Messerschmitt KR 200: Το «αεροπλανάκι» cabin scooter του 1960
Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου οι σύμμαχοι θυμούνται με δέος ένα αεροσκάφος της γερμανικής Luftwaffe, το Messerschmitt Bf 109. Ο νέος μαχητής με τις περισσότερες αποστολές ήταν ένα παράδειγμα της προσέγγισης "ελαφριάς κατασκευής"υπογραμμίζοντας την απλότητα και την ευκολία συντήρησης, παράλληλα με επιδόσεις. Η φιλοσοφία του Messerschmitt για αεροσκάφη χαμηλού βάρους και χαμηλής οπισθέλκουσας, εξυπηρετούνταν και από τα όπλα του Βf 109, τα οποία τοποθετούνταν στη μύτη, με δύο βολές μέσα από τον έλικα και όχι στα φτερά.
Αεροσκάφος ή scooter;
Στο σημείο αυτό εύλογα θα σκεφτόταν κάποιος τι σχέση έχουν όλες αυτές οι πληροφορίες για τα αεροσκάφη με το cabin σκούτερ της δοκιμής παρουσίασης μας. Πολύ μεγάλη επιτρέψτε μου να σας απαντήσω. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Μετά την ήττα της Γερμανίας στο 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο τα εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών όπως BMW, Puch, Henkel, Messerschmitt, δεν είχαν πλέον άδειες να παράγουν πτητικές μηχανές. Με την ζήτηση του κόσμου για φθηνά μέσα μετακίνησης τα συγκεκριμένα εργοστάσια ξεκίνησαν τον σχεδιασμό και την παραγωγή μικρών οχημάτων, εύχρηστων, με οικονομικούς και αξιόπιστους κινητήρες.
Η Messerschmitt σχεδίασε ένα cabin scooter με τρεις τροχούς (για καλύτερη ισορροπία). Η σύλληψη ανήκει στον καλύτερο σχεδιαστή αεροσκαφών τον Fritz Ferb. Η παραγωγή του έγινε στο ομώνυμο εργοστάσιο της εταιρείας στη Γερμανία από το 1955 έως το 1964 στις ίδιες γραμμές κατασκευής των αεροσκαφών. Για τη σχεδίαση του επιστράτευσε ένα σχέδιο που θυμίζει ειδικά στο εμπρός τμήμα του βάτραχο, με τα μάτια του να είναι τα δύο πολύ όμορφα και λειτουργικά του φανάρια. Το κεντρικό τμήμα του όμως μέχρι πίσω θυμίζει αεροσκάφος. Ακόμη και για να βάλεις το κορμί σου μέσα στο συγκεκριμένο όχημα οι κινήσεις σου είναι ίδιες με αυτές ενός πιλότου σε μαχητικό αεροσκάφος. Το τιμόνι που δίνει εντολή για να στρίψουν οι μπροστινοί δύο τροχοί του οχήματος και αυτό αεροσκάφος θυμίζει.
Η φιλοσοφία του για εκείνη την εποχή ήταν να το οδηγεί γυναίκα, με τον άντρα ή το παιδί να κάθονται πίσω της. Είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση του, έχει τρία πετάλ στα πόδια του οδηγού, ίδιας φιλοσοφίας όπως και σε ένα αυτοκίνητο με συμπλέκτη, φρένο και γκάζι. Στο πίσω μέρος του είναι τοποθετημένος ένας δίχρονος κινητήρας της Zachs 191 cm³ με ιπποδύναμη 10 ίππων και κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, με τον λεβιέ τοποθετημένο δεξιά στο σασί. Το όλο σύνολο κλείνει από επάνω με μια ειδική πόρτα ουρανό, που σφραγίζει αριστερά στο πλάι με ειδικό κούμπωμα πάνω στο πλαίσιο του σασί.
Με αυτή τη σχεδίαση ο οδηγός βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του οχήματος, στη μέση θα έλεγα καλύτερα. Ενώ αριστερά και δεξιά υπάρχει αρκετός χώρος με περίσσια μήκους, ακόμη και για τα πόδια συνεπιβάτη μεγάλου ύψους, τα οποία τοποθετούνται δίπλα από το κάθισμα του οδηγού, παράλληλα με το μήκος της καμπίνας. Εξωτερικά το όχημα είναι μακρόστενο, με μήκος 281,9 εκ. φάρδος 121,9 εκ. και ύψος 119,9 εκ. Πρόκειται για το πιο μίνιμαλ όχημα που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με πολύ άνεση όμως και χώρους για δύο άτομα.
Εκτός από τις τέσσερις ταχύτητες εμπρός, υπάρχει η δυνατότητα να κινείται και με όπισθεν. Αυτό επιτυγχάνεται με ένα πολύ έξυπνο τρόπο από την ανάφλεξη. Στην επιλογή για όπισθεν, γυρίζει προς την αντίθετη πλευρά, ανάλογα προς ποια κατεύθυνση θα γυρίσεις αριστερά ή δεξιά το κλειδί εκκίνησης της μίζας του κινητήρα έχοντας εξίσου τέσσερις ταχύτητες! Φοβερό. Αυτή τη δυνατότητα μπορεί να τη δώσει μόνο ένας δίχρονος κινητήρας. Όσο για την ψύξη του, υπάρχει συνεχής ροή αέρα επάνω στις κλειστές ψύκτρες του κυλίνδρου, που παράγει μια φτερωτή που κινείται όσο περιστρέφεται ο κινητήρας, παίρνοντας κίνηση σε συνέχεια του βολάν.
Σπάνιο είδος το Messerschmitt KR 200
Το όχημα είναι ιδιοκτησίας του Βασίλη Σκλαβούνου, ένα σπάνιο cabriolet μοντέλο του 1963, αφού κατασκευάστηκαν μόλις 50 κομμάτια. Αγοράστηκε από τον Βασίλη στο Βέλγιο το 2013 και έχει γίνει ολική ανακατασκευή. Για το γνήσιο δέρμα φιδιού από βόα που είναι ντυμένα τα καθίσματα του, ο Βασίλης έφτασε έως τη Μαλαισία. Όσο για τον κινητήρα του, υπέστη ολική ανακατασκευή στη Γερμανία από τον ίδιο τον Heiko, μηχανικό που δούλευε στην Messerschmitt. Το Messerschmitt KR 200 έχει ενσωματωμένο ραδιόφωνο και ρολόι, στοιχεία που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, ωστόσο γνήσια.
Οδηγώντας το μεταφέρεσαι σε άλλη εποχή. Θυμίζει έντονα αεροσκάφος και μπορείς να μεταφέρεις την οικογένεια με άνεση και ασφάλεια. Δεν του αρέσουν οι απότομες ανηφόρες, αλλά μπορεί να σε μεταφέρει όπου του ζητήσεις. Γεγονός είναι ότι τραβάει όλα μα όλα τα βλέμματα πάνω του και δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο. Ακόμη και μια γάτα να διασχίζει το δρόμο θα σταματήσει, θα τεντώσει το λαιμό και το κεφάλι της, για να δει τι είναι αυτό που περνάει μπροστά της. Ειδικά δε αν σταματήσεις, τότε αρχίζουν οι ερωτήσεις για το τι είναι αυτό το αμαξάκι και που μπορείς να το αγοράσεις.
Εμείς με τη σειρά μας περάσαμε πάρα πολύ όμορφα μαζί του και σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να δώσουμε τα εύσημα στον ιδιοκτήτη του Βασίλη Σκλαβούνο, για το μεράκι του να συντηρεί ένα τόσο ιδιαίτερο όχημα. Βασίλη να είσαι πάντα καλά.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!