Test Ride UM Chill 125 Classic

Νίκος Γιαννούλας
Test Ride UM Chill 125 Classic
Οδηγήσαμε το νέο ρετρό scooter της αμερικανικής UM και ανακαλύψαμε μια νέα πρόταση προσιτής αστικής μετακίνησης.

Η UM δεν είναι γνωστή στην ελληνική αγορά, αλλά η εταιρεία που ανέλαβε την αντιπροσώπευσή της έχει τεράστια τεχνογνωσία και επί δεκαετίες παρουσία στη χώρα μας ως επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων Renault και Dacia, όσο και των μοτοσικλετών Kawasaki και Peugeot, μεταξύ άλλων, στο παρελθόν.

UM Chill 125 Classic

H UM διαθέτει μια γκάμα μικρών μοτοσικλετών, σκούτερ και «παπιών» από 125 έως και 300 κ.εκ. Εμείς δοκιμάζουμε το νέο ρετρό scooter με την ονομασία Chill, το οποίο διαθέτει αερόψυκτο κινητήρα 125 κ.εκ. με ισχύ 8,7 ίππων. Είναι φυσικά αυτόματο, με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT και το βάρος του δεν ξεπερνά τα 102 κιλά.

Η πρώτη εντύπωση

Αισθητικά και σχεδιαστικά το UM Chill 125 Classic είναι εξαιρετικό, με στιλ που φέρνει στο μυαλό τις Lambretta. Μακρύ και χαμηλό, είναι επιβλητικό στο δρόμο και η θέση οδήγησης ταιριάζει σε όλα τα αναστήματα. Μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί το χαμηλό ύψος της σέλας στα 81 εκατοστά, ενώ οι τροχοί με διάμετρο 12 ιντσών εξασφαλίζουν ευελιξία αλλά και άνετους χώρους.

 

UM Chill 125 Classic

Το χρώμα και η συναρμογή όλων των μερών της μοτοσικλέτας δείχνουν προσεγμένα, η σέλα είναι μεγάλη και άνετη ενώ τα όργανα ευανάγνωστα και πλήρη για δίκυκλο αυτή της κατηγορίας. Τα φώτα ημέρας είναι μεγάλα και ευκρινή, ενώ συνολικά το UM Chill 125 Classic δείχνει στιβαρό και προσεγμένο στη λεπτομέρεια.

UM Chill 125 Classic

Καλά εξοπλισμένο και πολύ πρακτικό

Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για full face κράνος, το πάτωμα πίσω από την ποδιά είναι εντελώς επίπεδο και με άγκιστρο για την ανάρτηση τσαντών, ενώ υπάρχει και ντουλαπάκι που κλειδώνει.

UM Chill 125 Classic

Τα φώτα είναι led -εκτός του εμπρός προβολέα- υπάρχουν μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ, κεντρικό και πλευρικό σταντ, τα όργανα περιλαμβάνουν στροφόμετρο και ψηφιακές ενδείξεις για την ταχύτητα, το καύσιμο, τα διανυθέντα χιλιόμετρα και τη φόρτιση της μπαταρίας, ενώ ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει αντικλεπτικό κάλυμμα.

UM Chill 125 Classic

Ένα ακόμα θετικό στοιχείο αποτελεί η ύπαρξη μανιβέλας, η οποία δίνει μια επιπρόσθετη λύση εκκίνησης, όταν η μπαταρία για οποιοδήποτε λόγο χάσει την ισχύ της και δεν μπορεί να λειτουργήσει η μίζα. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα σκούτερ λόγω αυτόματης μετάδοσης δεν μπορούν να πάρουν εμπρός με σπρώξιμο, όπως μια μοτοσικλέτα με συμβατικό μηχανικό κιβώτιο.

UM Chill 125 Classic

Φιλικό και εύχρηστο στην οδήγηση

Η ισχύς του κινητήρα στο UM Chill 125 Classic δεν μπορεί να δημιουργήσει προσδοκίες για επιδόσεις, ωστόσο εντός πόλης είναι απόλυτα επαρκής. Χωρίς έντονο κραδασμό, με καλή ελαστικότητα και σωστή λειτουργία κιβωτίου, εξασφαλίζει καλές επιταχύνσεις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 90 χιλιόμετρα. Αυτή είναι η ένδειξη του κοντέρ, η οποία σίγουρα έχει ένα 10% απόκλιση περίπου.

UM Chill 125 Classic

Οι αναρτήσεις είναι πολύ άνετες, στοιχείο θετικό στο συνήθως γεμάτο κακοτεχνίες οδόστρωμα των πόλεων της χώρας μας. Με δύο ευτραφή άτομα όμως, το πίσω μη ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τερματίζει σχετικά εύκολα. Επειδή δεν υπάρχει ABS τα φρένα με δίσκο εμπρός και πίσω χρειάζονται προσοχή σε ολισθηρή επιφάνεια. Από την άλλη πλευρά όμως είναι πολύ γραμμικά, οπότε η ισχύς πέδησης ρυθμίζεται εύκολα από τον αναβάτη. Επίσης έχουν συνδυασμένη λειτουργία, που σημαίνει ότι με τη χρήση του πίσω φρένου ενεργοποιείται και σε ένα μικρό ποσοστό το εμπρός, για μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης.

UM Chill 125 Classic

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με τα πόδια σε άνετη γωνία και τα χέρια να φτάνουν με άνεση στο τιμόνι και με σωστή κλίση. Η μεγάλη σέλα δίνει τη δυνατότητα μετακίνησης ανάλογα με το μέγεθος του αναβάτη στη σωστή απόσταση. Οι διακόπτες έχουν καλή αίσθηση και είναι απόλυτα εργονομικοί. Συνολικά, η εμπειρία με το UM Chill 125 Classic στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις είναι πολύ ευχάριστη. Το μόνο σημείο στο οποίο ο αναβάτης νοιώθει ότι θα ήθελε κάτι περισσότερο, είναι στον αυτοκινητόδρομο, όπου η επιτάχυνση μετά τα 70 χλμ./ώρα είναι αργή.

UM Chill 125 Classic

Συμπέρασμα και κόστος

Οπτικά το UM Chill 125 Classic έλκει με την πρώτη ματιά. Η αίσθηση που αποκομίζει ο αναβάτης είναι αυτή της ευχρηστίας, της στιβαρότητας και της ευκολίας, στοιχεία που βαρύνουν ιδιαίτερα σε μια μοτοσικλέτα – καθημερινό εργαλείο.

Η κατανάλωση είναι πολύ χαμηλή, της τάξης των 2,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, εξασφαλίζοντας πολύ καλή αυτονομία χάρη στο ρεζερβουάρ των 6 λίτρων. Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και ο απλός, αερόψυκτος κινητήρας, ο οποίος σε επίπεδο προβλεπόμενης συντήρησης και λειτουργικού κόστους, απαιτεί ό,τι λιγότερο μπορεί να προκύψει στην κατηγορία αυτή.

UM 125 Chill Classic

Το UM Chill 125 Classic, ως ένα εντελώς νέο δίτροχο στην ελληνική αγορά, μπορεί να δημιουργήσει ενδοιασμούς σε ορισμένους υποψήφιους αγοραστές αναφορικά με την αντοχή του στο χρόνο και την αξιοπιστία του. Αντίβαρο σε αυτό αποτελεί η σοβαρή αντιπροσώπευση, η οποία εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο after sales υπηρεσιών και σιγουριά πως οτιδήποτε προκύψει, θα λυθεί. Το κόστος των 2.000 ευρώ της συγκεκριμένης έκδοσης -καθώς υπάρχει και η Sport με πιο έντονα χρώματα και γραφικά- αποτελεί ένα ακόμα πρόσθετο κίνητρο αγοράς, καθώς είναι από τα χαμηλότερα σε αυτή την κατηγορία κυβισμού.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!