F1 - H αναγέννηση της AlphaTauri οφείλεται στη Red Bull
Από το Grand Prix Σιγκαπούρης κι έπειτα, η ομάδα που έκανε τεράστια βήματα στην εξέλιξη του μονοθεσίου της ήταν η Scuderia AlphaTauri. H ιταλική ομάδα μπορεί να είναι η μοναδική που παρουσίασε μεγάλου μεγέθους αναβαθμίσεις στο δεύτερο μισό της σεζόν, όμως αυτό τη βοήθησε σε μεγάλο βαθμό.
Στη βαθμολογία των κατασκευαστών της Formula 1 κατάφερε να ξεπεράσει τις Haas και Alfa Romeo και στις τάξεις της αυστριακής ομάδας πιστεύουν πως έχουν τη δυνατότητα να κυνηγήσουν την 7η στην κατάταξη Williams. Στο GP Μεξικού ο Ντάνιελ Ρικάρντο κατέκτησε την 7η θέση, ενώ στη Βραζιλία ο Αυστραλός είχε ρυθμό που θα μπορούσε να τον φέρει εντός της πρώτης 5άδας στην κατάταξη.
Ωστόσο που οφείλεται η αναγέννηση της AlphaTauri; Πέρα από το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων, προχώρησε στην τοποθέτηση της πίσω ανάρτησης της RB19. Αυτός ο τομέας των μονοθεσίων υπάγεται στα λεγόμενα «Listed Parts», τα οποία βάσει κανονισμών μπορούν οι ομάδες να τα προμηθεύουν η μία στην άλλη. Αυτό είναι μια τακτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια και είναι εντός πλαισίου.
more valuable points secured in Brazil as we get ready for the final two races of the season. bring it on 💪#XMTrading #BrazilGP pic.twitter.com/Le75edMdCG
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 6, 2023
Σε συνδυασμό με τις αναβαθμίσεις η νέα πίσω ανάρτηση της AT04 άλλαξε τη συμπεριφορά και την οδηγησιμότητα του μονοθεσίου. Οι Ντάνιελ Ρικάρντο και Γιούκι Τσουνόντα έχουν πλέον μεγαλύτερη ελευθερία στο στήσιμο και αυτό αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα των τελευταίων αγώνων.
Το 2024 οι σχέσεις των δύο ομάδων θα γίνουν ακόμη πιο στενές, με την AlphaTauri να βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας νέας βάσης στη Μ. Βρετανία, δίπλα στο εργοστάσιο της Red Bull Racing. Ως αποτέλεσμα, δεν θα έχει την ελευθερία που είχε από το ξεκίνημα της τωρινής γενιάς μονοθεσίων το 2022.
teamwork makes the dream work 👏 #BrazilGP pic.twitter.com/irywbq8c4C
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 5, 2023
Η στιγμή που επέλεξε η AlphaTauri να εγκαταστήσει την πίσω ανάρτηση της RB19 στο μονοθέσιό της δεν είναι ασυνήθιστη. Τελευταία φορά κάτι τέτοιο συνέβη με τη Racing Point (νυν Aston Martin), όταν πήρε την πίσω ανάρτηση της Mercedes W11, επειδή υπαγόταν στα «Listed Parts» της F1.
Φωτογραφίες: Getty Images / Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!