Test Ride Triumph Tiger 1200 Rally Pro: Η Βασίλισσα των δρόμων

Βασίλης Ορφανός
Test Ride Triumph Tiger 1200 Rally Pro: Η Βασίλισσα των δρόμων
Δοκιμάσαμε τη νέα κορυφαία adventure μοτοσυκλέτα στην γκάμα της Triumph, την Tiger 1200 Rally Pro, σε ένα απαιτητικό ταξίδι στα Βαλκάνια, εντός και εκτός δρόμου.

Με αφορμή την άφιξη της νέας Tiger 1200 στην Ελλάδα και της πρόσκλησης μας από τον διοργανωτή του ADV summit στα βουνά του Μαυροβούνιου, αποφάσισα να δοκιμάσω την ναυαρχίδα του αγγλικού εργοστασίου σε νέα εδάφη. Η διαδρομή σχεδιάστηκε με βάση το πρόγραμμα της εκδήλωσης από την 1η έως 3η του Ιούλη στα ψηλά βουνά γύρω από την πρωτεύουσα στα νότια της πρώην Γιουγκοσλαβίας.

Φτιαγμένη για μεγάλα ταξίδια

Αποφάσισα για να κερδίσω χιλιόμετρα και χρόνο, να περάσω από τα σύνορα Ελλάδος - Αλβανίας και να μπω για πρώτη φορά στη γείτονα, τόσο για την εμπειρία όσο επίσης και για να έχω άποψη για τους δρόμους της, γιατί μέχρι τότε είχα ακούσει διάφορα. Στη συνέχεια ετοίμασα τα προσωπικά μου αντικείμενα και τον κατάλληλο εξοπλισμό. Η πρόγνωση του καιρού για τα βόρεια της χώρας έδειχνε άστατο καιρό με βροχές. Παρέλαβα τη μοτοσυκλέτα από την αντιπροσωπεία της Ηλιοφίλ, έλεγξα και ρύθμισα πιέσεις στα ελαστικά, αναρτήσεις, γέμισα με καύσιμα το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων και όλα ήταν έτοιμα.

Triumph Tiger 1200 2022

Ξεκίνησα στις 12:30 το μεσημέρι, με το ψηφιακό θερμόμετρο στην εφτά ιντσών ηλεκτρονική οθόνη της Tiger να δείχνει 35 βαθμούς Κελσίου. Η προγραμματισμένη διαδρομή ήταν προς Θήβα, Δίστομο, Ιτέα, Γαλαξίδι, Ναύπακτο, Άρτα, Γιάννενα, Κακαβιά, Άγιοι Σαράντα, Τίρανα, Σκόδρα, με τελικό σταθμό την Ποτγκόριτσα στο Μαυροβούνιο. Οδηγούσα σβέλτα στην εθνική, με ένα πολύ ροπάτο και δυνατό μοτέρ που δίνει μεγάλη άνεση στον αναβάτη της. Προσπερνάς ότι Ι.Χ επιβατικά και φορτηγά βρεθούν μπροστά σου χωρίς δεύτερη σκέψη.

 

Τα 148 άλογα στις 9.000 σ.α.λ. με τα 13,2 κιλά ροπής στις 7.000 σ.α.λ. σε κρατούν σε μια όμορφη εγρήγορση παρέχοντας μεγάλη ασφάλεια σε όλες τις ελεγχόμενες προσπεράσεις. Ειδικά όταν αυτές αφορούν φορτηγά, προσπερνώ πάντα πολύ σβέλτα τέτοια εποχή, ώστε να αποφεύγω τον κίνδυνο από τα κλαταρίσματα των ελαστικών με τις κακής ποιότητας αναγομώσεις, που είναι συχνά. Αυτό που μου κάνει αμέσως εντύπωση μετά την δύναμη στη νέα Tiger 1200 είναι η ευκολία στην οδήγηση. Ενώ δείχνει ογκώδης, μόλις πιάσεις από 20 χλμ. ταχύτητα και πάνω χάνει όλο το βάρος της σαν να εξαφανίζεται. Αξίζει σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι οι Άγγλοι μηχανικοί - σχεδιαστές έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά σε όλους τους τομείς.

Triumph Tiger 1200 2022

Καινούργιο πλαίσιο από ατσάλι. Νέος τρικύλινδρος κινητήρας με αλλαγή στην ανάφλεξη που δίνει σπινθήρα με την ακόλουθη σειρά σε νούμερο 1, 3, 2 ανά κύλινδρο. Νέες είναι και οι ημιενεργητικές αναρτήσεις 220 χιλ. της Showa μπροστά κ πίσω με εννέα στάδια απόσβεσης και αυτόματης προφόρτισης. Τροχοί 21 ιντσών στο μπροστινό μέρος και 18 στο πίσω με νέες αλουμινένιες ζάντες της Acront με τις ακτίνες πλέον στο πλάι του στεφανιού στον εμπρός και πίσω τροχό. Νέο αφαιρούμενο υποπλαίσιο από αλουμίνιο και όλα αυτά με μείωση του βάρους της από το προηγούμενο μοντέλο κατά 25 ολόκληρα κιλά.

Αυτό όμως που παίρνει άριστα είναι η θέση οδήγησης. Κάθεσαι πάνω στη μοτοσυκλέτα, τα γόνατα σου κουμπώνουν στο πλάι του ρεζερβουάρ και οι ώμοι σου έχουν την τέλεια θέση για ταξίδι. Έχεις μια ιδανική στάση του σώματος, για να καταπίνεις τα χιλιόμετρα στους δρόμους που θέλεις να κινηθείς. Ειδικά αν θέλεις να βγεις σε εκτός δρόμου διαδρομές με όρθια θέση και εκεί η νέα μεγάλη τίγρης παίρνει άριστα.

Triumph Tiger 1200 2022

Μεγάλη προστασία παρέχει ο ανεμοθώρακας, που κυριολεκτικά σε απομονώνει από τον αέρα και τη βροχή. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην αποβολή της θερμοκρασίας από τον κινητήρα που δεν ενοχλεί καθόλου τον αναβάτη. Με αυτές τις πρώτες καθοριστικές εντυπώσεις έχω ήδη φτάσει στο Δίστομο. Έχω καταναλώσει το μισό καύσιμο στο ρεζερβουάρ των 20 λίτρων και κάνω ανεφοδιασμό στο βενζινάδικο του φίλου μου και δασκάλου Πολεμικών Τεχνών από τα βάθη της Ασίας, Λουκά. Τον χαιρετώ, κάνω ένα κλικ στην χειροποίητη ζωγραφισμένη τίγρη του μαζί με τη νέα 1200 και συνεχίζω ακάθεκτος στις στροφές του Διστόμου και της Ιτέας.

Triumph Tiger 1200 2022

Ειδικά μετά την Ιτέα με τις συνεχόμενες στροφές μέχρι τη Ναύπακτο, η νέα Tiger 1200 εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά. Στρίβει με την ιδέα και ο άξονας πίσω λειτουργεί ιδανικά σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις της. Έχω μία ταχύτητα και συγκεκριμένα την έκτη σχέση του κιβωτίου και απλά παίζω με τον καρπό του δεξιού χεριού. Η ροπή και η δύναμη του κινητήρα είναι τόση που δεν χρειάζεται άλλη ταχύτητα στο κιβώτιο. Μόνο σε αρκετά κλειστές στροφές και αν η ταχύτητα κατέβει από τα 45 χιλιόμετρα/ώρα, τότε η μακριά σχέση της 6ης χτυπάει και ακούγεται ο άξονας. Αν κατεβάσεις ταχύτητα ή αν δεν πέσουν τα χιλιόμετρα πιο κάτω, αυτό το φαινόμενο δεν υφίσταται. Μεγάλη εντύπωση μου έκαναν οι δύο δοκοί πάνω από τον άξονα του διαφορικού και πάνω από το ψαλίδι, που εδράζονται μπροστά στο σκελετό και αντίστοιχα στο πίσω τμήμα της μοτοσυκλέτας, προσφέροντας στιβαρότητα και σταθερότητα.

Triumph Tiger 1200 2022

Μετά την Ναύπακτο, στο νέο τμήμα της Ιόνιας Οδού με κατεύθυνση προς Ιωάννινα, τα χιλιόμετρα κυλούν ακόμη πιο αβίαστα. Τριάντα χιλιόμετρα πριν τα Γιάννενα ο καιρός ήδη έχει αρχίσει να χαλάει, κρύβοντας τον ήλιο και δίνοντας τη θέση του σε κάτι πελώρια μαύρα απειλητικά σύννεφα γνωστά και ως μελανά στρώματα, που ήδη ξεφορτώνουν τόνους νερού. Πληρώνω στα διόδια και ρωτάω ευγενικά αν μπορώ να σταματήσω, χωρίς να ενοχλώ, στα γραφεία δίπλα από τα ταμεία των διοδίων, με σκοπό να περάσει η μπόρα.

Αμέσως εισπράττω μια αρνητική απάντηση ότι αυτό απαγορεύεται από τον ελεγκτή. Δεν συνεχίζω την κουβέντα γιατί είναι μάταιο με τέτοιους υπαλλήλους που είναι εκεί μόνο για να εισπράτουν τα χρήματα μας για τους δρόμους, που ήδη έχουμε πληρώσει όλοι εμείς τόσα χρόνια. Στη συνέχεια παρκάρω τη μηχανή πιο κάτω σε ένα πρανές του δρόμου ώστε να μην ενοχλεί και πηγαίνω πεζός στο πλάι των διοδίων έξω από το δρόμο πλέον, περιμένοντας τη καταιγίδα.

Triumph Tiger 1200 2022

Μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα αρχίζουν να πέφτουν οι πρώτες ψιχάλες και στη συνέχεια ξεσπάει ένα απίστευτο μπουρίνι. Η βροχή είναι ασταμάτητη με απίστευτη ένταση, ενώ μετά από λίγα λεπτά τη θέση της παίρνει το χαλάζι. Είναι τέτοια η διάμετρος του χαλαζιού που πέφτουν παντού μπαλάκια σε μέγεθος μπάλας του γκολφ μέχρι και μπάλας του τέννις, προκαλώντας τεράστιες ζημιές. Τα αμάξια που πλησιάζουν στα διόδια και πληρώνουν οι οδηγοί τους , μετά από λίγο με τέτοια ένταση του καιρικού φαινομένου δεν τολμούν να τα ξεκινήσουν. Και αρχίζουν σκηνές απείρου ελληνικού κάλους ....!

Οι υπάλληλοι της Ιονίας Οδού διώχνουν τους οδηγούς και αυτοί δεν τολμούν να φύγουν και δικαίως κατά τη γνώμη μου. Αλλά η στάση των υπαλλήλων είναι απαράδεκτη. Δεν διώχνεις τα τροχοφόρα με τέτοιες συνθήκες αλλά βοηθάς τους οδηγούς. Αμέσως ο δρόμος στρώθηκε με πάγο από το χαλάζι και βγήκαν τα εκχιονιστικά. Το φαινόμενο κράτησε πάνω από ώρα προκαλώντας μεγάλες ζημιές σε καλλιέργειες, αυτοκίνητα, φορτηγά κ.α.

Πηγαίνοντας στη μοτοσυκλέτα, έχοντας φορέσει τα αδιάβροχα μου για να ελέγξω αν έχει πάθει κάποια ζημιά από τη μανία του καιρού, ευτυχώς είναι ακέραιη και όλα στη θέση τους ...! Όλα μα όλα είναι στη θέση τους χωρίς καμμία απώλεια ή σπασίματα. Με ανακούφιση από αυτή την εξέλιξη συνεχίζω προς τα Ελληνοαλβανικά σύνορα. Περνάω και μπαίνω στη Βόρεια Ήπειρο σιγοτραγουδώντας ένα τραγούδι του Ελληνικού στρατού που ο πατέρας μου, σαν μαυροσκούφης στα τεθωρακισμένα, είχε μάθει σε άλλες εποχές: «Έχω μια αδερφή μικρούλα και ορφανή, τη λένε Βόρειο Ήπειρο την αγαπώ πολύ....»!

Triumph Tiger 1200 2022

Οι δρόμοι από κακοί έως μέτριοι στη γείτονα με μονές κατευθύνσεις , χωρίς ενδιάμεσες μπαριέρες και εγώ να βρίσκομαι τέρμα δεξιά. Η όλη φάση μου θύμιζε ταινίες του 1950-60 στην Ελλάδα περνώντας από χωριά στην επαρχία. Όσο ανηφόριζα προς Τίρανα άλλαζε και η κίνηση των τροχοφόρων. Στην Αλβανία στον ίδιο δρόμο μπορείς να συναντήσεις από Ferrari … μέχρι μουλάρι που τραβά κάρο, με λάστιχα όμως στους τροχούς του! Φοβερή αντίθεση θα μου πείτε αλλά είναι άκρως αληθινή. Οδηγούσα χωρίς στάση , παρά μόνο για ανεφοδιασμό σε καύσιμα όπου πουθενά δεν δέχονται πιστωτικές κάρτες παρά μόνο μετρητά. Η θέση της σέλας στην νέα Tiger 1200 είναι τόσο καλά σχεδιασμένη kai με τέτοιο φάρδος, που σε βοηθά πρώτoν να μην σταματάς και δεύτερον να μην πιάνεσαι. Και σε αυτό το σημείο οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί παίρνουν άριστα.

Ατσαλάκωτος στον προορισμό

Φτάνοντας στα σύνορα με Μαυροβούνιο στη Βόρειο Αλβανία νοιώθω ξεκούραστος. Μόλις 50 χιλιόμετρα με χωρίζουν από τους φίλους μου Μαυροβούνιους που με περιμένουν. Σημείο συνάντησής μας έχει οριστεί μια κεντρική καφετέρια και διάφοροι μοτοσικλετιστές αρχίζουν να καταφθάνουν από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα με μεγάλες σε κυβικά on- off μοτοσικλέτες. Χαιρετώ με χαρά τους συνταξιδιώτες και σε λίγο όλοι μαζί ένα κονβόι, ξεκινάμε με βόρεια πορεία για τα χιονοδρομικά του Μαυροβούνιου. Μετά από άλλα 150 χιλιόμετρα πορείας, φτάνουμε σε υψόμετρο 1650 μέτρων, με φόντο τα υπέροχα ψηλά βουνά της ομώνυμης χώρας.

Triumph Tiger 1200 2022

Η ημέρα μου φτάνει και αυτή στο τέλος της, έχω διανύσει 1050 χιλιόμετρα απόστασης, παίρνω το δωμάτιο μου και βρίσκομαι σε ένα υπέροχο ξύλινο σπιτάκι στο βουνό, λιτό και απλό σε κατασκευή να τακτοποιώ τα πράγματα μου. Σε λίγο μια μεγάλη φωτιά παίρνει τη θέση της στο προαύλιο χώρο του ορεινού καταυλισμού για να ζεστάνει τα σώματα μας μέχρι να στρωθεί το τραπέζι από τους οργανωτές. Μου θύμισε λίγο από bivouac στο Dakar... φέρνοντας στο μυαλό μου άλλες μνήμες με πιο πολύ κρύο και πολύ περισσότερη αδρεναλίνη να κυλά στο σώμα μου. Μετά το γεύμα ακολούθησε μια μικρή σε διάρκεια ενημέρωση για την επόμενη ημέρα. Θα οδηγούσαμε στα γύρω βουνά καμμιά 40 αριά μοτοσυκλέτες σε καθαρά χωμάτινες επιφάνειες και άλλοι τόσοι σε ασφάλτινη διαδρομή. Έπεσα για ένα γλυκό και ήσυχο ύπνο, σκεπτόμενος τι είδαν και σήμερα τα μάτια μου, αλλά κυρίως η σκέψη μου ήταν με τι τρόπο κατάπιε τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική άνεση η ναυαρχίδα της Triumph μεταφέροντας με σε άλλη διάσταση, σε άλλη χώρα.

Η Triumph Tiger 1200 είναι ικανή σε κάθε δρόμο

Ξημέρωσε και το πρωινό με βρίσκει επάνω στα μαρσπιέ της 1200 Tiger να ξεκινάω μαζί με τους φίλους μου για τη χωμάτινη διαδρομή των 120 χιλιομέτρων σε βατούς και πολύ όμορφους χωματόδρομους σε μεγάλο υψόμετρο. Η θερμοκρασία ιδανική για τέτοιου είδους εξόρμηση με το θερμόμετρο της Tiger να δείχνει 24 βαθμούς Κελσίου. Η θέα μαγική όπως και τα περάσματα της μοτοσικλέτα επάνω στους χωματόδρομους. Το μπροστινό της βιδώνει στο δρόμο περνώντας σαν οδοστρωτήρας. Το μόνο που έκανα ήταν να βάλω τη ρύθμιση στην εκτός δρόμου οδήγηση off road pro και να απενεργοποιήσω το traction control. Με αυτές τις αλλαγές, σε συνδυασμό τη μακριά πρώτη σε σχέση στο κιβώτιο που αγγίζει τα 85 χιλιόμετρα/ ώρα, το εκπληκτικό quick shifter στις ταχύτητες που κάνει την αλλαγή τους παιχνίδι και το πως λειτουργούν οι αναρτήσεις της στο χώμα, η νέα Tiger 1200 μπορώ να πω ότι βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας της και στο πρώτο σκαλί του βάθρου σε σχάση με τον ανταγωνισμό στα 1200 κ.εκ.

Triumph Tiger 1200 2022

Κάνει τα πάντα πολύ καλά, μπορεί να σε πάει όπου της ζητήσεις χωρίς κανένα δισταγμό ανεξάρτητα τι θα βρει μπροστά της. Αλλάζοντας ταχύτητες στο κιβώτιο οι ρυθμοί μας ανεβαίνουν ταχύτατα, καταπίνοντας και τα χωμάτινα χιλιόμετρα με την ίδια άνεση όπως και στην άσφαλτο. Όταν οι ρυθμοί ανέβουν πολύ τότε δείχνει το βάρος της και ειδικά η πίσω ανάρτηση θα τερματίσει σε δύσκολες ανωμαλίες, βράχια ή νεροφαγώματα. Τότε μπορεί να ακούσεις και το κεντρικό σταντ να βρίσκει στο έδαφος γιατί τα διπλά ελατήρια επαναφοράς και συγκράτησης του, δείχνουν και είναι πιο μαλακά από ότι χρειάζεται. Πουθενά το μπροστινό της σύστημα δεν θα σε προδώσει, είναι διαβήτης και κατευθύνεις εσύ την Τίγρη όπου θέλεις.

Triumph Tiger 1200 2022

Αρκεί η ματιά σου να εστιάζει μακριά και θα περάσει από όπου την διατάξεις χωρίς δεύτερη σκέψη. Με φοβερές εναλλαγές στο τοπίο και μέσα από τους ορεινούς όγκους και χωματόδρομους φτάσαμε σε ένα εθνικό πάρκο με μια λίμνη. Τα τελευταία χιλιόμετρα ήταν κατηφορικά όπου οι διπλοί δίσκοι των 320 χιλ. μπροστά με τις διπλές ακτινικές δαγκάνες Stylema της Brembo κάνουν θαύματα και ακινητοποιούν τα 245 κιλά της 1200 Tiger σε συνδυασμό με τον πίσω μονό δίσκο των 280 χιλ. με τη διπίστονη δαγκάνα της Brembo σε χρόνο dt. Στην είσοδο του πάρκου πληρώσαμε 10 ευρώ έκαστος αναβάτης και οδηγήσαμε από τη νοητή στάθμη της θάλασσας, ξανά προς τα πάνω και τα βουνά σε γρήγορη ανηφορική ανάβαση με συνεχόμενες φουρκέτες των 180 μοιρών.

Triumph Tiger 1200 2022

Ήταν άκρως θεαματικό πως ανέβαινα με την Tiger στις συνεχόμενες αλεπάλληλες φουρκέτες. Άνοιγα το γκάζι κρατώντας ανοικτές γραμμές χωρίς να την κλείνω στις στροφές, την πλάγιαζα όσο χρειαζόταν και επιτάχυνα όσο χρειαζόταν. Ειδικά στην ανάβαση αρκεί να κλείσεις το γκάζι και χωρίς να χρησιμοποιείς καθόλου τα φρένα, ο πίσω άξονας της κίνησης σε συνδυασμό με το φρένο του κινητήρα έκαναν την οδήγηση κυριολεκτικά παιχνίδι. Είχα καιρό να οδηγήσω σε αυτά τα κυβικά τόσο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα.

Triumph Tiger 1200 2022

Με αυτές τις οδηγικές συνθήκες και με αυτά τα συναισθήματα ύστερα από 120 απαιτητικά χωμάτινα χιλιόμετρα φτάσαμε στη βάση μας από όπου είχαμε το πρωί ξεκινήσει. Για μια ακόμη ημέρα η Tiger 1200, η ναυαρχίδα της Triumph , με επέστρεφε ατσαλάκωτο πίσω στη βάση μου, περνώντας αυτή τη φορά μόνο από χώμα. Μετά το φαγητό έκανα μια ωραία παρουσίαση με βίντεο από τις έξι συμμετοχές, τη νίκη και τους τερματισμούς μου στα Rally Dakar που έχω αγωνιστεί , ενώ ακολούθησαν ερωτήσεις από τους παρεβρισκόμενους συνταξιδιώτες, που απάντησα σε όλες. Έμειναν ενθουσιασμένοι με την παρουσία μου εκεί και συμφωνήσαμε το επόμενο ραντεβού μας να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα.

Η ώρα του γυρισμού και των εντυπώσεων

Η επόμενη ημέρα με βρήκε να ξεκινώ πολύ πρωί με κατεύθυνση από Κόσοβο και Σκόπια και να κατηφορίζω προς Ελλάδα. Αν εξαιρέσεις τα πρώτα 350 χιλιόμετρα σε μέτριο στενό επαρχιακό δρόμο μέσα στα βουνά με ομίχλη και 12 βαθμούς Κελσίου, στη συνέχεια και μετά το Κόσοβο ο δρόμος έγινε εθνική οδός. Στα Σκόπια η θερμοκρασία ανέβηκε στους 37 βαθμούς και το πέρασμα στην Ελλάδα συνεχίστηκε με καλοκαιρινό καιρό. Τα χιλιόμετρα με σύμμαχο την Tiger έφτασαν αισίως και αυτά τα 1200 σε μία ημέρα χωρίς στάση, παρά μόνο για ανεφοδιασμούς.

Triumph Tiger 1200 2022

Τα ταξίδι ολοκληρώθηκε νωρίς το απόγευμα με ανάμεικτα συναισθήματα. Ήμουν πολύ χαρούμενος που ολοκλήρωσα μια ακόμη αποστολή με μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα, αλλά στεναχωρημένος που τελείωσε ένα τόσο όμορφο και άνετο ταξίδι. Ειδικά προς το τέλος που πίεσα σε ταχύτητες την Τίγρη με μεγάλες τελικές χωρίς αυτή, για μια ακόμη φορά, να μην καταλαβαίνει τίποτα από πίεση και ταλαιπωρία. Έτσι, ξεκούραστο και ατσαλάκωτο, με γύρισε με τη μέγιστη ασφάλεια πίσω.

Triumph Tiger 1200 2022

Αυτό εν κατακλείδι πιστεύω ότι είναι και το ζητούμενο. Η νέα Tiger 1200 της Triumph είναι η Βασίλισσα τον δρόμων. Με τιμή στα 21.990 ευρώ η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα σου κάνει όλα σου τα κέφια, ανεξάρτητα ποιο δρόμο θα διαλέξεις για το ταξίδι του προορισμού σου. Είναι καινούργια σε όλους τους τομείς, τίμια, ολοκληρωμένη, δυνατή, στιβαρή, ελαφριά, ευέλικτη, όπως και μια αληθινή τίγρης στο φυσικό της πεδίο. Σχεδιάστηκε με σκοπό να θέσει νέα στάνταρ και να κατακτήσει στην κορυφή της κατηγορίας των μεγάλων on-off. Αυτό το κατάφεραν οι Εγγλέζοι σχεδιαστές και μηχανικοί, σχεδιάζοντας σε λευκό χαρτί την νέα Βασίλισσα των δρόμων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!