Ducati Multistrada V4: Ταξίδι στον κόσμο
Από το 2003, η Mutlistrada ξεκίνησε να γράφει μια ιστορία επιτυχίας, τόσο στο πλαίσιο της γκάμας της Ducati όσο και στην κατηγορία των Adventure μοτοσικλετών γενικότερα. Στην τρίτη γενιά της, η Mutlistrada 1200 εισήγαγε τον όρο «μοτοσικλέτα 4 σε 1», χάρη στα προηγμένα ηλεκτρονικά της συστήματα που μπορούσαν να αλλάζουν το χαρακτήρα της κατά το δοκούν του αναβάτη.
Η τέταρτη γενιά του μοντέλου, η Mutlistrada V4, αποτελεί μια μοναδική περίπτωση μοτοσικλέτας «χαμαιλέοντα», που μπορεί να προσαρμόζεται σε κάθε είδους διαδρομή με εκπληκτική ακρίβεια και απαράμιλλη απόδοση. Ελαφριά και συμπαγής, με ισχύ 170 ίππων, καινοτόμα ηλεκτρονικά συστήματα από το MotoGP και προηγμένο πλαίσιο, αποτελεί μια κορυφαία σπορ μοτοσικλέτα. Ο ταξιδιωτικός χαρακτήρας είναι επίσης έντονος, χάρη στα μεγάλα διαστήματα συντήρησης του κινητήρα, την άνεση και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Ο Enduro χαρακτήρας αναδεικνύεται εκτός δρόμου με τη βοήθεια των ηλεκτρονικά ρυθμζόμενων αναρτήσεων, την ομαλή απόδοση και τα εξαιρετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του πλαισίου. Τέλος η Mutlistrada V4 διαθέτει και μια έντονα πρακτική προσωπικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις, με εξαιρετικό έλεγχο στις χαμηλές ταχύτητες, που συνδυάζεται με κορυφαίο σύστημα συνδεσιμότητας και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Η μεγάλη επιτυχία της Ducati Mutlistrada V4 εκπορεύεται από το γεγονός ότι ο πολυχρηστικός της χαρακτήρας δεν επιτυγχάνεται με συμβιβασμούς, αλλά με την ουσιαστική μεταμόρφωση της μοτοσικλέτας για κάθε διαφορετική χρήση, χάρη στη βοήθεια της κορυφαίας τεχνολογίας όλων των μερών της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πανάλαφρος (66,7 κιλά, 1,2 ελαφρύτερος από τον δικύλινδρο της παλαιότερης Multistrada 1260) και συμπαγής κινητήρας V4 Granturismo των 1.158 κ.εκ. ο οποίος έχει κορυφαία ισχύ 170 ίππων στις 10.500 σ.α.λ. (180 στην έκδοση RS) και ροπή 125 Nm στις 8.750 σ.α.λ. Μοναδικό χαρακτηριστικό της κορυφαίας τεχνολογίας του μοτέρ της Multistrada Rally αποτελεί το σύστημα απενεργοποίησης των δύο πίσω κυλίνδρων, όταν λειτουργεί στο ρελαντί ή σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Έτσι μειώνεται η θερμοκρασία του βελτιώνοντας την άνεση αναβάτη και συνοδηγού τις ζεστές ημέρες στην πυκνή κίνηση, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμου.
Ένα ακόμα στοιχείο μοναδικότητας της Multistrada V4 αποτελεί το μονοκόκ πλαίσιο αλουμινίου, που συνδυάζεται με μπροστινό τροχό 19 ιντσών, μεταξόνιο μήκους 1.567 μέτρων και προηγμένες αναρτήσεις με διαδρομή 170 χλστ. εμπρός και 180 χλστ. πίσω. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 220 χλστ. και το βάρος ιδιαίτερα περιορισμένο, στα 215 κιλά. Όλα αυτά επιτρέπουν στη Multistrada V4 να είναι απολαυστική στις στροφές όπως μια αυθεντική Ducati και ταυτόχρονα άνετη στον αυτοκινητόδρομο και ευέλικτη εκτός δρόμου.
Ο αναβάτης της Ducati Multistrada V4 έχει στη διάθεσή του ένα απαράμιλλο πλήθος στοιχείων εξοπλισμού που τον βοηθούν να επιτυγχάνει τη μέγιστη απόλαυση οπουδήποτε και αν οδηγεί, με τη μέγιστη ασφάλεια. Μια οθόνη TFT 5" με υψηλή ανάλυση για άψογη αναγνωσιμότητα σε οποιεσδήποτε συνθήκες φωτισμού περιλαμβάνει όλες τις ζωτικές ενδείξεις λειτουργίας της μοτοσικλέτας και όλων των υποσυστημάτων. Μέσω αυτής ο αναβάτης έχει επίσης πρόσβαση στο Σύστημα Πολυμέσων Ducati (DMS) μέσω Bluetooth, για να διαχειρίζεται τις εισερχόμενες/εξερχόμενες κλήσεις και να ακούει μουσικά κομμάτια.
Στη Multistrada V4 S η οθόνη είναι μεγέθους 6,5” TFT υψηλής ευκρίνειας, για βελτίωση της ορατότητας, ενώ εμφανίζει πρόσθετες πληροφορίες, όπως τις ρυθμίσεις της ανάρτησης. Επίσης διαθέτει λειτουργία mirroring του τηλεφώνου. Σε όλες τις εκδόσεις, υπάρχει επίσης διαθέσιμη θύρα USB για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.
Η Ducati Multistrada V4 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που υιοθέτησε τεχνολογίες ADAS και προσφέρει Adaptive Cruise Control και Blind Spot Detection. Η υιοθέτηση των δύο συστημάτων αποτελεί τεράστιο άλμα βελτίωσης της άνεσης του αναβάτη και της ασφάλειας, ειδικά σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων σε αυτοκινητόδρομο. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης hands free σύστημα εκκίνησης, τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Cornering ABS και Vehicle Hold Control (VHC).
Ειδικότερα στις εκδόσεις V4S, V4S Grand Tour και Rally, οι ημι-ενεργές αναρτήσεις της Marzocchi, που ελέγχονται από το σύστημα Evolution Ducati Skyhook Suspension (DSS) προσαρμόζονται απόλυτα σε κάθε χρήση είτε αυτόματα, είτε κατόπιν επιλογής του αναβάτη. Καινοτόμο είναι και το σύστημα Minimum Preload, που επιτρέπει στον αναβάτη να μειώσει το ύψος της μοτοσικλέτας εν στάσει ή με χαμηλή ταχύτητα, ελαχιστοποιώντας την προφόρτιση του αμορτισέρ και αυξάνοντας τη βύθιση της ανάρτησης. Ειδικότερα στη Multistrada V4 Rally είναι διαθέσιμη και η λειτουργία Easy Lift, μέσω της οποίας μειώνεται η προσπάθεια που απαιτείται για την ανύψωση της μοτοσικλέτας από το πλαϊνό σταντ, χάρη στην αυτόματη θέση της ανάρτησης στην πιο μαλακή της ρύθμιση για μερικά δευτερόλεπτα μετά το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη.
Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας της Multistrada V4 αναδεικνύεται με τις πολλές διαφορετικές εκδόσεις, οι οποίες έρχονται να δώσουν στον αναβάτη πρωτοφανή δυνατότητα εξατομίκευσης στον κόσμο της μοτοσικλέτας. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση V4S έχει πιο sport χαρακτήρα και μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα χάρη:
- Στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση
- Στο quick shifter
- Στο cruise control
- Στους φωτιζόμενους διακόπτες τιμονιού
- Στη μεγαλύτερη οθόνη ελέγχου TFT 6,5 ιντσών
- Στο σύστημα Ducati Connect με σύστημα πλοήγησης πλήρους χάρτη
- Στους full led προβολείς
Βασισμένη στην έκδοση V4S η έκδοση Ducati Multistrada V4S Grand Tour διαθέτει επιπρόσθετα στο βασικό της εξοπλισμό στοιχεία που καθιστούν ακόμα πιο άνετα τα μεγάλα ταξίδια όπως:
- Πλευρικές βαλίτσες χωρητικότητας 60 λίτρων
- Κεντρικό σταντ
- Θερμαινόμενη σέλα και γκριπ
- Άνοιγμα τάπας ρεζερβουάρ με λειτουργία hands free
- Πρόσθετα φώτα ομίχλης LED
- Αισθητήρα πίεσης ελαστικών
Η έκδοση Multistrada V4 Rally έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε αναβάτης και συνεπιβάτης να απολαμβάνουν το υψηλότερο επίπεδο άνεσης σε μακρινά ταξίδια. Η ζελατίνα του φέρινγκ έχει μεγαλώσει κατά 40 χλστ. σε ύψος και κατά 20 σε πλάτος, η ουρά έχει επιμηκυνθεί και οι βάσεις των βαλιτσών έχουν τοποθετηθεί πιο πίσω για να εξασφαλίζουν περισσότερο χώρο για τα πόδια του συνεπιβάτη. Τα μαρσπιέ διαθέτουν μεγαλύτερα ελαστικά καλύμματα και υπάρχουν σέλες διαφορετικού ύψους τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση έχει μεγαλύτερες διαδρομές στα 200 χιλιοστά, ενώ ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επιπρόσθετα στοιχεία όπως:
- Adaptive Cruise Control και Blind Spot Detection
- Κεντρικό στάντ
- Σύστημα διατήρησης σταθερού ύψους στην ανάρτηση
- Ακτινωτούς τροχούς
- Ρεζερβουάρ αυξημένης χωρητικότητας 30 λίτρων
- Πρόγραμμα Οδήγησης Enduro με νέο πρόγραμμα ισχύος "Off-Road", το οποίο περιορίζει την ισχύ στους 114 ίππους.
- Θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα.
Όποια από τις εκδόσεις της Multistrada V4 επιλέξει κανείς, απολαμβάνει σε κάθε περίπτωση τα κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης, αλλά και τη μοναδική εγγύηση 4 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, που έρχεται να επιβεβαιώσει την premium ποιότητα των μοτοσικλετών της ιταλικής εταιρείας από το Borgo Panigale. Ταυτόχρονα η καινοτόμος τεχνολογία και απόδοση της μοτοσικλέτας εξασφαλίζουν χαμηλά έξοδα χρήσης, λόγω των πολύ μεγάλων διαστημάτων συντήρησης (15.000 χλμ. για αλλαγή λαδιών και 60.000 χλμ. για ρύθμιση βαλβίδων) και της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!