Ο Βασίλης Ορφανός οδηγεί το Suzuki V-Strom 1050 XT (pics)

Βασίλης Ορφανός
Ο Βασίλης Ορφανός οδηγεί το Suzuki V-Strom 1050 XT (pics)
Το αναγεννημένο και πολύ δημοφιλές Suzuki V-Strom 1050 XT μπαίνει στο μικροσκόπιο του Βασίλη Ορφανού.

Έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που η Suzuki συμμετείχε στο Rally Dakar με το μονοκύλινδρο DR800 BIG. Θυμάμαι πολύ χαρακτηριστικά την αντίστοιχη σε χρονική περίοδο έκθεση μοτοσυκλέτας που είχε πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Έχοντας μαζί μου μια φωτογραφική μηχανή της εποχής με 36αρι φιλμ θυμάμαι να καταναλώνω το μισό σε φωτογραφίες στη θέα της πορτοκαλί-άσπρου χρώματος DR800 BIG με αυτοκόλλητα από τη συμμετοχή της στο δυσκολότερο αγώνα του Dakar μέσα στις ερήμους της Αφρικής.

v-strom 1050

Λίγα χρόνια αργότερα, το 1996-97 σαν επίσημος οδηγός της Suzuki Hellas με DR350 R κερδίζουμε 2 πρωταθλήματα Enduro, 2 κύπελα Scramble, 12η θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro αγωνιζόμενοι στους 4 από τους 8 αγώνες του παγκοσμίου εκείνη τη χρονιά. Παρόλο που ο ανταγωνισμός τότε ήταν στα 400 κ.εκ. καταφέραμε χάρη στην αξιοπιστία του μικρότερου σε ιπποδύναμη και κυβικά κινητήρα να πρωταγωνιστήσουμε.

Το νέο Suzuki V-Strom

Πέρασαν 18 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του V-Strom DL1000 και φτάνοντας στο σήμερα η Suzuki παρουσίασε μια επανασχεδιασμένη μοτοσικλέτα με πινελιές από το ένδοξο παρελθόν των συμμετοχών της στο Dakar. Αυτήν τη φορά, αντλώντας γονίδια από εκείνα τα μοντέλα, προχώρησε σχεδιάζοντας ένα νέο V-Strom κλωνοποιώντας βασικά στοιχεία από το BIG μοντέλο. Ειδικά στο μπροστινό μέρος του μονόρυγχου μαζί με το παραλληλόγραμμο προβολέα φώτων, τονίζοντας έντονα το μοντέλο έμπνευσής του.

 

v-strom 1050

Σε αυτήν την 4η γενιά των 1037 κ.εκ. του V2 κινητήρα με την αξιοθαύμαστη αξιοπιστία, σε συνδυασμό με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα έξι αξόνων της Bosch και τη συνοδεία των Motion Track ABS, Traction Control, Low RPM Assist, Easy Start System και ηλεκτρονικού γκαζιού Ride by Wire η Suzuki με την πλούσια έκδοση XT Touring παρουσίασε το 2020 τη μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας.

Με χρηστικά ηλεκτρονικά βοηθήματα αποκλειστικά της έκδοσης XT 1050 η Suzuki υπόσχεται ευκολία στην εκκίνηση,Traction control με 3 ρυθμιζόμενες θέσεις και απενεργοποίηση, Low RPM Assist. Στην πράξη με την τελευταία ηλεκτρονική ρύθμιση κουμπώνοντας πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν κατά 300 RPM ώστε να μην έχουμε ακούσια σβησίματα στην εκκίνηση από στάση, γεγονός ιδιαίτερα εξυπηρετικό κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα.

v-strom 1050

Χρηστικότατες είναι οι δύο παροχές ρεύματος 12V με τη θήκη USB στο πλάι του πίνακα οργάνων καθώς και τη θέση αναπτήρα αυτοκινήτου κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη. Ο νέος κινητήρας που προέρχεται από το δικύλινδρο V2 90 μοιρών και 1037 κυβικών με τους 106 ίππους με έγκριση Euro5 χαρίζει αξιοπιστία, λειτουργικότητα και απόδοση που καλύπτει κάθε αναβάτη. Η Suzuki διατηρώντας το σύστημα με υποβοήθηση στο συμπλέκτη βοήθησε ακόμα περισσότερο στην πιο μαλακή αίσθηση στο χέρι καθώς η λειτουργία του μονόδρομου συμπλέκτη βοηθά στο να σταματούν οι αναπηδήσεις του πίσω τροχού σε απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων.

v-strom 1050

Εργονομικά η σέλα ρυθμίζεται σε δύο ύψη ανάλογα με το ύψος του αναβάτη και η θέση οδήγησης είναι ψηλά και μέσα στη μοτοσυκλέτα κουμπώνοντας ιδανικά οι μηροί και τα γόνατα στο ρεζερβουάρ της DL 1050 XT. Περνώντας στο εμπρός τμήμα η νέα ζελατίνα προσφέρει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων σε 3 θέσεις και υπόσχεται προστασία από τον αέρα, γεγονός ιδιαίτερα χρήσιμο για μεγάλα ταξίδια εκτός πόλεων. Το νέο αλουμινένιο τιμόνι κωνικής διατομής και η μεγάλη οθόνη πληροφοριών και χρήσιμων δεδομένων λειτουργίας, βοηθούν στο καλύτερο έλεγχο κατά την οδήγηση.

Οδηγώντας

Με το που κάθεσαι, κατευθείαν κουμπώνεις μέσα στη μοτοσυκλέτα και η πρώτη αίσθηση που σου έρχεται είναι μια οικειότητα μαζί της. Με το που εκκινείς τον κινητήρα ο ήχος της από τη νέα εξάτμιση και η χωρίς κραδασμούς λειτουργία του κάνουν τη ροή του «ηλεκτρική». Η γεμάτη ροπή του σου επιτρέπει να κινείσαι πιο ελεύθερα με μεγάλη ευκολία και ευστροφία από τις χαμηλές έως τις υψηλές στροφές, χωρίς «τρύπα» στην ισχύ, με τα χιλιόμετρα να αυξάνουν ακαριαία καθώς αλλάζεις ταχύτητες φτάνοντας τα 200+ χιλιόμετρα αβίαστα.

v-strom 1050

Αυτό που εκπλήσσει είναι η κατανάλωση καυσίμου εντός και εκτός πόλης, που κινείται με κατανάλωση μεταξύ 6,5 έως 7,3 λίτρα ανά 100 χλμ. Από όπου και αν περάσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας όλα τα βλέμματα έπεφταν πάνω μας και δεν έλειπαν οι ερωτήσεις σχετικά με την πολύ όμορφη σχεδιαστικά Suzuki μας. Ο συνδυασμός χρωμάτων άσπρου πορτοκαλί με το εμπρός ρύγχος να δεσπόζει άρεσε παντού και ιδίως στους μελλοντικούς αγοραστές της.

v-strom 1050

Στις στροφές προσφέρει προβλεψιμότητα και άνεση, είναι φιλική και σε κάνει να νιώθεις ότι κινείσαι με ένα συμπαγές σύνολο. Έχοντας στο στάνταρ εξοπλισμό της ελαστικά της Brigestone Battlax Adventure, που συνεργάζονται άριστα σε πρόσφυση σε κάθε ποιότητα ασφάλτου. Όσο για τα φρένα της είναι καταπληκτικά, καταφέρνοντας να σταματούν τα 245 κιλά της απροβλημάτιστα, ενώ το ABS της λειτουργεί άψογα, πάντα διακριτικό και σωτήριο για όποτε χρειαστεί.

Εν κατακλείδι

Η νέα V-Strom 1050 ΧΤ θα σε ταξιδέψει παντού απροβλημάτιστα αφού έχει σχεδιαστεί για ασφάλτινες περιπέτειες. Με τον μπροστινό τροχό των 19 ιντσών και τις αναρτήσεις με το ασφάλτινο στήσιμο τους θα σε πάει παντού χωρίς δεύτερη σκέψη, αφού η καλοσχεδιασμένη θέση οδήγησης της σε βοηθάει στο να καταπίνει την όποια απόσταση θελήσεις να καλύψεις. Βάζεις απλά το σημάδι στο χάρτη που θέλεις να επισκεφθείς και η DL 1050 XT απλά και χωρίς κανένα ενδοιασμό θα σε οδηγήσει.

v-strom 1050

Αν οι πιο ανήσυχοι με χωμάτινες βλέψεις αναβάτες θελήσουν να κάνουν μια λογική διέλευση από χώμα δεν θα πει όχι, αλλά να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχει σχεδιαστεί για πιο extreme χωμάτινες καταστάσεις. Σε αυτή την έκδοση με εξοπλισμό βάσεων και βαλιτσών ταξιδιού καθώς και των προστατευτικών του κινητήρα μπορεί να την κάνουν πιο ογκώδη αλλά με τιμή 14.585 ευρώ και εγγύηση 4 χρόνων σίγουρα αποτελούν το δέλεαρ για να την αποκτήσεις.

Εμείς περάσαμε υπέροχα μαζί της και την συστήνουμε ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει να την αποκτήσει.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κατασκευαστής

Suzuki

Μοντέλο

V-Strom 1050XT

Αντιπρόσωπος

Suzuki Moto Greece (Όμιλος Σφακιανάκη)

Τιμή

14,595

Εγγύηση

4 χρόνια

Κινητήρας

Τύπος

4Τ, V2 90 μοιρών, Υ/Ψ, DOHC, 4 B/Κ

Κυβισμός (cc)

1,037

Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm)

100 x 66

Συμπίεση (:1)

11.5

Τροφοδοσία

Ηλεκτρονικός ψεκασμός με διπλές πεταλούδες (SDTV)

Σύστημα εξαγωγής

2 σε 1

Εκκίνηση

Μίζα

Συμπλέκτης

Υγρός πολύδισκος, μονόδρομος, υποβοήθηση

Μετάδοση

Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα

Πλαίσιο

Τύπος

Αλουμινένιο δύο δοκών

Κάστερ (°)

Δ.Α.

Ίχνος (mm)

Δ.Α.

Μεταξόνιο (mm)

1,555

Ύψος σέλας (mm)

850

Μήκος (mm)

2,265

Πλάτος (mm)

940

Ύψος (mm)

1,465

Απόσταση εδάφους (mm)

160

Βάρος (kg)

247 (πλήρες)

Ρεζερβουάρ (lt)

20

Αναρτήσεις

Μπροστά

Ανεστραμμένο πιρούνι ΚΥΒ 43 mm, προφόρτιση ελατηρίων, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς

Πίσω

Ένα αμορτισέρ, προφόρτιση ελατηρίων, απόσβεση επαναφοράς

Ελαστικά

Μπροστά

110/80-19 (59V) Bridgestone Battlax Adventure A41 (tubeless)

Πίσω

150/70-17 (69V) Bridgestone Battlax Adventure A41 (tubeless)

Φρένα

Μπροστά

Δύο δίσκοι 310 mm, ακτινικές δαγκάνες Tokico monoblock 4 εμβόλων, Motion Track ABS

Φρένα

Δίσκος, δαγκάνα 2 εμβόλων, Motion Track ABS

Εξοπλισμός

Ψηφιακή οθόνη LCD, ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικός και δύο μερικοί χιλιομετρητές, δείκτης θερμοκρασίας, δείκτης καυσίμου, ενδείξεις: θερμοκρασίας περιβάλλοντος / μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης / αυτονομίας / ώρας / σχέσης κιβωτίου, traction control (ρυθμιζόμενο), cruise control, Motion Track ABS (ρυθμιζόμενο), ride modes (x3), σχάρα, χούφτες, ζελατίνα ρυθμιζόμενη καθ' ύψος, κεντρικό και πλαϊνό στάντ, δύο παροχές ρεύματος 12V

Επιδόσεις

Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm)

106 / 8,500

Ροπή εργοστασίου (kg.m/rpm)

10.2 / 6,000

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!