαδικής δουλειάς σχεδιασμού και μηχανολογικής εξέλιξης που απαιτήθηκε.»

Το κράτημα των Softail μπαίνει τώρα σε μια νέα εποχή, με ελαφρύτερο και πιο στιβαρό πλαίσιο που ανεβάζει το σχήμα και τη λειτουργικότητα σε υψηλότερα επίπεδα, ενώ παράλληλα διατηρεί την κλασική εμφάνιση hardtail και παρέχει μια εντελώς σύγχρονη αίσθηση οδήγησης. Στα πλεονεκτήματα του νέου πλαισίου συμπεριλαμβάνονται η μεγαλύτερη γωνία κλίσης για πολλά μοντέλα, η αμεσότερη απόκριση, η μεγαλύτερη επιτάχυνση, η ευελιξία, το μικρότερο βάρος και το ευκολότερο σήκωμα από το πλαϊνό σταντ. Ένα νέο σωληνωτό πλαίσιο από ανθρακονήματα και χάλυβα υψηλής ακαμψίας σχηματίζει τον πυρήνα των Softail του 2018 και συνδυάζεται με ψαλίδι που αυξάνει σημαντικά την ανθεκτικότητα του πλαισίου.

 

Το πλαίσιο είναι 65% πιο άκαμπτο από τις προηγούμενες Softail και παρέχει 34% αύξηση της συνολικής του αντοχής. Η σχεδίασή του επιτρέπει 50% λιγότερα εξαρτήματα και 22% λιγότερες συγκολλήσεις. Υπάρχουν δύο μοναδικά ψαλίδια, ένα για στενότερα πίσω ελαστικά και ένα για φαρδύτερα. Το φαρδύ πλαίσιο είναι ελαφρύτερο κατά 5.89 κιλά (15%), ενώ το στενό πλαίσιο κατά 8.16 κιλά (20%). Το ψαλίδι μεταφέρει την κίνηση του πίσω ελαστικού στο αμορτισέρ που βρίσκεται κάτω από τη σέλα, ενώ παράλληλα διατηρεί τις αυθεντικές κλασικές γραμμές hardtail του πλαισίου. Η ολοκαίνουρια ανάρτηση υψηλής απόδοσης με διπλή κεκλιμένη βαλβίδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα μοντέλα τουρισμού του 2017.

Προσφέρει επίπεδα λειτουργίας παρόμοια ενός συμβατικού συστήματος, αλλά με βελτιωμένα πιο αποδοτικά χαρακτηριστικά απόσβεσης. Είναι βελτιωμένη ως προς την άνεση στην οδήγηση και διαθέτει 130 χιλιοστά διαδρομής. Η νέα σχεδίαση της γωνίας κάστερ και του ίχνους παρέχει βελτιωμένο κράτημα. Το νέο μονό πίσω αμορτισέρ διατηρεί την κλασική εμφάνιση hardtail, ενώ παράλληλα παρέχει βελτιωμένη γεωμετρία για ποιότητα στην οδήγηση, πρόσφυση και έλεγχο. Είναι εύκολα ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση ελατηρίου και επιτρέπει μεγάλο εύρος προφόρτισης 217kg, πολύ καλό κράτημα και περισσότερη άνεση για τον συνεπιβάτη.

Τα ολοκαίνουρια μοντέλα Softail είναι κατά 17 κιλά ελαφρύτερα από τα προηγούμενα μοντέλα. Η βελτιωμένη σχέση ισχύος-βάρους παρέχει μεγαλύτερη επιτάχυνση, καλύτερο φρενάρισμα και ασφαλέστερη είσοδο στις στροφές, σε συνδυασμό με αυξημένες γωνίες κλίσης για πολλά μοντέλα. Κάποια μοντέλα διαθέτουν νέα ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για άψογη συνεργασία με το νέο πλαίσιο Softail. Τα ελαστικά διαθέτουν βελτιωμένη σύνθεση για αξιοπιστία και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Οι νέες σέλες και τα υλικά τους παρέχουν βελτιωμένη θέση για αναβάτες κάθε σωματότυπου και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση.

Όλα τα μοντέλα Softail του 2018 διαθέτουν τους νέους Milwaukee-Eight™ 107 και 114 V-Twin, τους πιο ισχυρούς κινητήρες που έχουν τοποθετηθεί από τη Harley-Davidson σε Big Twin cruisers. Οι κινητήρες Milwaukee-Eight διατηρούν τη θρυλική γωνία 45 μοιρών των κυλίνδρων V-Twin, με φαρδύ πάνω μέρος και στενότερο κάτω μέρος που οφείλεται στον μονό εκκεντροφόρο. Αυτή η σχεδίαση παρέχει πιο μυώδη εμφάνιση στον κινητήρα. Τα σημεία σύνδεσης του νέου πλαισίου Softail σχεδιάστηκαν με τρόπο που εξασφαλίζει την ιδανική στήριξη του κινητήρα και την ακαμψία του πλαισίου. Οι κινητήρες Milwaukee-Eight των μοντέλων Softail διαθέτουν επίσης ένα αναβαθμισμένο διπλό αντικραδασμικό σύστημα που μειώνει τους κραδασμούς του κινητήρα, ενώ παράλληλα διατηρεί την κλασική αίσθηση Harley-Davidson. Το σήμα κατατεθέν της Harley-Davidson είναι ο χαρακτηριστικός ‘potato-potato-potato’ήχος σε συνδυασμό με μειωμένους μηχανικούς θορύβους.

Οι δύο διαθέσιμες επιλογές κυβισμού:

Milwaukee-Eight™ 107 (107 κυβ. ίντσες, 1745κ.εκ.) Βασικός σε όλα τα μοντέλα • 100 mm διάμετρος και 111.1 mm διαδρομή με σχέση συμπίεσης 10.0:1 • 0-60 μίλια/ώρα – 10% μεγαλύτερη επιτάχυνση από τον Twin Cam 103 υψηλής απόδοσης • 60-80 μίλια/ώρα με 5η ταχύτητα – 16% μεγαλύτερη επιτάχυνση από τον Twin Cam 103 υψηλής απόδοσης

Milwaukee-Eight™ 114 (114 κυβ. ίντσες, 1868κ.εκ.) Προαιρετικός • Είναι διαθέσιμος σε τέσσερα μοντέλα: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114 • 102 mm διάμετρος και 114.3 mm διαδρομή με σχέση συμπίεσης 10.5:1 • Ventilator εισαγωγή με γραφικά και σήμα 114 • Στάνταρ ABS • 0-60 μίλια/ώρα – 9% μεγαλύτερη επιτάχυνση από τον Milwaukee-Eight 107 • 60-80 μίλια/ώρα με 5η ταχύτητα – 13% μεγαλύτερη επιτάχυνση από τον Milwaukee-Eight 107

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!