Triumph Scrambler 1200 X/XE: Επιστροφή στο μέλλον (vid)
Αν ένας κατασκευαστής δικαιούται να φέρει στη γκάμα του μοντέλα Scrambler τότε αυτός σίγουρα μιλάει αγγλικά και τον λένε Triumph. Γιατί, ως γνωστόν, η αγγλική φίρμα είναι αυτή που ουσιαστικά ίδρυσε τη συγκεκριμένη κατηγορία κάπου στις αρχές της δεκαετίας του '50, παίζοντας καθοριστικό ρόλο και θέτοντας τα πρότυπα για το πώς πρέπει να είναι και τι μπορεί να κάνει μια μοτοσυκλέτα αυτού του τύπου. Έπρεπε λοιπόν να έχει την εξάτμιση ψηλά για να μπορεί να περνάει πάνω από λάσπες και νερά, τρακτερωτά ελαστικά για να μη φοβάται το χώμα και σκληροτράχηλη κατασκευή για να αντέχει στη σκληρή χρήση.
Η νέα σειρά Scrambler 1200 ανιχνεύει τις ρίζες της απευθείας στην αρχική σκηνή, με δύο «απογυμνωμένα» μοντέλα με «δίδυμους σωλήνες» εξάτμισης σε ευθεία γραμμή και τοποθετημένους ψηλά. Πολύ καλό αυτό, έτσι έπρεπε να γίνει, για να μπορεί να φέρει στην επιφάνεια εικόνες από τα μοντέλα του τότε, όπως π.χ. τα Bonneville T-120 TT και TR6 SC.
Ίδια βάση
Κινητήρας παραμένει ο υπάρχων Bonneville δικύλινδρος εν σειρά των 1200cc, με απόδοση 90Hp και ροπή 11,2kgm, τιμές που αποδίδονται στις 7.000 και 4.250rpm αντίστοιχα, δηλαδή χαμηλότερα από τα προηγούμενα μοντέλα. Νέο είναι το μονό σώμα ψεκασμού διαμέτρου 50mm, όπως και οι αυλοί της εξάτμισης για βελτιωμένη ροή εισόδου και εξόδου, κάτι που έχει αποτέλεσμα ευρύτερη απόδοση της ροπής πάνω από τις 5.000 στροφές. O μπροστινός τροχός είναι 21 ιντσών, με την ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και τη σημασία στη λεπτομέρεια να χαρακτηρίζουν δύο μοντέλα έτοιμα να ανεβάσουν τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Το ιδιαίτερο σύστημα διπλής εξάτμισης ολοκληρώνεται με βουρτσισμένα τελικά από ανοξείδωτο χάλυβα, προσφέροντας τον χαρακτηριστικό βαθύ ήχο των μοντέλων Scrambler της εταιρείας.
1200 X
Η έκδοση αυτή είναι σχεδιασμένη για να είναι πιο «προσιτή» στο κοινό, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν προσφέρει γενναιόδωρες προδιαγραφές εξοπλισμού και τεχνολογίας. Με το ύψος της θέσης οδήγησης στα 820mm και τη δυνατότητα μείωσης αυτού στα 795mm (με μια after market σέλα), φαντάζει ιδανικό ακόμα και για πρωτόλειους αναβάτες ή/και για γυναίκες οδηγούς.
Χαρακτηριστικά Scrambler 1200 X
Νέες αναρτήσεις Marzocchi
Ανεστραμμένο πιρούνι 45mm
Aμορτισέρ με ρεζερβουάρ piggyback και ρύθμιση προφόρτισης
Διαδρομή τροχών στα 170mm
Nέο βελτιστοποιημένο Cornering ABS που απενεργοποιείται
Πολυλειτουργικά υβριδικά όργανα με οθόνη TFT/LCD
Πέντε προγράμματα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του Off-road
Πλήρης φωτισμός LED
Προβολέας DRL
Θύρα USB
Συνδεσιμότητα Bluetooth μέσω εφαρμογής, με πλοήγηση στροφή προς στροφή, τηλέφωνο και λειτουργία μουσικής
1200 XE
Αυτή η πλέον ακριβή έκδοση μας έρχεται με σπορ αναβαθμίσεις, όπως για παράδειγμα δαγκάνες Brembo Stylema τελευταίας γενιάς, νέα ανάρτηση με βελτιωμένες δυνατότητες ρυθμίσεων, αναβαθμισμένες λεπτομέρειες εμφάνισης και ενισχυμένες τουριστικές βλέψεις.
Χαρακτηριστικά Scrambler 1200 XΕ
Αναβαθμισμένες ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema
Διπλοί πλευστοί δίσκοι 320mm
Νέες αναρτήσεις Marzocchi πλήρως ρυθμιζόμενες
Aνεστραμμένο πιρούνι 45mm
Aμορτισέρ piggyback «διπλού ελατηρίου»
Διαδρομή τροχών 250mm
Αναθεωρημένες κεφαλές εισαγωγής και εξαγωγής
Nέα φλας και πίσω φανάρι LED
Βελτιωμένη τουριστική ικανότητα με αξεσουάρ ψηλή ζελατίνα και σύστημα αποσκευών
Δεν είναι ίδια
Τα δύο μοντέλα παρέχουν βασικές εργονομικές διαφορές, συμπεριλαμβανομένων διαφορετικών σχεδίων τιμονιού, με αυτό του XE να έχει μεγαλύτερο πλάτος κατά 65mm. Τα καβαλέτα επιτρέπουν στους αναβάτες να προσαρμόζουν τη θέση του τιμονιού, με το XE να διαθέτει αφαιρούμενο αποστάτη για ρύθμιση ύψους κατά 10mm και ρυθμιζόμενα μαρσπιέ. Και οι δύο μοτοσυκλέτες διαθέτουν διπλό ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο. Στα 579mm, αυτό του XE είναι κατά 32mm μακρύτερο, αυξάνοντας έτσι και το μεταξόνιο. Τα ελαστικά προέρχονται από τη Metzeler, Karoo Street στην περίπτωση του Χ και Tourance στο ΧΕ.
Φρένα για Όσκαρ
Η έκδοση XE διαθέτει μπροστά ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες τελευταίας γενιάς Brembo Stylema με διπλούς πλευστούς δίσκους 320mm, ενώ πίσω υπάρχει δίσκος 255mm με δαγκάνα Nissin. Το μοντέλο X διαθέτει διπλούς πλευστούς μπροστινούς δίσκους 310mm με διπίστονες δαγκάνες Nissin, ενώ πίσω δεν διαφέρει από το ΧΕ.
Full τα ηλεκτρονικά
Τα X και XE διαθέτουν βελτιστοποιημένο Cornering ABS και έλεγχο πρόσφυσης, ρυθμίζοντας την παρέμβαση για την παροχή και τη διατήρηση της βέλτιστης πρόσφυσης σε οποιαδήποτε γωνία κλίσης. Πέντε προγράμματα οδήγησης είναι διαθέσιμα για τo X, το καθένα με τη δική του ειδική απόκριση στο γκάζι και συγκεκριμένες ρυθμίσεις ABS και ελέγχου πρόσφυσης. Οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ Sport, Road, Rain, Off-Road και Rider Configurable, ενώ το XE διαθέτει επιπρόσθετα Off-Road Pro.
Μεγαλύτερη σταθερότητα οδήγησης επιτυγχάνεται χάρη σε μια μονάδα μέτρησης αδρανείας (IMU) υψηλών προδιαγραφών, που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Continental. Αυτό το σύστημα επιτρέπει τη βελτιστοποίηση του cornering ABS και του γωνιακού ελέγχου πρόσφυσης, επιλέγοντας αυτόματα τη σωστή ρύθμιση μετρώντας τους ρυθμούς κύλισης, βήματος, εκτροπής και επιτάχυνσης για τον υπολογισμό της γωνίας κλίσης. Με ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση της συνολικής οδηγικής εμπειρίας, X και XE είναι εξοπλισμένα με υποβοηθούμενο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης.
Το XE διαθέτει ενσωματωμένα και προσαρμόσιμα έγχρωμα όργανα TFT. Δύο μινιμαλιστικά θέματα σχεδίασης διάταξης πληροφοριών είναι διαθέσιμα, το καθένα με άλλες τρεις επιλογές για αλλαγή του επιπέδου των πληροφοριών που εμφανίζονται. Διατίθεται επίσης η επιλογή μεταξύ οθόνης υψηλής ή χαμηλής αντίθεσης, καθώς και εξατομικευμένη οθόνη εκκίνησης. Το X διαθέτει μια αποκλειστική υβριδική οθόνη LCD/TFT πολλαπλών λειτουργιών, ενσωματωμένη σε ένα κομψό κυκλικό καντράν.
Στιλ custom
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν κλασική μονοκόμματη ραβδωτή σέλα, σε μαύρο για τo XE και σε καφέ για το X. Οι μοτοσυκλέτες ολοκληρώνονται με ποικίλα εντυπωσιακά φινιρίσματα και λεπτομέρειες, όπως ανάγλυφα πλαϊνά πάνελ με βουρτσισμένο αλουμινένιο σήμα Scrambler 1200, το εμβληματικό τρίγωνο σήμα ρεζερβουάρ Triumph και βουρτσισμένο αλουμινένιο καπάκι πλήρωσης τύπου Monza. To XE είναι φινιρισμένo με φτερά από βουρτσισμένο αλουμίνιο, ενώ το X διαθέτει βαμμένα φτερά υψηλής ποιότητας.
Υπάρχουν τρεις μοναδικοί συνδυασμοί χρωμάτων για κάθε μοντέλο. Το XE θα είναι διαθέσιμο σε Phantom Black & Storm Grey, το οποίο διαθέτει κόκκινες πινελιές, σε Baja Orange & Phantom Black ή στο πάντα δημοφιλές Sapphire Black. Το X θα είναι διαθέσιμο σε Carnival Red, Ash Grey και Sapphire Black.
Με το νέο έτος
Οι τιμές των Scrambler 1200 X και 1200 XE θα ανακοινωθούν προσεχώς, με την άφιξή τους στη χώρα μας να αναμένεται τον ερχόμενο Ιανουάριο. Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει και εμείς θα σας πούμε περισσότερα και αναλυτικότερα όταν οδηγήσουμε τις μοτοσυκλέτες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!