Honda CBR1000RR-R Fireblade SP: Περισσότερο ακόνισμα στη λεπίδα (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP: Περισσότερο ακόνισμα στη λεπίδα (vid)
H Honda συνεχίζει την εξέλιξη των supersport μοντέλων της και η ναυαρχίδα της γκάμας της δέχθηκε αλλαγές για να σταθεί απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Από το 2020 η Honda με τα χιλιάρια της Fireblade/SP φλερτάρει με τις ιπποδυνάμεις των ευρωπαϊκών προτάσεων και ηγείται ξεκάθαρα των αντίστοιχων ιαπωνικών, αλλά πλέον το παιχνίδι δεν παίζεται μόνον εκεί. Οι τεχνολογικές εφαρμογές χτυπάνε κόκκινο διαρκώς στα εργαστήρια και στις πίστες, με τους κατασκευαστές να αντλούν τεχνογνωσία από τους αγώνες και -όλο και περισσότερο- να την περνούν στα μοντέλα εμπορίου. Τα οποία βέβαια με τη σειρά τους, σε ένα μεγάλο αριθμό, θα κληθούν να περάσουν το χρόνο τους σε σκληρές συνθήκες, είτε αυτές αφορούν σε αγώνες είτε στα ολοένα αναπτυσσόμενα Track Days.

HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE SP

Οι δυνατότητες αυτών των «υστερικών» κατασκευών, βέβαια, ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες των αναβατών, αλλά ο «πόλεμος» των πωλήσεων έχει βάλει θηλιά στο λαιμό των τμημάτων marketing. Αποτέλεσμα αυτού να χρειάζεσαι άπειρο χρόνο σε διάβασμα και πράξη προκειμένου να εμπεδώσεις τις χιλιάδες ρυθμίσεις που παρέχονται, ασχολούμενος με λεπτομέρειες που πριν λίγα χρόνια ούτε καν θα τις φανταζόσουν. Με αυτό το σκεπτικό, το «κόκκινο» εργοστάσιο ασχολήθηκε λιγότερο με τη βελτίωση του κινητήρα και περισσότερο με την προσθήκη και ρύθμιση διάφορων ηλεκτρονικών συστημάτων.

Οι 217 ίπποι παραμένουν στη θέση τους

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, ότι έγινε έγινε προκειμένου ο τετρακύλινδρος να παρέχει καλύτερη απόδοση από τις μεσαίες στροφές και πάνω. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο πρες κιτ, οι βελτιώσεις σαν στόχο έχουν να προσφέρουν «ακόμα ισχυρότερη επιτάχυνση στις μεσαίες στροφές και εκρηκτική απόδοση στις υψηλές». Επενέβησαν λοιπόν σε κεφαλή και χρονισμό εκκεντροφόρων, άλλαξαν τα ελατήρια των βαλβίδων, ελάφρωσαν στρόφαλο και μπιέλες, αύξησαν κατά τι τη σχέση της συμπίεσης και κόντυναν αυτές του κιβώτιου ταχυτήτων.

 

HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE SP

Η προσθήκη ενός διπλού μηχανισμού συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης γκαζιού (2-Motor Throttle By Wire) έγινε για να βελτιώσει τον έλεγχο και την αίσθηση στο άνοιγμα του γκαζιού και να αυξήσει το φρένο του κινητήρα εκεί που χρειάζεται. Όσον αφορά στις τιμές ιπποδύναμης και ροπής, η πρώτη βρίσκεται στους 217 Hp/14.000 rpm και η δεύτερη στα 11,5 kgm/12.000 rpm, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, δηλαδή.

Αλλαγές και στα περιφερειακά

Το αλουμινένιο πλαίσιο τύπου «διαμάντι» έχει επίσης τροποποιηθεί για βελτιωμένη ακρίβεια διεύθυνσης και ελκτική πρόσφυση, ενώ πλέον συνδέεται με ένα ψαλίδι που βασίζει την καταγωγή του στην εξωτική ρέπλικα του MotoGP RC213V-S. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης μονάδα μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων, ηλεκτρονικό αμορτισέρ τιμονιού 3 επιπέδων, αγωνιστικών προδιαγραφών σύστημα ανάρτησης Öhlins Smart Electronic Control (S-EC03) με υδραυλικές βαλβίδες (τεχνολογία Öhlins Spool Valve) και διεπαφή χρήστη OBTi. Επίσης διατίθεται οδηγός ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου μέσω του πίνακα οργάνων!

HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE SP

Το σύστημα πέδησης προέρχεται από την Brembo, με νέες τετραπίστονες δαγκάνες Stylema R μπροστά. Νέα αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) διατηρούν την κάθετη αεροδυναμική πίεση με 10% μικρότερη γωνία εκτροπής κατά την οδήγηση σε στροφές. Η θέση οδήγησης έχει επίσης ρυθμιστεί, με τα κλιπόν λίγο ψηλότερα και τα μαρσπιέ λίγο χαμηλότερα. Μία έγχρωμη οθόνη TFT επιτρέπει στον αναβάτη να διαχειρίζεται εύκολα τα προγράμματα οδήγησης και την παραμετροποίηση της ισχύος, του φρένου κινητήρα, του ελέγχου πρόσφυσης, του συστήματος «αντι-σούυζας» και του αντίστοιχου εκκίνησης (Launch Control).

HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE SP

Όλες οι ρυθμίσεις έχουν προσαρμοστεί στη νέα καμπύλη ισχύος και κλιμάκωση του κιβωτίου. Το Cornering ABS περιλαμβάνει τώρα μία επιπλέον ρύθμιση RACE mode. Το Emergency Stop Signal της Honda και η λειτουργία Smart Key παραμένουν οι τελικές πινελιές. Επίσης διατίθεται μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής σε 300 κομμάτια, ονόματι Carbon Edition και σε αποκλειστικά μαύρο χρώμα.

Και «απλή» έκδοση

Όπως μας έχει συνηθίσει η Honda, τα χιλιάρια Fireblade διατίθενται σε δύο εκδόσεις, την κορυφαία SP και τη βασική. Οι διαφορές τους βρίσκονται αποκλειστικά σε ανάρτηση και φρένα, άντε και στα χρώματα. Το «απλό» μοντέλο χρησιμοποιεί ανάρτηση της Showa (πιρούνι 43mm Big Piston Fork και αμορτισέρ Balance Free Rear Cushion Light) και φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin. Από την πλευρά του, το SP ξεχωρίζει σε αυτούς τους τομείς με εμφατικό τρόπο. Όσον αφορά στην ανάρτηση, είναι πλέον η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί την τρίτη γενιά ηλεκτρονικών αναρτήσεων της Öhlins, με ανεστραμμένο πιρούνι 43mm S-EC03 NPX και αμορτισέρ TTX36-EC3.0. Και όσον αφορά στα φρένα, ένα ζευγάρι ακτινικές δαγκάνες Brembo Stylema R είναι αυτό που κάνει το καλό πολύ καλύτερο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!