KTM 1390 Super Adventure S EVO και μεταφερόμαστε στο επόμενο επίπεδο παράνοιας
- Ανάρτηση και εργονομία
- Δύναμη είναι το χαρακτηριστικό μου
- ΑΜΤ για πρώτη φορά
- Μία οθόνη όχι σαν τις άλλες
- Ασφάλειας το ανάγνωσμα
To νέο 1390 Super Adventure S EVO αποτελεί τη ναυαρχίδα της οικογένειας KTM προσφέροντας νέες τεχνολογικές καινοτομίες στην κατηγορία των adventure μοτοσικλετών. Ξεκινώντας από το πλαίσιο, το S EVO διαθέτει αυξημένη ακαμψία που βελτιώνει σημαντικά τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας ακόμα και σε περιβάλλον πίστας. Τα ποδωστήρια έχουν τοποθετηθεί 8mm χαμηλότερα και είναι 10mm πιο φαρδιά, βελτιώνοντας την άνεση του αναβάτη ανοίγοντας τη γωνία των ποδιών.
Ανάρτηση και εργονομία
Η υπερ-μοτοσικλέτα των Αυστριακών είναι εξοπλισμένη με την τελευταία γενιά αναρτήσεων WP με ημι-ενεργητική τεχνολογία. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το νέο σύστημα χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη ακρίβεια των αποσβέσεων, ειδικά στις υψηλότερες συχνότητες. Αυτό επετεύχθη χρησιμοποιώντας νέους αισθητήρες PWM (Pulse Width Modulation) αλλά και νέο σχεδιασμό στα μπροστινά καλάμια, που συνδυάζει στοιχεία δανεισμένα από συστήματα Open Cartridge και Closed Cartridge.
Ο σχεδιασμός και η εργονομία έχουν επίσης αναβαθμιστεί για το 2025 με νέας σχεδίασης πλαστικά και σέλα, εντελώς νέο προβολέα LED, νέας σχεδίασης ανεμοθώρακα, καθώς και αποθηκευτικό χώρο. Οι μεγάλες αλλαγές όμως κρύβονται κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Ο υπερκυβισμένος κινητήρας είναι εκείνο το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει άμεσα.
Δύναμη είναι το χαρακτηριστικό μου
Το νέο 1390 S EVO διαθέτει αναβαθμισμένο κινητήρα με κυβισμό που έχει αυξηθεί από τα 1.300 στα 1.350cc, παράγονξτας πλέον 173 ίππους και 145 Nm ροπής. Τα εντυπωσιακά νούμερα είναι αποτέλεσμα εσωτερικών αναβαθμίσεων και ειδικότερα της τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού, που προσφέρει καλύτερη λειτουργία στις χαμηλές στροφές και ταυτόχρονα αυξημένη απόδοση στις υψηλές, χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση καυσίμου.
Στις υψηλές στροφές οι εκκεντροφόροι εισαγωγής μετατοπίζονται αυξάνοντας το άνοιγμα των βαλβίδων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, επιτρέποντας περισσότερο καύσιμο να περάσει στους κυλίνδρους και αυξάνοντας έτσι την απόδοση.Στις χαμηλές στροφές οι εκκεντροφόροι εισαγωγής λειτουργούν κανονικά με διαφορετικό χρονισμό και διάρκεια, βελτιώνοντας την εμπειρία οδήγησης. Με αυτόν τον τρόπο ο αναβάτης έχει πάντα τις ιδανικές επιδόσεις από όλο το φάσμα των στροφών, είτε κινείται χαλαρά στην πόλη είτε απολαμβάνει τη σπορ οδήγηση στο αγαπημένο του βουνό.
ΑΜΤ για πρώτη φορά
Ο αναβαθμισμένος κινητήρας συνδυάζεται μοναδικά με το εντελώς νέο αυτόματο κιβώτιο Automated Manual Transmission (AMT) –που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα της KTM- και θα υπάρχει αποκλειστικά στο 1390 S EVO. Αρχικά είδαμε το σύστημα στο πρωτότυπο που οδήγησε ο Johnny Aubert στον πρόλογο Iron Road Prologue στο φετινό Red Bull Erzbergrodeo, το AMT είναι μια από τις πιο σημαντικές αναβαθμίσεις σε κινητήρα της KTM τα τελευταία χρόνια.
Το σύστημα AMT επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει ανάμεσα σε παραδοσιακό χειροκίνητο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων από το λεβιέ στο πόδι ή τα κουμπιά στο αριστερό χειριστήριο ή σε ένα πλήρως αυτόματο κιβώτιο διατηρώντας όμως πάντα τη Ready To Race συμπεριφορά. Για να μάθετε περισσότερα για τη νέα τεχνολογία της KTM και το ΑMT πατήστε εδώ .
Μία οθόνη όχι σαν τις άλλες
To 1390 αποκτά και τη νέα premium οθόνη αφής της KTM κάθετης τοποθέτησης με ονομασία V80 TFT. Αυτή η προσθήκη ανοίγει μια εντελώς νέα εμπειρία με τα
τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα με τη νέα αρχιτεκτονική. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και φορώντας χειμερινά γάντια, ενώ η ειδική επίστρωσή της εμποδίζει τις αντανακλάσεις έχοντας αντιθαμβωτικά χαρακτηριστικά που βελτιώνουν την αναγνωσιμότητα ενώ ταυτόχρονα δεν αφήνουν δαχτυλιές στην επιφάνεια της. Πατήστε εδώ για να διαβάσετε περισσότερα για τη νέα V80 TFT οθόνη.
Μέσα από τη νέα οθόνη ο αναβάτης έχει πρόσβαση στα νέα οδηγικά προγράμματα, σε συνδεσιμότητα με διάφορες συσκευές, στο τελευταίας γενιάς Adaptive Cruise Control (ACC) στο οποίο προστίθενται τα συστήματα Brake Assistance, Collision Warning και Distance Warning. Το αναβαθμισμένο σύστημα ACC συνδυάζεται με το
AMT και προσφέρει ACC Stop & Go. Όταν είναι ενεργοποιημένο το συγκεκριμένο σύστημα θα ακινητοποιήσει τη μοτοσικλέτα αν ανιχνεύσει ότι το προπορευόμενο όχημα σταμάτησε. Όταν το όχημα εμπρός σας κινηθεί ξανά η μοτοσικλέτα θα αρχίσει ξανά να κινείται αυτόματα.
Ασφάλειας το ανάγνωσμα
Τα παραπάνω είναι πλέον δυνατά χάρις στο 5ης γενιάς και εξαιρετικά μικρών διαστάσεων εμπρόσθιο ραντάρ της Bosch, το οποίο είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού της μοτοσικλέτας. Τα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν καλύτερη συνολική απόδοση, βελτιωμένη αναγνώριση φορτηγών, αυξημένη τελική ταχύτητα και αναβαθμισμένες ασφαλιστικές δικλείδες με δυνατότητα ρυθμίσεων Dynamic, Street και Group Ride.
Το 1390 Super Adventure S EVO είναι μια κορυφαία επιλογή, τόσο για τις επιδόσεις του όσο και για τις τεχνολογικές καινοτομίες του, που ωθούν τα όρια των Adventure μοτοσικλετών ακόμα ψηλότερα. Η μοτοσικλέτα θα είναι διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο συνεργατών της KTM στις αρχές του 2025.
Photo Credit: ΚΤΜ
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!