Kakeibo: Tο ιαπωνικό κόλπο για να χρησιμοποιείς καλύτερα τα χρήματά σoυ

Kakeibo: Tο ιαπωνικό κόλπο για να χρησιμοποιείς καλύτερα τα χρήματά σoυ
Η καλή διαχείριση των χρημάτων είναι μια βασική δεξιότητα που κάθε ενήλικας πρέπει να κατέχει και να εφαρμόζει.

Το Kakeibo είναι μια από εκείνες τις ιαπωνικές λέξεις που δεν υπάρχουν στα αγγλικά ή σε άλλες γλώσσες, αλλά είναι μια λέξη που όλοι πρέπει να γνωρίζουν, επειδή στην πραγματικότητα αναφέρεται σε μια μέθοδο από την οποία όλοι μπορούν να επωφεληθούν.

Αυτή η μέθοδος αφορά τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα χρήματά μας, πώς τα φροντίζουμε και πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε στο έπακρο, ώστε να έχουμε αρκετά για όλα όσα χρειαζόμαστε, και να αναγνωρίσουμε τις στιγμές εκείνες που είναι δυνατόν να προσφέρουμε στον εαυτό μας την απόλαυση ή την πολυτέλεια που θέλουμε.

Σύμφωνα με το Big Think, ο οικονομικός σύμβουλος και ειδικός του Kakeibo, Harumi Maruyama, δήλωσε στο BBC ότι η μέθοδος αυτή είναι σημαντική επειδή «τα χρήματα δεν είναι απεριόριστα. Έχουν όρια. Εξαρτάται απόλυτα από εσάς αν θα τα κρατήσετε ή θα τα χάσετε».

Όλοι πρέπει να γνωρίζουμε ότι ακόμη και η μεγαλύτερη περιουσία δεν μπορεί να διαρκέσει για πάντα αν δεν τη διαχειρίζεστε σωστά, αν ξοδεύετε απρόσεκτα ή τυχαία και αν δεν έχετε προϋπολογισμό. Αλλά το να γνωρίζετε ότι τα χρήματα δεν είναι απεριόριστα είναι μόνο το πρώτο βήμα, το δεύτερο είναι να μάθετε να παίρνετε καλύτερες αποφάσεις σχετικά με αυτά.

Όπως εξηγεί το Big Think, το Kakeibo είναι ένας τρόπος κατάρτισης προϋπολογισμού, όπου όχι μόνο προσδιορίζετε τα έξοδα, αλλά και κατανοείτε ποια είναι τα πιο σημαντικά πράγματα, ώστε να μπορείτε να αφήνετε χώρο ακόμα και για απρόβλεπτα έξοδα. Ας πούμε ότι είναι ένας τρόπος προϋπολογισμού, αλλά με έναν πολύ λιγότερο συγκεχυμένο τρόπο και αφήνοντας χώρο για εκείνα τα πράγματα που, ακόμη και αν δεν είναι απαραίτητα για τη ζωή, είναι σημαντικά για εσάς και μπορούν να σας βοηθήσουν να απολαύσετε περισσότερο τη ζωή ή να εργαστείτε για την ευημερία σας και να είστε προετοιμασμένοι για πράγματα όπως ατυχήματα ή ξαφνικά έξοδα που δεν είχατε υπολογίσει.

Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να χωρίσετε τα έξοδα σε 4 κατηγορίες. Τα απαραίτητα όπως τα τρόφιμα, η βενζίνη, τα είδη προσωπικής φροντίδας ή το ενοίκιο. Τα μη απαραίτητα, τα οποία αφορούν πράγματα που σας ευχαριστούν, όπως η έξοδος για φαγητό, η επίσκεψη στον κινηματογράφο ή σε μια συναυλία που περιμένατε με ανυπομονησία. Στα πράγματα που τροφοδοτούν το μυαλό σας, όπως το να πάτε σε μια νέα έκθεση μουσείου, να αγοράσετε βιβλία ή να παρακολουθήσετε ένα μάθημα σε ένα θέμα που σας ενδιαφέρει, αλλά και στα απροσδόκητα έξοδα, δηλαδή πράγματα που δεν μπορείτε πάντα να αποτρέψετε, όπως μια ιατρική επίσκεψη ή ένα συνεργείο για το αυτοκίνητο.

...

Ομαδοποιώντας τα έξοδά σε αυτές τις τέσσερις κατηγορίες, απλοποιείτε τον προϋπολογισμό σας, ώστε να μπορείτε να βλέπετε τη συνολική εικόνα του. «Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να γνωρίζετε τόσο το πώς ξοδεύετε τα χρήματά σας όσο και το σε τι τα ξοδεύετε», αναφέρει το Big Think.

Επιπλέον, μια σημαντική σύσταση από το Kakeibo είναι να έχετε ένα γραπτό αρχείο των εξόδων σας, καθώς αυτό σας βοηθά να έχετε καλύτερη εικόνα σχετικά με τα έξοδα που κάνετε, αλλά και σας επιτρέπει να διατηρείτε καλύτερα τις πληροφορίες, να τις κατανοείτε και να έχετε έναν τρόπο να αναλύετε και να συγκρίνετε τα έξοδά σας με την πάροδο του χρόνου, ώστε να μπορείτε να κάνετε προσαρμογές όταν χρειάζεται.

Τέλος, θα πρέπει να κάνετε μια ανάλυση των εξόδων σας στο τέλος του μήνα, ώστε να γνωρίζετε πόσα ξοδεύετε, πόσα καταφέρατε να εξοικονομήσετε και πού χρησιμοποιούνται τα περισσότερα χρήματά σας. Με βάση αυτή την ανάλυση, μπορείτε να κάνετε προσαρμογές και να διαπιστώσετε αν υπάρχουν έξοδα που μπορείτε να αποφύγετε.